RIAA byggesett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RIAA byggesett?

Hei!

Gamlingen trenger et riaa-trinn for å koble platespilleren sin til et nyinnkjøpt "alt-i-ett" anlegg. Har letet på nettet i mange timer etter noen som selger et slikt byggesett? Er sikker på det finnes de som selger det men har ikke lykkes meg å finne noe.

Er det noen av dere som vet hvor man får kjøpt slike byggesett?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atlemannxtc
    Hei!

Gamlingen trenger et riaa-trinn for å koble platespilleren sin til et nyinnkjøpt "alt-i-ett" anlegg. Har letet på nettet i mange timer etter noen som selger et slikt byggesett? Er sikker på det finnes de som selger det men har ikke lykkes meg å finne noe.

Er det noen av dere som vet hvor man får kjøpt slike byggesett?
    Må det være et byggesett, eller kan noen av disse friste.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar!

Det MÅ ikke være et byggesett nei, men "anlegget" hans består av en gammel gammel platespiller som kanskje er verdt 100,-kr og et slikt "mini-anlegg" som vi alle hater, Philips eller noe, hvor dvd-spiller/forsterker/tuner er en liten boks på størrelse med brukermanualen til andres anlegg! Billig med andre ord, og da synes jeg det blir feil å bruke feks. 700kr på riia-trinn når hele anlegget koster 1000,- kr !

Derfor jeg tenkte at et byggesett hadde vært tingen, det hadde han synes var morsomt å lage også.

Angående byggesett, hvor får man kjøpt slike egentlig? Kunne tenke meg å bygge en forsterker selv, alt fra en liten rørforsterker på 10w til 2x350 transistor.

Noen som kan hjelpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bygget denne inn i en gammel platespiller: http://sound.westhost.com/project06.htm. Valgte OPA2134 opamp. Fungerer helt greit. Men den er kun for Moving Magnet pickup da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •