Endre hyllehøyden på Avanti tv-møbel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endre hyllehøyden på Avanti tv-møbel

Jeg kjøpte i dag et Avanti tv-møbel hos bohus for 1295. Selve møbelet ser meget bra ut og virker veldig solid, men høyden på hyllene blir for liten til å få plasert ting.

Så jeg lurer på om noen av dere har noen gode tips til hvordan jeg kan øke avstanden mellom hyllene ca 3-4 cm. Regner med jeg trenger ekstra metallrør som er støtte mellom hyllene, men hvor kan eventuelt noe slikt kjøpes løst så jeg kan bytte ut de som er der nå med noen som er litt høyere.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Jeg la akkurat inn et forslag om det i en annen tråd.

Jeg ville annta at man kan gjøre det om man får tak i noen gode stål rør i nøyaktig samme diameter. men så må man ha skruehull også, så det kan bli litt tricky. :-|

skal prøve selv også, har litt lyst på surround.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle ta meg en runde i dag for å se hva som er av andre tvbenker med stålrør, for så å se om disse kan passe på benken jeg har nå. Er jo bare snakk om få cm, og tvbenken ser jo utrolig bra ut, så jeg vil gjerne beholde den.

Ikea har jo en del slike som koster 3-400, så er jeg heldig passer rørene i disse til benken jeg har nå.

Noen som vet hvor slike stålrør selges løst?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hos alle stålforhandlere. koster ikke mye å få sveisa inn ei plate med mutter i heller, da er det bare å lakke rørene slik du vil ha de, og vips..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    hos alle stålforhandlere. koster ikke mye å få sveisa inn ei plate med mutter i heller, da er det bare å lakke rørene slik du vil ha de, og vips..
    Hva mener du med en plate med mutter i? Er de rørene som holder platene oppe jeg trenger nye, men som er lengre enn orginalen slik at avstanden mellom hyllene blir høyere.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaja men

i rørene for å få dem til å sitte sammen er det skruer, skruene må ha jenger for å bli skrudd i og disse jengene er i en plate som sitter i rørene.

Orker desverre ikke skru opp racket mitt for å ta et bilde men tro meg du må ha disse platene i rørene ellers går det ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp igjen denne gamle tråden min da dette igjen er høyaktuelt for tiden. JEg kom aldri så langt at jeg gjorde noe med dette sist, så lurer derfor på om noen har fått gjort noe lignende med dette møbelet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen andre har dette møbelet og ønsker å gjøre det samme så kan jeg komme med en liten oppdatering her nå.

Kjøpte et stålrør på 2 meter. Prisen her er 25 kr pr meter, så det endte på hele 50 kroner totalt:-D

2 meter er altfor mye, men de solgte den ikke i mindre lengder, så da tok jeg hele lengden.

Ytterdiameter på røret jeg kjøpte er nøyaktig den samme som på de rørene som står i originalt. Innerdiameter er 1.5 mm mindre på det nye røret, uten at dette spiller så stor rolle.

I tillegg har jeg kjøpt inn lakk i en sølvgrå farge.

Planen videre nå er å få kappet opp røret i lengder på 4x20 cm, og på den måten få hevet den øverste hyllen med ca 5 cm, noe som gir plass til reciever og ca 4 cm lufting i overkant.

På rørene som står i er der sveist fast en plate i hver ende med gjenger i, dette for å holde møbelet stabilt og feste sammen rørene i begge hyllene. Ser her for meg å slå ut de platene som alt står i og sveise de fast i de nye rørene. Problemet her kan bli innerdiameter på de nye rørene, at disse platene ikke vil passe i uten modifikasjoner.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •