Diy subbprosjekt, 2 stk 6,5" mye bilder - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan du gi oss ett lite prisoverslag på disse? Var sykt pene, og mulig jeg kopierer dette, om prisen blir høvelig greit.

Klarte å forregne meg på mitt prosjekt, så blir nok ikke gjennomført med det første.

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Et lite malespørsmål:
    Så du brukte rulle. HVor bred rulle brukte du? Rengjorde du denne mellom strøkene? I så fall hvordan? Eller byttet du rulle? Eller...? Har tidligere vært litt skeptisk til å bruke rulle på oljemaling, så alle tips ang. dette tas imot med stor takk.

Liker veldig godt finishen du har fått, den overgår min egen penselfinish så det holder... Ser ut som et glimrende alternativ til å sprøyte på maling. Man har litt mer kontroll med hvor malingen havner og ikke havner med en rulle...
    Jeg skal prøve og forklare alt så godt jeg kan, med litt bilder også.

Rullene jeg brukte ser du på dette bildet, eller ser og ser kvaliteten er ikke topp pga gammelt kamera. Jeg byttet rulle for vert strøk, tar ingen sjangser på og bruke en rulle som muligens har noe malings rusk på seg

Etter litt leting fant jeg kviteringen på rullene, der står all informasjon du trenger for og finne dem i butikken, mine ble kjøpt på en lokal byggkjøp butikk.

Er helt enig med deg at rull er mye enklere en sprøyte, også gir det jo meget godt resultat

Og sprøyte ht kasser er jo ikke det enkleste som finnes heller, og med rull så slipper du og tenke på tynnig av maling farling gass renhold av sprøyte osv osv

Så at noen spurte om sliping mellom strøk så jeg tar det i samme slengen, slipte mellom alle strøka for og fjerne små ujevnheter som blir når en ruller på maling, små knupper er greit og fjerne og nestre strøk får jo bedre heft på en pusset overflate, slipte også mellom grunning og første strøk, på alle rette flater brukte jeg standard 240 korning slipepapir om kloss, på hjørnene brukte jeg en slipesvap, det er rett og slett ett skumplast stykke med slipepapir på begge sider, er litt usikker på korning men tipper på 240-320, se bilde!

Perfekt til og pusse profiler hjørner ol.

Er noe usikker på hvor man får tak i slike da jeg fikk mine av en bekjent, men tror merket heter 3M og dem skal muligens selges i bygg/malerbutikker.

Håper jeg fikk med det meste nå, hvis ikke er det bare og hyle ut

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Kan du gi oss ett lite prisoverslag på disse? Var sykt pene, og mulig jeg kopierer dette, om prisen blir høvelig greit.

Klarte å forregne meg på mitt prosjekt, så blir nok ikke gjennomført med det første.

Heisann

Bra du likte de, men husk som roffe påpeker, det er ikke noe subber for db drag og naboplager, men jeg syntes det var god lyd til og vere så små.

Skal sette opp ca pris på deler.

Element: 450kr pr stk + frakt = ca 1000 for 2 inkl frakt.
    Mdf plater: ca 400 kr om du utnytter platene godt
    Dempematriale Akustilux fra Eltek: 100 kr max, jeg bestilte mye for og ha på lager så jeg har ikke helt kontroll på hvor mye jeg brukte, men for all del det er små kasser!
    Finish, maling,ruller,grunning,slipepapir: ca 200-300 kr.
    Terminaler fra Eltek: 50kr pr stk.

Sann ca 1800kr, alt etter hvilken finish du velger.

Håper det ga en realistisk pekepin

Hvilket prosjekt hadde du tenkt på før da? der du forregna deg hehe

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, hvor var det du kjøpte disse elementene....eltek??

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse var jo rett og slett søte, hvordan låter de?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott att du tar deg tid til å dele dette prosjektet med oss her på forumet MR.Polyglass,flotte bilder og godt dokumentert fra a til å i hele prossessen !

Respect !

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Flott handtverk! Hvis de spiller like bra som de ser ut, kan det virkelig blir susen dette Skal sjekken innom denne tråden slik at jeg får med meg evt lytteinntrykk(!)

mvh Kai

Newcomer Surion sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!!

et SPM, vart det mykje sparkling etter du var ferdig med liminga?

skal til på en 12" sub kasse som skal lakkest, gruer meg litt til den eventuelle sparklingen..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen. Kjekt att dere likte prosjektet mitt, ble veldig gira på mer DIY nå

Når det gjelder lytteintrykk så er det faktisk over 6 mnd siden subbene ble ferdige og jeg har ikke lyttet til subbene siden pga mangel på sub amp, subbene har aldri fått egen amp fordi planen ikke var og bruke de med anlegget, jeg har rett og slett ikke plass, så jeg bygde dem for ha noe og drive med

Lytteintrykk: Veldig vanskelig og beskrive det man hører syntes da jeg, men vi får prøve førsteintrykket var bra, lyden falt på plass og subbene forsvant meget bra inn i lydbildet, subben spilte knall sammen med mine stativ ht, men noe kinobass ble det ikke, men det er vel ikke så rart når du ser to minikasser i front ellers spilte subbene ryddig uten unoter og kasselyd fantes ikke, for og sjekke hvor høyt jeg spilte tok jeg fram db måleren og satte på noe musikk og skrudde opp til jeg fikk 100db noe over det ble ikke testa, men jeg tviler på di egner seg til høytspilling og fest

Surion: Flott att du velger og bygge selv, lærer mye nyttig da!, etter min mening er ikke sparkling så ille, men det kommer jo ann på hvor nøyaktig du sager og setter sammen kassa, og om du bruker skruer, selv sparklet jeg svært lite, men når jeg bygget min første sub ble det mer sparkelarbeid pga skruing og mindre nøyaktig sammensetting :P

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Surion
    Lekkert!!

et SPM, vart det mykje sparkling etter du var ferdig med liminga?

skal til på en 12" sub kasse som skal lakkest, gruer meg litt til den eventuelle sparklingen..
    Hvis du ikke fraviker disse budene har du svært stor sjangs til å lykkes.

1. Ikke bruk skruer (tro meg, det trengs ikke) så blir det mye mindre sparkling.

2. få kappet alle platene hos byggevare foretning, og vær med den når de kapper og presiser at det være nøyaktig. NB: Husk å ta med enkel byggetegning med alle mål.

3. Kjøp flere tvinger enn du trenger (du kommer til å trenge de uansett!) Biltema har billige og greie tvinger, kjøp 6-8 store.

4. Kjøp element forsterker og alt dill før du begynner på kassen, ellers er det stor sannsynlighet for at det blir en liten glipp (jepp, denne har jeg brent meg på, det var en liten feil i et produkt blad.).

5. Ta deg tid til å vente minst 1 dag mellom hver gang du limer. Limet trenger tiden til å herde.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen nydelige kasser du har bygget der!
    men kan du lage en liten "oppskrift" hvor hvordan du freste ut hullene og slikt? inkludert hvilken fres du brukte? trenger å gjøre det samme, og har alltid lurt på hvordan det gjøres, med den perfekte flush-fresingen og det helt runde hullet..
    hadde hvert meget takknemmelig!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    noen nydelige kasser du har bygget der!
    men kan du lage en liten "oppskrift" hvor hvordan du freste ut hullene og slikt? inkludert hvilken fres du brukte? trenger å gjøre det samme, og har alltid lurt på hvordan det gjøres, med den perfekte flush-fresingen og det helt runde hullet..
    hadde hvert meget takknemmelig!
    Det ligger en meget god "bruksanvisning" på dette spørsmålet under dette temaet, søk litt.

Edit-> Her er de <-Edit

Newcomer Surion sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bygget mykje før eg, men aldri i Lakkerings kvalitet..

Britax:
    Koffor kappe på byggevare?
    Eg kjeme fra gardsbruk, og her har vi ei SKIKKELIG bordsag. og MASSE arbeidsplass, samt "way to much" utstyr..
    pluss at det koster extra med kapping på forhandler..
    (men dette kunne nå ikkje du vite..)
    berre og seie ifra om noken trenger noe kapp, eg står til tjeneste.

Tvinger har vi og masse av..
    er en ting er redd for, det er at materialet begynder og skli på limen ved press.
    og, har noken lakkeringsruller med kort "hår" dette skal vel gå grett på oljelakk? han sa vertfall så i butikken...

Det er vel berre og begynde, får vel starte egen tråd.
    men først utrekning, og mailer til Dynabel om kasseforslag, OSV.
    kan nå spørr litt rundt på forum også.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende! Utrolig pent arbeid fikk jaggu meg lyst til å prøve selv, men hvordan spiller dem? Tåler elementene å spille høyt?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på hvor høyt det kan spilles, målte 100db i lytteposisjon men testa aldri om jeg kunne gi mere gass, anbefaler ikke og satse på disse om du vil spille huset i filler, det er jo tross alt veldig små kasser og element

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veldig fint laget!
    hvordan syns du ellementene fungerer? stikker de dypt inn i kassen? tror du 6-8 stk slike kunne vært noe å satse på i bil?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •