DIY signalkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY signalkabel

Har blitt veldig inspirert til å lage signalkabler etter å ha lest om dikemarker mm på forumet!

Jeg sliter litt med å få tak i PN16 kabel med ca 19(?) ledere som anbefales i "dikemark-tråden". Har vært i kontakt med flere installatører og de har hatt PN16, men kun med 7 ledere. De som har hatt "riktig" PN 16 har kun hatt ruller i store kvanta, f.eks 50m og det blir en litt stor investering.

Er det noen som har tips til hvor man kan få tak i dette i små kvanta, 2-3m?
    Eventuelt er det noen som har gode erfaring med andre kabler enn pn16 som er brukbare til dette formålet?

Frank

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror du har hatt uflaks. Jeg fikk tilslag på første forsøk hos elektrobutikken her i Halden (samme butikk som proffinstallatørene bruker). De bare kappet et par meter av den store rullen (kostet meg vel 40-50 kr/meter, såvidt jeg husker, men da har man jo til noen kabler...). Kjøpte for øvrig sorte krympestrømper og tynn isolasjonsslange i sort på samme sted (de hadde også den vanlige gulgrønne).

Bare å fortsette jakten. Bor du i nærheten av Halden kan du komme innom og få ledere til et par eller to av meg, evt. handle hos Riis Elektro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •