sub Prosjekt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: sub Prosjekt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub Prosjekt

Tenkte eg sko lage en sub som holder følge me musikken å som er bra på film..
    sko hatt et element som ikke trenger så stor kasse å ikke trenger veldig stor forsterker. maks pris på element 1000,- må ver et element som trykker greit.
    Hadde våre bra me svar raskt.

MVH Marius

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker at hele prosjektet skal koste 1000 kr., kommer du nok desverre ikke så langt... Du må nok regne en ekstra 1000 lapp til materialer og finish... Hvis ikke du har dette, eller får det gratis. Du bør også ha en egen forsterker som driver elementet ditt... Hvis ikke jeg har missforstått helt her da..

Ikke for å være negativ altså... Men bare at du skal tenke på at det koster en god del mer enn bare elementet... Vet ikke hvor dreven du er i bygging og sånn... men du kan jo ta en titt på denne (Phobos):

http://www.mamut.com/dynabel/subdet164.htm

Den skal være bra i forhold til prisen..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det e bare elemente som skal koste 1000kr

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil helst ikkke ha et kit.. har endel 19mm finer liggende, tenkte eg skulle bruke en effekt forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er jo å bygge kassene i MDF for stivheten sin skyld... Du skal ha ganske tykk (mange lag) for å få samme stivheten som MDF.
    Hvis ikke kassen er optimal, kan du ha verdens beste element... og likevel vil subben spille dårlig...

Det kommer også helt an på hvor stort element du snakker om. 10", 12" eller 15" Anbefaler deg å ta en titt inne på Eltek sine sider... De har nok garantert noe som passer deg... Hvis du ringer de, kan de garantert hjelpe deg...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en nesten ubrukt 12" Perless XXLS som jeg har brukt i en 45l MDF trykk-kammerkasse. Fungerer meget bra. Når jeg kjøpte den, fant jeg ingen andre som var bedre i den prisklassen. Kriteriet var da lydkvalitet og trykk, ikke kun trykk, så du finner sikkert en sub som trykker enda mer. Kostet 1600,- + frakt ny, og jeg skal selge den for 900,- PM hvis det er av interesse å kjøpe brukt. Ellers så har de den på www.dynabel.no.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte eg skulle hatt en 15".. Har hørt mye bra om tc2+, kor seller di det? kor mye koster det? må eg ha stor kasse på den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15" med TC2+ motoren lages ikke lengre. TC Sounds selger TC2+ under navnet TC-1000. 12" koster 200 dollar og om ikke fraktprisene har endret seg så mye siden sist så blir det ca 2500kr levert på døra inkl alle utgifter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    visste at TC2+ var 12" men tenkte det var bra.. men det va en veldige pris på det elemente, så eg tror eg droppe det. andre forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    va med 12" cv max? er det bra????
    andre forslag ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på http://www.dynabel.no og se litt selv. De har nå en 12 tommer tror jeg på tilbud (se ukens tilbud) til 800kr. Før pris tror jeg var 1200-1300. Har ikke peilling på hvordan den låter. Men kunne vert moro å prøve:-P De har jo som nevnt tidligere flere moddeler som kan være aktuelle.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Gå inn på http://www.dynabel.no og se litt selv. De har nå en 12 tommer tror jeg på tilbud (se ukens tilbud) til 800kr. Før pris tror jeg var 1200-1300. Har ikke peilling på hvordan den låter. Men kunne vert moro å prøve:-P De har jo som nevnt tidligere flere moddeler som kan være aktuelle.
    Det er et PA element, nok ikke så godt egnet i en sub, går ikke langt nok ned i frekvens, men det har en følsomhet på 98dB da, så høyt kan det spille.

Edit: Fikk akkurat et slikt http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm til overs. Står i en Phobos kasse, med speakon kontakt. Har også to 10" Cervin Vega element som jeg ikke har noen flere spec enn at de er 4 ohm. Har antakelig en Zachry DSW-400 også, som har vært brukt i phobosen...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er dette bra? http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm
    viss eg går for en subforsterker på 150watt er det nok? trenger eg delefilter i tillegg eller holder det med en spole?.. tar imot alle forslag til element under 1000lappen

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vett om ei nettside i danmark som selger rimelige subforsterkere? har funne en 150watt sub forsterker på fyndborsen.se men så kjenner eg noen som bor i danmark så da slipper eg å betale frakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dette elementet i en lukket kasse på 50l, funker helt greit. Blir drevet av en gammel Pioneer stereo forsterker på 75w. Har også lekt med tanken om å kjøpe en til og lage en isobarik kasse, kutte litt ned på volumet, kansje komme ned mot 25l.
    Du skriver også at du har endel finer liggende. Du kan kjøpe det elementet, en sub forsterker, Eltek har Hypex til 1300,- , lage et enkelt delefilter så har du kommet langt og bruke kassetegninga til Phobos

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikkje denne: LaSD Fatboy 10 förstärkare 150watt på www.fyndborsen.se bedre en hypex til 1300,-? hva er isobarisk kasse? viss det er bra så kunne eg tenkt meg det.. vil ha så liten kasse så muligt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det står mellom:
    LaSD Fatboy 10 på 150watt fra www.fyndborsen.se
    hypex 1.2 til 1300,- fra www.dynabel.no
    eller en brukt Zachry DSW-250 til 1300,-
    hvilken bør eg gå for? trur eg skal ha dette elementet: http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er galt med elementet til Håkon da? Skal lete leenge for å finne et bedre element en det til 900,- 45l er da heller ikke noe kassevolum å snakke om:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hadde eg glemt av, men er det nok med zachry DSW-250? er det stor forskjell på peerless xxl 12" å dynabel 12"??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peerlessen er nok mye bedre, vil gå dypere i frekvensene.
    Hvis ikke du går for elementet så tror jeg at jeg kansje gjør det

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •