kassebyging til pchoytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile kassebyging til pchoytalere

jeg har planer om aa bygge hoytalere til pcen selv,
    men har saa aa si ingen erfaring med det..
    men jeg har lest og snakt med folk,og lagd et design jeg vill ha som vist paa bildene under.
    jeg har lest en del i lyudia katalogen og funnet fram til folgene ellementer:

dobbel kamer softdomdiskant eff 100watt 1500-3000hz f,91db vifa

6,5 bass melomtone membran/stovhette i trefiber, 35-5000hz eff.100watt f.88db vas 38liter vifa

disse skall staa oppaa skrivebordet, og saa tenkte jeg at jeg skulle dele digitalt paa 80hz.
    men det skall gaa an aa ta vekk delingen slik at jeg for hele registere pa toveisen
    jeg lurte paa om det var noen som hadde noen utregninger til kassen?

men saa skall det staa en sub under pulten og
    saa der lurte jeg paa om det var mulig aa lage en sub som gaor ned til 15hz?
    tennkte aa ha 10 tommer aktiv og kannsje noe pasivt? (subben trenger ikke se ut som den gjor paa bildet)
    jeg er villig til aa bygge komplisert ;-)
    paa forhand takk for svar!

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle suber går ned til 15hz, men spm er hvor høyt det spiller på 15hz. hvorfor skal du forresten ha en sub som går så langt ned? eneste grunn til det er magefølelsen, for du er under hørbart område (på kanten i hvertfall) og under hva som er gjengitt på en cd (20-20K hz)
    Når det gjelder sub kan du se i ett par andre tråder her feks om peerless. Når det gjelder utregning av volum, kan du lete litt på nettet og finne simuleringsprogram som regner ut volumet.

skal du forresten lage en veldig enkel og god høyttaler til pcen kan jeg anbefale tangband micro monitoren som du ser på høyresia her. den er god, billig og veldig enkel

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar!
    jeg har begynt med litt komponering,og tenkte det ville veare morsomt aa bruke de laveste frekvensene og
    hadde hvert fint om jeg kunne faat noen linker til utregningene,
    for jeg finner lite...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •