Nytt "tv-bord" på tegnebordet. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av samu
    Hadde jeg vært deg hadde jeg bygget kun senter og en aktiv sub i stereobenken... Fronthøyttalerne hadde jeg kjøpt/bygget utenom... Det blir jo ikke akkurat en vakker sak, hvis du skal hive inn alle høyttalerne spør du meg.. Kanskje det er kuult i noen dager, men så blir du sikkert ganske fort lei den svære tv-klumpen..
    Tror du ville sluppet bedre fra det lydmessig også.. Når du får plassert høyttalerne riktig. Du mister liksom endel plasseringsmuligheter når du samler alt sammen... Ikke for å klage!!! Bare en liten idè, og min mening på kjøpet :-)
    Enig med Samu..
    Litt kjipt hvis/når du skal bytte TV og, så passer det kanskje ikke..

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samu
    Hadde jeg vært deg hadde jeg bygget kun senter og en aktiv sub i stereobenken... Fronthøyttalerne hadde jeg kjøpt/bygget utenom... Det blir jo ikke akkurat en vakker sak, hvis du skal hive inn alle høyttalerne spør du meg.. Kanskje det er kuult i noen dager, men så blir du sikkert ganske fort lei den svære tv-klumpen..
    Tror du ville sluppet bedre fra det lydmessig også.. Når du får plassert høyttalerne riktig. Du mister liksom endel plasseringsmuligheter når du samler alt sammen... Ikke for å klage!!! Bare en liten idè, og min mening på kjøpet :-)
    Kan være tilbøyelig til å være enig med deg. Men nå er det sånn at stua mi er veldig lang. Den er omtrent 10 meter. og kanskje 3-4 meter bred. Så jeg har ett plasseringsproblem med tanke på lyd og audio. Så min tanke er at jeg skal lage ett portabelt tv-bord der jeg kan få lyden med meg om jeg skal se på film enten fra min reclinersofa, der det kun er to seter, eller om jeg har flere folk på besøk, slik at vi bruker min sofagruppe. Så, jeg vil få ett plasseringsproblem med tanke på lyden hvis jeg drar tv'en med for å se film sammen med f.eks fire venner.

Derfor er tanken slik at jeg skal ha ett bord med veldig bra stereolyd, og som jeg kan koble til surroundlyd når jeg setter meg i reclinersofa'en enten alene eller med kjæreste. Litt egoistisk tanke, men jeg har nå valgt å gjøre det slik.

Men takk for tipset

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke så veldig lett å flytte på et så stort og ikke minst tungt møbel som dette, selv med hjul?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Kan være tilbøyelig til å være enig med deg. Men nå er det sånn at stua mi er veldig lang. Den er omtrent 10 meter. og kanskje 3-4 meter bred. Så jeg har ett plasseringsproblem med tanke på lyd og audio. Så min tanke er at jeg skal lage ett portabelt tv-bord der jeg kan få lyden med meg om jeg skal se på film enten fra min reclinersofa, der det kun er to seter, eller om jeg har flere folk på besøk, slik at vi bruker min sofagruppe. Så, jeg vil få ett plasseringsproblem med tanke på lyden hvis jeg drar tv'en med for å se film sammen med f.eks fire venner.

Derfor er tanken slik at jeg skal ha ett bord med veldig bra stereolyd, og som jeg kan koble til surroundlyd når jeg setter meg i reclinersofa'en enten alene eller med kjæreste. Litt egoistisk tanke, men jeg har nå valgt å gjøre det slik.

Men takk for tipset
    Skjønner tanken din. Men du kan jo ha fronthøyttalerne dine på hjul også. Du kan bruke sånne små kulehjul under. Disse vil jo virke omtrent som spikes. Tror ærlig og oppriktig at du vil få finere lyd, samt et finere stereomøbel.
    Det er vel sikkert like lett å flytte rundt. Vet ikke hvor mye erfaring du har med bygging, men det er ikke lett å få alt til å klaffe lydmessig.. Da er det bedre å event. gå for feks. BEL-høyttalere til fronter.. Disse har det vært mye prøving og feiling med, så de burde jo være ganske optimal etterhvert..

Dette er som sagt min mening... Kan bli et tøft prosjekt dette!!! Stå på!!! Spennende og se resultatet, og ikke minst byggingen underveis... HUSK BILDER!!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •