Forespørsel om hjelp til en fjernstyring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forespørsel om hjelp til en fjernstyring

Heisann. Jeg er på vei til å lage meg ett møbel med heisbar plate. Denne skal være motorisert, og jeg trenger hjelp til det elektroniske styringssystemet på dette.

Jeg skal finne tak i meg en motor med en ut-inn funksjon, og bygge en festeanordning for dette slik at det går an å løfte det som skal løftes.
    Jeg kunne trengt å fått hjelp til å forklare hva jeg trenger for å få dette til å starte å stoppe fra lenestolen

Altså, nå har jeg 4 fjernkontrollere fra før. Kunne godt tenkt meg å sluppet enda en til en, men må jeg, så må jeg. Det er ikke nevneverdig lang rekkevidde på det, maks 8 meter. Jeg trenger en IR reciever og sender, det har jeg klart å tenkt ut selv. Hvis jeg ikke kan bruke en av mine eksisterende fjernkontrollere, that is.

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre videre? Om jeg trenger å få bygget ett kretskort, så har jeg tilgang til det, via en kompis.

På forhånd takk for eventuelle svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger vell ikke noe særli annet en en start stopp knapp/irmotaker med bryter?, noen rele og noen kabler.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, den bryteren tenkte jeg kunne være en ubrukt knapp på en av mine fjernkontrollere. Kabling å slikt er ikke noe stress, de skal jeg alltids klare å få ordnet. Hvilke releer tenker du jeg må ha? til hvilken funksjon liksom?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chin
    Vel, den bryteren tenkte jeg kunne være en ubrukt knapp på en av mine fjernkontrollere. Kabling å slikt er ikke noe stress, de skal jeg alltids klare å få ordnet. Hvilke releer tenker du jeg må ha? til hvilken funksjon liksom?
    kommer vell mye ann på hvilken ir motaker du skal bruke og hvilken funksjoner den har og type motor! men du trenger sikkert rele til start/stopp og til å bytte retning motoren skal gå høyre/venstre!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •