Delefilter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Delefilter

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Delefilter

I forbindelse med sjølbygg (HFLS-1) har eg litt spørsmål angåande delefilter.

Med tanke på plassering/vinkling, korleis vil dei enkelte komponentane påvirke kvarandre?

Korleis bør f.eks spolar vere vinkla i forhold til kvarandre? Ståande/liggande/på skrå?? Har magneten på elementa noko å sei (avstand/vinkel)?

Sett pris på alle innspel, skal prøve å få lagt inn ei teikning over slik eg ser for meg filteret.

PS: mine "tekniske" kunnskaper om dette er svært begrensa, det må for øyeblikket litt inn med teskjei ops:

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel bare spolene du trenger å tenke på. Plasser dem slik at de står 90grader på hverandre, + at den ene gjerne kan stå, mens den andre ligger.

Du kan nok trygt gjør slik som HFLS folka selv har gjort det!
    http://www.hififorum.nu/artiklar/hfls1/del2/part2.html (viser hvordan delefilteret er skrudd isammen litt nede på siden.)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg inn på denne tråden med ett spørsmål jeg også :smile:

Jeg har lurt litt på å bygge ett sub delefilter. Det er ett GAS 10" element jeg har. Og den klare vel ikke å gjengi under 20hz?

Men er det noen som kan gi meg ein peike pinne om hva jeg trenger for å bygge det delefilteret? Jeg kunne tenkt meg at det gikk mellom 20-100hz. Fks. Tips og råd tas i mot med ett takk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •