DIY - Eltax Millennium 500 til passiv subwoofer! :D - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siden en person postet i denne posten så vil jeg si at EQ på musikkbruk ikke er tull i det hele tatt. Selv bruker jeg EQ i bassområdet for å få en mest mulig jevn respons i rommet og synes det fungerer bra. Samt så er det morsomt med DIY høytalere at du kan modifisere delefilteret til å øke følsomheten på diskanten og dermed forandre lydbildet på den måten.

Lyd er subjektivt og jeg ser ingenting galt med å lage lyden slik som man vil ha den.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Vel, nå er det vel ganske normalt at diskant/mellomtone har eget kassevolum også men...
    og så er vel normalt volum til en mellomtone kansje rundt en liter eller 2 og diskant trenger ingenting...

Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av (BeRg)
    Morsomt prosjekt dette!

Kan hende jeg gjør noe sånt med mine Proson Libra 1004 når jeg har tatt et par skritt videre fra det jeg har nå, hvis jeg ikke selger de... Har du satt i sub-delefilter til de, eller bruker du bare eltax-delefilteret?
    Bruker bare eltax delefitleret

Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av Håvard90
    Vel, nå er det vel ganske normalt at diskant/mellomtone har eget kassevolum også men...

og så er vel normalt volum til en mellomtone kansje rundt en liter eller 2 og diskant trenger ingenting...
    Jaaaa.. og? Det er fremdeles normalt at diskant og mellomtone ikke er en del av volumet til basselementene, for er jo det vi skal fram til her..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Siden en person postet i denne posten så vil jeg si at EQ på musikkbruk ikke er tull i det hele tatt. Selv bruker jeg EQ i bassområdet for å få en mest mulig jevn respons i rommet og synes det fungerer bra. Samt så er det morsomt med DIY høytalere at du kan modifisere delefilteret til å øke følsomheten på diskanten og dermed forandre lydbildet på den måten.

Lyd er subjektivt og jeg ser ingenting galt med å lage lyden slik som man vil ha den.
    Har skiftet litt mening om dette i det siste.. og bruke EQ i bassområdet ser jeg heller ikke noe negativt med, hvertfall ikke i sammenheng med subwoofer. Som du sier så er lyd subjektivt, og det må være lov til å forandre til slik man liker det..

Men til kritisk lyttig mener jeg alikevel det blir litt feil å forandre mye på mellomtone/diskantområde..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Håvard90
    Jaaaa.. og? Det er fremdeles normalt at diskant og mellomtone ikke er en del av volumet til basselementene, for er jo det vi skal fram til her..
    Eh. nei. jeg sa:

åja. masse tomrom til intet nytte!
    Men samma, dette blir bare flisespikkeri og har ingenting å si...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh. nei. jeg sa:

Men samma, dette blir bare flisespikkeri og har ingenting å si...
    Hehe, skjønner hva du mener hvis du snakker om overdrevent volum til diskant og mellomtone :P Men som du sier, samma det ..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •