Mitt DIY-projektorfeste - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Er det ein grunn til at du droppar biltema-skjerefjøl da? Kostar vel maks 100,- for ein pakke med to stk i, og designet på desse er ikkje å forakte heller
    Likte veldig godt prisen og utseendet på den løsningen din Tandstad, men misstenker at den har noen neggative bivirkninger også, og ikke bare den possitive som stod i stekeovnen ;-) . En av dem er kanskje hvis jeg ser riktig på et av bildene dine, skjærefjæl plata står litt i veien for åpningen til luftfilteret, som kan bety at man må ned med hele projektoren og av med feste når dette skal skiftes /renses. De andre mulige termiske og formmessige forandringene jeg har nevnt tidligere kan kanskje også spille inn. Fordelen med DIY løsninger er ofte at man kan forbedre konstruksjonene videre etter at man ser behovene, og det er jo helt opp til en selv hva man velger å gjøre.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Er det ein grunn til at du droppar biltema-skjerefjøl da? Kostar vel maks 100,- for ein pakke med to stk i, og designet på desse er ikkje å forakte heller
    TYKK! :P

Har en tykk finèrplate jeg kan bruke og, men det er last option! Vil ha noe tynt!

ask4me:

Har prøvd å skjære til plata litt, for å spare vekt. Men er litt skeptisk på om det går, da den nå tar borti noen føtter, så blir litt skjev. Skal prøve å skjære litt til i dag. Hvis jeg ikke får det til, kjører jeg finèrplata jeg snakka om. Sikkert 1cm tykk, men men.

http://i18.photobucket.com/albums/b1...z/DSC00197.jpg
    http://i18.photobucket.com/albums/b1...z/DSC00198.jpg

Har ikke testa om de passer enda da.. Tviler i grunn. :?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plata passet! Har nå skrudd plata i festet, og PJ i plata. Nå gjenstår bare å skrue festet i taket! Det tar jeg litt på sikt, da jeg ikke er ferdig med "lerret", og har ikke fått kablene enda.

Men, skruene som plata er festet til festet med, tar borti PJ når jeg strammer. Noe å bry seg om? Skal jeg lage en forhøyning på føttene til PJ, eller bare drite i det?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Plata passet! Har nå skrudd plata i festet, og PJ i plata. Nå gjenstår bare å skrue festet i taket! Det tar jeg litt på sikt, da jeg ikke er ferdig med "lerret", og har ikke fått kablene enda.

Men, skruene som plata er festet til festet med, tar borti PJ når jeg strammer. Noe å bry seg om? Skal jeg lage en forhøyning på føttene til PJ, eller bare drite i det?
    Med slike DIY projektor feste løsninger, er man jo på egenhånd og det er som du angir viktig å påse at man ikke ødelegger noe på projektoren med å legge inn skjevt virkende krefter eller for små klaringer og skruer som stikker inn i projektor kassa. Er du i tvil, om de skruene kommer i konflikt med noe på projektoen, så er vel det sikkreste å ta noen grep for å lage tilstrekkelige klaringer, og ikke påføre større krefter enn de man naturlig vil få pga vekten av projektor og med normal behandling.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Med slike DIY projektor feste løsninger, er man jo på egenhånd og det er som du angir viktig å påse at man ikke ødelegger noe på projektoren med å legge inn skjevt virkende krefter eller for små klaringer og skruer som stikker inn i projektor kassa. Er du i tvil, om de skruene kommer i konflikt med noe på projektoen, så er vel det sikkreste å ta noen grep for å lage tilstrekkelige klaringer, og ikke påføre større krefter enn de man naturlig vil få pga vekten av projektor og med normal behandling.
    Takker for kjempebra svar! Fant meg noen skiver som jeg la over skruehullene, nå er alt supert!

Ferdig prosjekt!

Beklager dårlig bilde
    Kostnad: 150kr for festet. Plata var kapp som jeg fikk hos en sveiser. Skruer og skiver tok jeg på jobb.

Hvis du syns jeg ødelegger tråden din, Tandstad, si i fra, så skal jeg lage min egen.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg bra ut det der veggiz

Neinei, denne tråden treng bilder av andre sine prosjekt òg! Berre å slenge inn dei som prøver seg på det samme

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min løsning,Brukte noe laminatkapp som jeg fant på fabrikken til plate.
    http://avforum.no/forum/attachment.p...achmentid=7863

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av opus
    Her er min løsning,Brukte noe laminatkapp som jeg fant på fabrikken til plate.
    http://avforum.no/forum/attachment.p...achmentid=7863
    Veldig fin utførelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Jar
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation For lite friksjon i Biltema-høyttalerfestet?

Er det andre som sliter med at kuleleddet i høyttalerfestet som man bruker til å henge opp projektor og fjøl på, ikke lar seg skru helt til?
    Jeg slet med min forrige PJ (4805) og sliter ennå mer med min nyinnkjøpe Panasonic PT-AX100 som virker som veier noe mer enn 4805'en pluss har et litt annet tyngdepunkt. Når jeg justerer PJ-en slik at den skinner rett på skjermen og så strammer til kuleledd-skruen det jeg makter, så synker likevel PJ-en litt forover/bakover/til siden når jeg slipper.
    Dødsirriterende.

Noen som har tips?

Forøvrig veier Panasonic'en 4,9kg i følge komplett.no

~Christopher

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Ser at det tilsynelatende er fullt mulig å få til et oppheng. Jeg antar for de fleste projektorer? Selv har jeg en Hitachi PJ-TX300 på vei, og vet foreløpig ikke hvordan den ser ut under - den er jo litt rund i kantene ellers.

Men - spørsmålet mitt, og utfordringen er at taket hvor denne skal henge er skrått. Og da mener jeg ikke i retning lerretet for å si det slik, men på tvers av projiseringsretningen. Dette betyr at jeg blir nødt til å kunne vinkle armen i forhold til takfestet slik at armen peker rett ned, samtidig som dette vil danne en viss belastning på festet utover det som var tiltenkt...

Noen som har noen erfaringer med dette, og takler feks biltemafestet en slik vinkling?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •