Enda et nytt DIY prosjekt! Snart ferdig! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja har det, gir litt forandring, men vil man høre det da tro..
    Men det vil ikke gi noen problemer det vist jeg da har en åpen løsning og bruker 2 forskjellige forsterkere på bassene? Det er jo 2 Nader, men sån ca samme effekt..
    Det dypeste jeg kan få dem er på -3 40hz på både åpen og egene kammre. Kan klare å få den ned til 35hz men da er ikke kureven særlig fin.. Tenkte også da at med egne kammer så kunne jeg tune den ene høyere og den andre så lavt som mulig for og få litt av alt. Eller vil det være en dårlig løsning?

Tommy.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy Nilsemn
    Tenkte også da at med egne kammer så kunne jeg tune den ene høyere og den andre så lavt som mulig for og få litt av alt. Eller vil det være en dårlig løsning?

Tommy.
    Det var noe slikt som det jeg også tenkte på, men vet ikke hvordan det kommer til å bli da jeg aldri har prøvd det, men his det resulterer i en fin kurve skule det jo være den beste løsningen...

Hvilke forsterkere er det snakk om? Hvis du biamper skal ikke det ha noe å si fra og til hvis du får til å justere gain/nivå så det blir likt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, blir litt vanskelig detter her.

Forsterkera er en Nad T761 Surr Reciver og en Nad 306 til effekt. Tenkte da siden 306'en er sterkes skal drive bass/mellomtone og diskant mens recivern skal dra bassen.
    Gainen er blir nok lik tror jeg, men kan jo altids måle har jo en db måler så det skulle jo gå grett.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kommet fram til at jeg heller skal lage en god 3-veis isteden for 2.5 veis med disse åttera. Kabinettet var da for lite så det ville ikke funke noe bra. Ordner bare opp fronten, som er fort gjort.. Har da igjen lekt meg litt i programet og kommet fram til et delefilter. Det blir 12db/okt butterw. hele veien der. 500/4000HZ er delefrekvensen. Impedanskorigering på mellomtonen og bassen. Kan altids komme med et skjema for delefiltret og hvordan kurvene vil gå vist det er intressant. Regner med og få den ferdig til helga.

Tommy..

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med så mye du orker! Vi (jeg) vil se! :grin:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer det seg ferdig med mitt diy prosjekt! Har nå fått de resterende deler, slik at jeg kunne bli ferdig, noe som også er grunnen til at jeg ikke har oppdatert på en stund. Har også hatt det ganske travelt den siste tid som også har noe skyld til at jeg ikke har oppdatert, blitt en del eksamener, så fokuset har vært der. Men nå er jeg ferdig og da er det på tide og bli ferdig her! Hehe..

Driver og setter sammen filterene nå og håper på og bli ferdig i løpet av kvelden. Bilder kommer jeg til å legge ut når alt er ferdig tenker jeg. Har vært litt flinkere til og ta bilder denne gangen!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •