Passiv SVS eller Dynabel Brontes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Passiv SVS eller Dynabel Brontes?

Hei, jeg har noen prosjekter til sommeren. Skal bla annet bygge en sub i tre, en passiv, men hva blir best av en SVS klone og en Dynabel brontes?

Om det går å lage en SVS klone da. Skal bruke en Nad 216 til å drive den, har noen liggende så da sparer jeg litt, mot å ofre litt kvalitet. Bygger mest for moroskyld. Vil ha skikkelig kinosubb.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje du vil slite litt med en passiv variant, uansett valg?
    For min del vil jeg i alle fall gjette på at de forsterkerne som brukes i SVS og (anbefalt for) Brontes, har korrigerende egenskaper i de lavere frekvensområdene som du antakeligvis ikke har tilgang på i en "vanlig" Nad 216.
    Må få lov til å understreke at dette langt på vei er spekulasjoner fra min side, kun basert på hva jeg har lest og hørt om sub-forsterkere.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt an på hvilken SVS du tenker på å klone, jeg har en passiv sylinder (20-39CS) denne brukte jeg Rotel RB-981 på, dette fungerte helt topp(måtte selvfølgelig da bruke LFE utgangen med delefrekvens til 60/80 hz).

Passiv boks ville vel fungere noen lunde like bra, men du må da selvsagt ha enten delefilter eller mulighet for deling på LFE utgangen på forsterkeren din.

Nå driver jeg SVSen med en Zazhry DSW-250, noe som gav et overraskende bra resultat.

Uansett, lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to passive AV-BASSer fra før, og de spiller bra på musikk. Noen som vet om noen tegninger for en SVS. Har aldri sett en selv. Burde vel bygge den doble?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •