passende forsterker til peerless

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

passende forsterker til peerless

skal ha meg ett lite DIY prosjekt med ett peerless evolution 15" element
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm
    men er usikker på hvilke forsterker jeg skal velge for å drive dette!
    Er snakk om hjemmekino sub, der jeg skal mest trolig bruke EQ ala Velodyne
    SMS-1 eller lignende for å presse opp kurven i 40-60hz sona. dvs at det setter visse krav til utstyret, og derfor også grunnen til dette element valget...
    Kassen skal ikke være av monster sorten så der og kommer det godt med å ha en kraftig forsterker (usikker på om jeg skal ha lukket eller åpen konstruksjon, 20hz sona er uviktig for meg så...)

har tenkt ut for eksempel denne:
    Hypex DS 2.0 Subforsterker
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet88.htm

noen andre forslag, eventuelt noen som har noen tanker om hvordan dette vil bli?

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et spennende prosjekt dette. Men jeg ville nok ha brukt en større forsterker enn den DS 2.0. men hvilken impedanse er det på elementet?

Jeg ville nok heller gått for HS 500 til det elementet eller en tilsvarende PA forsterker, men det er jo bare min mening.

MvH Verinoloth

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at denne kan bli litt liten. Det er en del på forumet som har hatt gode erfaringer med Keiga om jeg ikke tar feil. HS 500 kan jo også være et alternativ. Siden du har tenkt å investere i SMS-1 kan det kanskje lønne seg å legge litt i forsterker også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men 7k for forsterkeren? føler liksom at budsjettet sprakk litt der liksom,
    var ikke fastsatt at det ble noe sms en, men kjenner en som har en så får testet med den liksom...

når elementet koster 1500 så...
    elementet er forresten 4 ohm

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo Zachry DSW-400 fra ljudia, koster ca 2900,-. Skal lever e 40W i 4 ohm. Har to slike selv, på et par phobos, synes at de virker bra. Ser deter en del som ikke synes best om Zachry, men ut fra konstruksjonen ser det solid ut, og jeg er relativt godt fornøyd med dem. Tidligere har jeg benyttet PA forsterker til de samme sub'ene, men har en del flere mulugheter til å justere, f.eks fase på disse. Bruker også en Behringer DSP 1100 som EQ for å få enjevn kurve. Har vurdert å bytte element i phobosene med Peerless element, har vurdert både Revolution serien og XLS/XXLS.

Ellers finnes det jo forsterkere på bruktmarkedet også...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har tenkt litt på den zachry dingsen men er litt skepisk til ljudia, husker at det var noen som slet med zachry når de brukte den som forsterker til rumperistere,
    kunne aller helst tenkt meg forsterker av innbyggings typen.
    men er det seriøst så få forsterker moduler på markedet?
    leita men finner som sagt bare hypex og dinna keigaen?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo en som brukes til phobos hos Eltek, SF2500. Denne koster 2000,- og skal levere 250W i 4ohm.

Link: http://www.mamut.com/dynabel/subdet165.htm

Samme forsterker i forskjellige varianter ligger ute hos partsexpress.com også mener jeg å ha sett.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ble nå skeptisk
    hvilke av dem er best?
    SF2500 eller Hypex DS2.0

sistnevnte koster 1000 kr mer men oppgir mindre effekt, nå skal nå effekt taes med en klype salt men...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å kommentere skepsisen til Zachry.

De jeg har har vært brukt til å dra et par Earthquake Magma tidligere, eid av mr. Verinoloth lengre opp på sida her, og han har ikke tatt det bare med ro. :-)
    Har åpnet dem, og det er bl.a. 4 stk. 10.000uF kondensatorer der inne, noe du skal lete lenge etter i en ferdig sub under 10 laken tror jeg.
    Forsterkeren er relativt solid bygd, og har etter det jeg husker 6 transistorer i utgangstrinnet.

Når det gjelder problemer med romperistere mener jeg det var D-250 folk har hatt problemer med. Det er ikke en innbyggingssak, men en liten løs forsterker.

Det finnes forresten en Proson sak, selges av Hificenterkjeden. Denne skal være 150W i 4 ohm, koster ca. 1500,-, men den er sikkert ikke interessant.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://creativehifi.com/catalog/prod...a838c4c04c2a1b

Har ingen kjennskap til produktet, men fant ut at det var greit å ta den med..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble litt mer interessant med dinna zachry en når jeg så at det var innbyggings modell=) trodde som sagt at det var dinna 250 typen=)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://creativehifi.com/catalog/prod...a838c4c04c2a1b

Dette e jo et alternativ også, da går du iallefall ikke tom for krefter... :-)

Zachry DSW-400 er et greit alternativ synes jeg, men jeg sitter jo litt i glasshus siden jeg har to selv. ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •