Zachry DSW-400 Dur/støy/bråk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer DreaZ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Zachry DSW-400 Dur/støy/bråk

Heisann folkens! Håper noen her har en god ide til hva jeg kan gjøre! Jeg har nettopp bygd meg en sub, denne for å være litt mer nøyaktig: http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...22%20&cart_id=

Men det ble jo ikke bare fryd og gammen når jeg skull koble opp her nå! For det første, den durer noe vanvittig, regner med at det er 230 V støy som følger gjennom signalkilden, og jeg leste at noen hadde satt subben i en ujordet stikk med suksess, men finnes det ikke noen andre måter å fikse det på? For eksempel å jorde chassi på signalforsterkeren? En Yamaha RX-v640RDS btw...

Og for det andre, mulig jeg spiller alt for høyt, menne, prøvde meg på noen filmscener rett etter jeg hadde kobla opp, så grovinnstilte jeg den og kjørte på. Midt utti en scene med litt bass kom det et sinnsykt klikk i subben, og da er spørsmålet, er det jeg som spiller for høyt slik at subben kobler ut i noen sekunder, eller er det noen ninjatriks jeg har gått glipp av?

Har forresten lagt med et bilde av monsteret! Ble veldig fornøyd med resultatet

Håper på hjelp!
    Hilsen DreaZ

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dur / brum er jo ofte relatert til jordingsfeil / dårlig skjerming av signalkabler.
    Prøv noen andre, evnt lag en provisorisk jordforbindelse mellom "jord" på sub-forsterkeren og chassi på Yamahaen.
    "Klikk" fra suben kan jo tyde på at elementet "bunner", dvs svingspolerøret klasker i enden på rommet det beveger seg i. Dette bør du være forsiktig med, du kan fort ødelegge elementet om du til stadighet spiller så høyt / kraftig!
    Ser jo ellers ut til å være et nydelig "bygge"!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har antydning til det samme jeg også. Har to stykker, og den ene durer innimellom. Tror kanskje det har noe med kontakten å gjøre.

Har jeg forstått deg riktig hvis du bruker jordet stikkontakt? I så fall kan det være årsaken til duringen. En annen årsak kan være signalkabelen din, hvis den går forbi en trafo el.l.

Hvor høyt opp har du volum? Jeg har den på ca. kl. 11, og da har jeg samme nivå på hver sub som på de andre høyttalerne, målt med radioshack. Jeg har ELTEK phobos sub'er, følsomhet ca. 89dB på elementet. Bruker en ONKYO 701, og har PSB 7PT som fronter. Kjører signal gjennom en Behringer DSP.

Duringen varierer i styrke etter hvor voumknappen står. Når jeg bytter om strømkabel på de to forsterkerne flytter duringen seg fra den ene til den andre, så det er avgjørende hvilken kontakt jeg bruker, mulig at det har noe med at jeg bruker fjernstyrte kontakter på forsterkerne.

Mulig du har skrudd volum for langt opp? Det kan forklare klikk i sub'en. Kan også være et lite smell når forsterkeren slår seg av når den står i auto og det ikke har vært scener med info i LFE sporet på en stund. Har vært borte i det hos meg, og etter det ble de satt til ON.

Hva slags element er det du har? Er det Peerless element? Ligner litt på Brontes. Hva slags PSB har du forresten?

Sub'en så kul ut. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.
    Lider av akkurat samme problem. Har en Zachry DSW400 og et Peerless 830500 element i en lukket kasse på ca 50l, eget rom til forsterkeren da. Spiller veldig fint på lavt volum, men når jeg skrur opp litt volum (ikke høyt volum engang) kommer det kraftige ulyder fra subben. Er veldig skuffet over dette. Når de selger dette elementet og forsterkeren som et kitt så må det for fanden passe sammen!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens! Takk for respons!

Skal gjøre noen forsøk med jording i dag og se om det hjelper på saken! Også må jeg få henta meg en skikkelig signalkabel, den er litt for kort den jeg bruker for øyeblikket!

Og så svar til deg jakv: Jepp, dette er nok Peerless, det er en stykk SWR308-830500 og slaven som følger med SWR308-830458. Det er ikke så rart det ligner mye på brontes, siden jeg har kjøpt utstyret og tegningen fra Ljudia, men så var jeg innom dynabel samme dag og så på de subbene de lager, derfor så har jeg "rippa" av mye av designet fra dem Hehe! Det er nok en PSB Image 6T du ser i bakgrunnen der ja, pluss at jeg har kjøpt et helt 5.1 sett av dem.. Du kan se det meste jeg har på http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/DreaZ men den siden er ikke så veldig oppdatert med bilder og sånn! Det kommer

Bare kom med flere forslag hvis noen stikker hodet innom!

-DreaZ-

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å sette subben i en ujorda kontakt nå nettopp! Fjerna mye av støyen, men fortsatt så er det en såpass høy dur at jeg hører den fra plassen jeg sitter forann pc'en (ca 3-4 meter), og spør du meg så er ikke dette normalt :P Når dere snakker om å jorda Yamahaen og subben sammen, hvordan gjør jeg dette da? Setter fast kabelen i en chassi skrue på begge forsterkene?

-DreaZ-

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også dette problemet i starten, vet ikke om det har forsvunnert, eller om jeg rett å slett ikke oppfatter det lenger, men min løsning var å dra level på forsterker så langt ned som mulig, og stille den opp via recievern.
    Hadde da koblet den opp i ujordet kontakt, vek kobling i jordet, støyet den så mye at den ikke ville slå seg av ved "AUTO", så jeg klipte vekk jordingen der.

Det jeg legger merke til nå for tiden er trafoen inni der, den durer selv om forsterkeren er av, i "AUTO" modus, den har jo egen power switch, den kutter alt.

Jeg opplevde også noen ulyder nå jeg hadde element på 4ohm, men ikke i 8ohm, det er bare fryd å gammen!

Lag en "lab-legning" med klype i den ene enden, som du klemmer fast på jordklemma i kontakten, og en ring-kabelsko i den andre enden, som du legger under en skrue på chassiet til Yamahaen, (med sprengskive, den graver seg lett igjennom lakken og gir god forbindelse).

Jeg har ikke prøvd detta enda, da jeg føler det har gått over.

MEN? det finnes vel en måte å støydempe ringkjærne trafoer på? er vel få forsterkere med samme type trafo som brummer sånn?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke ringkjernetrafo i denne. Men jeg har dempet min og bltt kvitt en del støy. Åpnet opp, løsnet skruene til trafoen, 4 stk., og smatt under noen strimler med asfaltplate før jeg stremmet til skruene igjen. La en strimmel under hvert øre på hver sin side av skruen og et stykke som passet under selve trafoen, dette hjalp mye.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For prøve på det jeg og da! hadde vært fint å bli kvitt den siste duringen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke åpning av forsterkeren rote til garantien?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo'a, men jeg byttet til meg mine i noe annet stæsj, og de var over to år. Du kan jo høre om du får det gjort av en eller annen person med f.eks. fagbrev som serviceelektroniker el.l.

For øvrig tror jeg ike det skal by på store problemer med garanti osv. Du trenger ikke løsne mer enn 4 skruer, og tar du det litt easy trenger det ikke vises at du har vært inne i den en gang. :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genialt, da prøver jeg meg på en liten modd jeg også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd modd? Ble det noen forandring?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke enda, har matteeksamen som opptar all min tid for øyeblikket! Typisk da, når jeg endelig har fått bygd meg sub så får jeg ikke brukt den engang :P Har fått sett -EN- film hvor den hjalp til, nedtur!

-DreaZ-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •