Lakkering av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lakkering av høytalere

Har Audiovector m3 signature i kirsebær.
    Er det mulig å lakkere disse til hvit på en måte som vil bli pent?Eller vil dette bli vanskelig.
    Jeg gjør dette for at de skal passe mer med resten av møbler og stil i ny leilighet.
    Er så fornøyd med dem slik at å selge dem og kjøpe nye er uaktuelt.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er klart det går.

Ta ut alle element og gi kassene til en lakkerer.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men som nevnt ovenfor krever det litt forarbeid for et godt resultat. Har sett noen selvbygg-høyttalere som ble meget pene etter de ble lakkert.

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt audiovector i hvit mot et lite pristilleg ifølge deres nettsider

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør de slike ting på bilverksteder,eller er det møbelfabrikker som kan utføre slike ting.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,801
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av "hemmeligheten" med å få jevne og speilblanke resutlater med å lakere, ligger i grunnarbeidet, og i det å legge mye tid ned i pusse arbeid og påføre mange tynne lag osv. Dette tar mye tid, og er derfor fort meget dyrt hvis man skal ha det gjort av fagfolk med flere hundre kr/timen.

Hvem som gjør sliket lakerings jobber best, av en billakkerer eller møbbel produsenter, kan vel avhenge av den peronen som til syvende og sist gjør jobben. Pris er også en vesentlig del av dette, så man skal vel ikke se bort i fra at det å rett og slett bytte ut høytalerene og kjøpe noen med de riktige overflate egenskapene direkte, kankje kan være vel så økonomisk riktig, i stedet for å få en "fort og gal" lakkerings jobb utført, med kankje et litt uheldig og skuffende resultat. Audiovector m3 er vel også en trefinert høytaler med forholdsvis skarpe hjørner. Lakk har ofte en lei tendensi å ikke "like" skarpe hjørner så godt, samt det å begynne å avrunde hjørner før lakering, kan vel få noen litt uheldige bivirkninger.

Anbefaler at du undersøker grundig og innhenter pris på jobben fra forskjellige lakerings verksteder, så kan du vurdere om en lakering egentlig er verd det du må betale.

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Mye av "hemmeligheten" med å få jevne og speilblanke resutlater med å lakere, ligger i grunnarbeidet, og i det å legge mye tid ned i pusse arbeid og påføre mange tynne lag osv. Dette tar mye tid, og er derfor fort meget dyrt hvis man skal ha det gjort av fagfolk med flere hundre kr/timen.

Hvem som gjør sliket lakerings jobber best, av en billakkerer eller møbbel produsenter, kan vel avhenge av den peronen som til syvende og sist gjør jobben. Pris er også en vesentlig del av dette, så man skal vel ikke se bort i fra at det å rett og slett bytte ut høytalerene og kjøpe noen med de riktige overflate egenskapene direkte, kankje kan være vel så økonomisk riktig, i stedet for å få en "fort og gal" lakkerings jobb utført, med kankje et litt uheldig og skuffende resultat. Audiovector m3 er vel også en trefinert høytaler med forholdsvis skarpe hjørner. Lakk har ofte en lei tendensi å ikke "like" skarpe hjørner så godt, samt det å begynne å avrunde hjørner før lakering, kan vel få noen litt uheldige bivirkninger.

Anbefaler at du undersøker grundig og innhenter pris på jobben fra forskjellige lakerings verksteder, så kan du vurdere om en lakering egentlig er verd det du må betale.

Sånn type lakkering er håndarbeid til de grader, og vanskelig, men det går og an å prøve seg selv, en grunn til å ikke gjøre det selv, er at to komponent lakker, er ganske tøffe greier for helsa, om en ikke har friskluftmaske/drakt.

Hvis en skulle prøve selv, ville jeg anbefale bil lakk bok på biltema, sparkle, pusse, prime, pusse med sandpapir,og flere tynne lag, pusse ned med 2000 grit sandpapir, nytt lag, pusse igjen osv..

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gjøre det selv er uaktuelt For det første har jeg ikke tolmodighet og jeg har heller ikke de nødvendige kunnskapene om dette.
    Får prøve å innhente noen tilbud til diverse lakkeringsplasser der jeg forklarer hva jeg ønsker.Blir det for dyrt,dropper jeg det.
    Takker for alle hjelpsomme svar!!

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er nok å selge de du har og kjøpe nye i hvit.Bare å ta en telefon til hificenterkjeden å få vite prisen på nye audiovector i hvit

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal gjøre det billig for deg selv... Så kan du kjøpe pussepapir, grunning og lakk hos en malerforretning... Jeg har gjordt det selv, og min erfaring er at selv bestemor kunne gjordt det!

Ta ut alle element, puss lett over kassa, legg på et par lag grunning, puss fint over med et fint papir, så kan du lakkere! HUSK Å KJØPE LAKK OG GRUNNING AV HØY KVALITET!

MVH
    OscarOT

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OscarOT
    Om du skal gjøre det billig for deg selv... Så kan du kjøpe pussepapir, grunning og lakk hos en malerforretning... Jeg har gjordt det selv, og min erfaring er at selv bestemor kunne gjordt det!
    Fra en annen post:

Prosjektet er ferdig, men jeg har ikke sett det ferdige prosjektet selv , dere skjønner jeg sendte de inn til en som kunne med lakk og slikt. Jeg lakka de første strøkene selv, men ga tilslutt opp! Nå står de klare til henting i morra
    Er det bestemora di som står for lakkering?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... morsom du... NEI! Det er en som har litt erfaring med det... Men jeg har lakkert nyekassene selv (se i tråden min).

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Gjør de slike ting på bilverksteder,eller er det møbelfabrikker som kan utføre slike ting.
    Jeg vil tro at begge kan gjøre det. Hvis du ikke kjenner noen i bransjen, vil det nok koste deg noen kroner.

Frode

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Jeg vil tro at begge kan gjøre det. Hvis du ikke kjenner noen i bransjen, vil det nok koste deg noen kroner.

Frode
    At det vil koste meg noen kroner er jeg forberedt på,men kan ikke skjønne at det skal bli dyrere å få dem lakkert i forhold til,som enkelte fåreslår,å kjøpe nye.

Edit:Har nå hørt med en "lakkerer" på bilverksted som kunne gjøre jobben "privat" Han skulle ha 5000 tusen ca. for begge frontene.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er det med pianolakk, da? Sort f.eks.?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5000 er jo ikke spesielt billigt, men gjøres det perfekt så blir resultatet utrolig bra. Langt bedre en typisk hvite høyttalere. I tillegg får man en finish ingen andre har. Vurderer dette selv...

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk plastrep og lakking av bakfangern på audien min for 1500spenn, "etter arbeidstid."

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fem tusen? det var ikke så billig, er høytalerne store eller?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ta ut alle element, puss lett over kassa, legg på et par lag grunning, puss fint over med et fint papir, så kan du lakkere! HUSK Å KJØPE LAKK OG GRUNNING AV HØY KVALITET!

MVH
    OscarOT
    øøh... du er vel litt kjepphøy her, ser for meg finishen om du bare gjør akkurat det du beskriver her
    Tror ikke du vet va "pianolakk" finish er, for det er hardt og få til med sprayboks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    øøh... du er vel litt kjepphøy her, ser for meg finishen om du bare gjør akkurat det du beskriver her
    Tror ikke du vet va "pianolakk" finish er, for det er hardt og få til med sprayboks
    Okey... skal vi gjøre det enda enklere? Kjøp hvit vinyl som du bare klistrer på... billi enkelt og raskt! IKKE best finish her heller :-?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •