Lakkering av høytalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    At det vil koste meg noen kroner er jeg forberedt på,men kan ikke skjønne at det skal bli dyrere å få dem lakkert i forhold til,som enkelte fåreslår,å kjøpe nye.

Edit:Har nå hørt med en "lakkerer" på bilverksted som kunne gjøre jobben "privat" Han skulle ha 5000 tusen ca. for begge frontene.
    5000,-? ØHH? Han prøver seriøst å svindle deg! Ikke vurder det engang!

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OscarOT
    Okey... skal vi gjøre det enda enklere? Kjøp hvit vinyl som du bare klistrer på... billi enkelt og raskt! IKKE best finish her heller :-?

Du vet jo knapt hva du snakker om tydeligivis, hva vil du frem til her ?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel kanskje ann å høre med noen av yrkes skolene i området. De har gjerne elever som tar lakkerings kurs osv. Ofte man kan få tatt slike jobber rimelig der da skolene gjerne vil ha ting som elevene kan øve seg på, og et par høyttalere kan være en fin variasjon.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OscarOT
    5000,-? ØHH? Han prøver seriøst å svindle deg! Ikke vurder det engang!
    Siden jeg tolker svindel utsagnet ditt i retning av at du vet hva du snakker om her, synes jeg det hadde vært interesannt om du beskrev hvordan du ville gjennomføre en slik lakkerings jobb fra A-Å, og tok et overslag på eventuelle utgifter til alt fra pusse papir, avfetting grunning/lakk, vasking av lakk sprøyter fyrings utgifter og filtere i lakkboks, arbeidstimer osv.

Man får gjerne resultater utifra det man betaler for, og jeg tror det er mange som vil være litt overasket over hvor mye arbeid som enkelte ganger ligger bak enkelte lakkerings jobber. Regner med vi ikke snakker om å kjøpe spray lakk fra biltema og sprøyte fort og galt over når man skal gjøre denne jobben på noen høytalere man allerede har betalt en del for finnishen på, men få den gjort av en erfaren og flink lakkerer som både kan sitt fag, så han blandt annet reduserer faren for at man får synkninger fra slipepapir eller "tre mønster" fra underlaget gjennom lakken etter en stund, og bruker litt tid på gunnarbeid og lakkering og som ikke gjør jobben gratis i fritiden av veldedige grunner.¨

Jeg synes 5000 høres ut som en grei pris for en slik lakerings jobb i en typisk bilkvalitet, og vil regne med noe av det dobbelte-tredobbelte hvis man snakker pianolakk finnish.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    fem tusen? det var ikke så billig, er høytalerne store eller?
    1 meter høy
    20 cm bred
    30 cm dyp

Skal sjekke litt flere plasser med henhold til pris,men tipset om yrkesskolene skal jeg følge opp.

Skal man få et skikkelig bra resultat er jeg nok avhengig av "proff" hjelp.Hører flere si at det er vanskelig å lakkere da det er vanskelig og unngå at lakken vil renne litt.Da er det greit at en "proff" har tatt jobben så er det også han som må rette opp å ta jobben om lakken skal renne

Han jeg snakka med jobber i et kjent firma her i Trondheim og jobber med lakkering hver dag.Det var ikke arbeidet som var spesielt dyrt kunne han fortelle,men lakken som var svinedyr.

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Siden jeg tolker svindel utsagnet ditt i retning av at du vet hva du snakker om her, synes jeg det hadde vært interesannt om du beskrev hvordan du ville gjennomføre en slik lakkerings jobb fra A-Å, og tok et overslag på eventuelle utgifter til alt fra pusse papir, avfetting grunning/lakk, vasking av lakk sprøyter fyrings utgifter og filtere i lakkboks, arbeidstimer osv.

Man får gjerne resultater utifra det man betaler for, og jeg tror det er mange som vil være litt overasket over hvor mye arbeid som enkelte ganger ligger bak enkelte lakkerings jobber. Regner med vi ikke snakker om å kjøpe spray lakk fra biltema og sprøyte fort og galt over når man skal gjøre denne jobben på noen høytalere man allerede har betalt en del for finnishen på, men få den gjort av en erfaren og flink lakkerer som både kan sitt fag, så han blandt annet reduserer faren for at man får synkninger fra slipepapir eller "tre mønster" fra underlaget gjennom lakken etter en stund, og bruker litt tid på gunnarbeid og lakkering og som ikke gjør jobben gratis i fritiden av veldedige grunner.¨

Jeg synes 5000 høres ut som en grei pris for en slik lakerings jobb i en typisk bilkvalitet, og vil regne med noe av det dobbelte-tredobbelte hvis man snakker pianolakk finnish.

5 tusen er nok en grei pris om det skulle bli blank perlemorshvit eller noe.Det eneste jeg ville tenkt på er at slik 2 komponentlakk vil stinke en stund..og det er ikke noe sundt og ha høytalerne i stua da, før lenge etter de er lakkert..Jeg har drivi med litt lakkering, og selve lakkeringen er ikke så vanskelig, men selve forarbeidet krever mye, det er vel 90% av jobben, desto værre finish desto vanskeligere jobb. Så hvis finishen var bra, og du ville være fornøyd med å bare få det matt hvitt, med tremønster uten at en skulle kunne speile seg i det, tror jeg du kunne fått greit resultat selv. Skal du ha det blankt så må treverkets mønster fylles igjen med sprøytesparkel, og det må bli helt strøkent og glatt, før lakkering, og det er det som er vrient..

Å lakkere en gitar som er helt strøken fra før er ikke vanskelig. Men sånn lakkering må gjøres utendørs..

Denne butikken her, er store på lakk i oslo: http://www.billakkspesialisten.no/omoss.htm

Skulle du gjort det selv, burde du helst hatt utstyr for å ha på selv og..Men jeg vet det firmaet selger spraybokser med 2 komponentlakk.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjordt litt sant arbeide før... Jeg vet det ikke er lett, men 5000,- kan være litt voldsomt for et par høytalere... Jeg har sett litt på priser hos andre... og du kan spare deg 3000,- på å bruke Aasen bilverksted...
    Klikk her for mer informasjon. De bruker Glasurit, og om du gjør forarbeidet selv... Kan du sikkert spare mer!

MVH
    OscarOT

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med laminat? Få en møbelsnekker til å lime på laminat på den. Gjøres det forsiktig kan de kanskje fjernes senere også uten større skader på utgangspunktet. Og da kan du jo sette på piano finish eller hva enn du måtte ønske.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bruksanvisning ;)

Hei jeg er lakkerer selv. det jeg ville ha gjort er og matte ned med 1500 papir og kansje vann, så ville jeg ha bruke en lyse grå primer 1 lag så ville jeg hatt 3 lag med Hvit og så 2 - 4 lag med klar lakk. husk og lakkere i et rom der det ikke er støv f.eks i en garasje med bare lufting fra en side og mulighet til og vanne gulvet.. om du ikke har mulighet til det så får du ikke så alt for godt resultat.. lakken må ikke være 2 komponent for dette er ikke en bil. 2 komponent er bare vanlig 1 komponent lakk med en liten skvett hærder i når du skal kjøpe lakk så pass på at dem er av samme type.. vannbasert lakk ville jeg ha holdt meg unne dersom du ikke har lakkboks med tørkings programm for tørkinga kan bli noe kødden og det er ganske så smart og la grunninga stå et døgn siden jeg ikke vet hva slags type du skal ha.. jeg vet noen kan gasse opp til 24 timer ca.. og da blir det dorlig.. og matte ned grunninga er viktig. men når du skal ha lakk så legg laga med 6 - 10 min mellomrom ikke la det tørke helt.. og jeg ville ha tatt klarlakken også i samme sleng,, ellerså må du vannslipe med 1500 -2000 papir før klarlakken... det er det jeg ville ha gjort.. jeg er nokk ikke den beste til og lakke men tror du vil få et fint resultat av det. og det er ikke mye arbeid.. PS: 5000 kr for privat lakkering er DYRT hehehe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Børni
    Å gjøre det selv er uaktuelt For det første har jeg ikke tolmodighet og jeg har heller ikke de nødvendige kunnskapene om dette.
    Får prøve å innhente noen tilbud til diverse lakkeringsplasser der jeg forklarer hva jeg ønsker.Blir det for dyrt,dropper jeg det.
    Takker for alle hjelpsomme svar!!
    hør etter med spray billakkering på lilleby. dem har my erfaring med sånne
    jobba. kan tenk mæ dem ska ha 3-4000 om du tar pussinga sjøl.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk lakkert en hel front på bilen for 5000,- Det var inkludert matting, litt småfiks og en natt i varmerom. Dette var også med moms og alt. Så, jo, jeg vil si meg enig at 5000 "etter stengetid" er MYE! Selv om de må sparkles og pusses, er dette noe proffe lakkere gjør utrolig mye raskere enn amatører som meg ihvertfall.

Anbefaler også at du hører om de tørker den i varmerom. Isåfall ville jeg tatt ut elementer og delefilter først.

Håper du legger ut bilder om du gjør dette, tror det kan bli seende veldig eksklusivt ut.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •