DIY Stereobenk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Veldig pent. Liker hvordan treverket "glir" inn i parketten, og ikke minst at du har valgt sorte hyller inni. Ble et flott møbel! Hadde vært artig å hatt kunnskapene og verktøyet til å lage slike møbler selv.

Perfeksjonistmodus: Senteren din skulle vært sort, og kablene skulle ligget i kanal eller noe...

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble særdeles lekkert syns jeg. Og jeg er ekstremt kresen når det gjelder stereobenker, men denne var rett i min gate.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal lage en ny vegg bak denne, skal fore ut veggen ca 100mm, se denne linken for dette prosjektet.. http://avforum.no/forum/av-rom-konst...frontvegg.html

Så kablene blir helt skjult, ingenting blir synlig. Jeg skal gjøre jobben med denne veggen når snekkern av denne leiligheten min har fått byttet gulv, det er feil på parketten. Så tar det først.

Takk for det kimsize! Skryt liker vi Takk alle sammen!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal montere stoff-fronter foran komponentene, for å slippe strølys. Men hadde ikke stifter til å stifte det fast, så må en tur på biltema i morgen.

Kommer bilder av dette når det er montert, i bedre kvalitet enn forrige gang.

Jeg har jo en XTZ A-klasse amp i dette racket, jeg tror jeg skal montere 2x120mm vifter så ikke den skal smelte men kan jeg risikere at den "blir for kald" for klasse A liker vel å holde høy temp?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det tok faktisk så lang tid at CRT TV'n vart bytta ut i mellomtia gitt he he

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig resultat (som alltid) Magnar!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er stoff frontene montert. Ble mye renere og ryddigere med de på.
    Disse er festet i et spor i toppen, slik at bare ved å vippe de ut, og skyve de inn så ligger de skjult oppunder topp-platen. Enkelt å greit.

DIY Stereobenk-dscf2033_small-jpg

Jeg tenker litt på dette med varme. A-klasse forsterkeren skal få hjelp av 2x 120mm vifter, men recievern, den har 5cm klaring opp. den driver kun bak-kanaler og center, hva tror dere om det? skal jeg gi den også litt ekstra pustehjelp?

Takk for skryt J! Ikke like stor som din benk, men jeg får plass til mitt utstyr, så for det holde, har ikke så mye plass som du vettu! Men åssen går det med varme hos deg?

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, dette ble skikkelig fint. Liker ideen med stoff frontene. Med tanke på vifter vet jeg ikke om du trenger det siden fronten er så og si åpen. Jeg har syslet litt med en vifte i benken min, men jeg har glassdører i frontene så den er mye tettere. Hvilke vifter planlegger du å bruke? Bare lurer litt siden mitt første forsøk bråkte alt for mye til at det var akseptabelt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Rune!
    Jeg kommer til å bruke vifter uansett tror jeg, det er noen jeg har til overs fra en pc, disse: Komplett.no - Noctua NF-S12-800, 120mm Vifte, 800RPM, har 3 stk, så kommer til å sette 2 til å kjøle XTZ'en, og 1 til å sirkulere litt ved recievern. De er så å si lydløse selv på full fart!

Pga at biltema stoffet er så veldig gjennomsiktig, så måtte jeg legge dobbelt lag, så det er ikke så luftig som det høres ut som

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, det ble utrolig stilig. Likte godt de skråskjærte hjørnene og, som de andre har nevnt, den sorte innmaten. Lekkert (som vanlig når eMTea bygger )

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Varme er ikke noe problem her. Receiver drar bare senter og to bakkanaler. Til frontene har jeg jo MA Oberon 6.1 og de utvikler jo som kjent ikke mye varme.

Men jeg tenkte litt på varme når jeg bygget. Det er helt åpent bak og alle hyller skrår litt slik at det varme lufta skal slippe litt lettere unna.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, reciever driver kun center og bak her og, men har klasse a på frontene, å den holder jo over 60grader når den står fritt, så den må ha pustehjelp.

Recievern blir også ganske varm, så kommer til å hjelpe den og litt. Fant en laglig vifte slengende her så... 250mm hehe... skjærer hull i hylla å monterer den under.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott stereobenk du har laget Magnar

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for informasjonen om Noctua viftene. Jeg ser at de kan skaffes relativt enkelt her over dammen også, så jeg skal prøve en av dem for å se om den fungerer bedre enn den jeg har nå.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig flott!

Håper du har bedre kvalitet på eikeplatene enn det var på den billige jeg kjøpte for å ha til stereobenk i kinoen... Den begynte å sprekke opp langs stavene på midten på grunn av varmen (mest sannsynlig).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runethechamp
    Takk for informasjonen om Noctua viftene. Jeg ser at de kan skaffes relativt enkelt her over dammen også, så jeg skal prøve en av dem for å se om den fungerer bedre enn den jeg har nå.
    Det er den 800rpm vifta jeg har som får mest skryt. Bare så du vet det.

Skal ikke sprekke opp disse, er skikkelige råvarer

Takk for komplimentene Wilma og Freddie, gleder meg bare til å få montert viftene nå jeg...

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Det er den 800rpm vifta jeg har som får mest skryt. Bare så du vet det.
    Vel, da fikk jeg endelig montert Noctua viften i skapet mitt. Kjøpte en NF-S12-800 og koblet den opp til en gammel mobiltelefonlader som gir ut 5V. Laderen er koblet til "Switched Outlet" pluggen bak på receiveren min så vifta kommer på automatisk når receiveren slås på. Kanskje jeg skal ta et par målinger av temperatur for å se hvor stor forskjell det gjør.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det! Er ikke mye til støy fra disse viftene.. Jeg har kjøpt Midgard blokker nå da, så trenger ikke kjøling lenger jeg!

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Gjør det! Er ikke mye til støy fra disse viftene.. Jeg har kjøpt Midgard blokker nå da, så trenger ikke kjøling lenger jeg!
    Jeg får ta noen målinger i kveld da. Og ja, jeg hører ingen verdens ting fra vifta. Og den er bare skrudd rett inn i den relativt tynne bakplata til benken uten noen form for forsøk på demping. Nå regner jeg med at den har ganske lav hastighet ved bare 5V spenning inn, men alt jeg vil ha er litt luftsirkulasjon så det er sikkert bra nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Dette var en usedvanlig flott benk!

Kunne du hatt bry med å forklare litt hvordan du gjorde det med frontene? Jeg har lyst til å lage noe liknende. Forstår jeg det rett med at du kan løfte opp frontene og skyve dem under topplata? Bruker du noen form for hengsler her?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •