Erfaringer med svart sotningsfilm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Erfaringer med svart sotningsfilm

Er det noen som har erfaringer med svart sotningsfilm?

Hvordan er limet på sånne? Setter de merker og må fjernes med løsemidler?
    Biter de på feks plast?
    Og kan den limes på overflater som ikke er flate? feks en buet kant..

Tenkte på å bruke dette til å dimme ned lys og display feks, men vil jo seff ha muligheten til å fjerne den igjen. Spesielt hvis det er garanti på enheten :razz:

Noen som har erfaringer med sånt?

A

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan sette merker ja, er du uheldig så vil limen sitte igjen... og du kan ikke legge den på en buet kant, den er ikke elastisk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du kan finne en dyrere film som er bedre og elastisk, det har jeg ikke erfaring med

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3M leverer det beste av sotningsfilm, men det er lite leverandører i Norge. Billig sotfilm er vanskelig å fjerne uten merker....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    3M leverer det beste av sotningsfilm, men det er lite leverandører i Norge. Billig sotfilm er vanskelig å fjerne uten merker....
    Vil det si at det blir merker selv på overflater hvor man kan bruke løsemiddel for å fjerne den? På glass til og med?

Da er det litt vel skummelt å lime dette på feks display som er av plast. pleksiglass eller hva det er for noe ;-)

Skal vel klare å få tak i 3M film i norge, trenger jo ikke store biten.

A

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, billig film er ikke noe god løsning for annet enn glass.. og selv der kan det bli pain in the ass...

Lykke til med 3m, de selger ikke direkte, og det er som sagt ikke mange leverandører som selger slik film løs... jeg hørte så vidt, men så ble hele prosjektet utsatt... du får ta en tlf...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ja, billig film er ikke noe god løsning for annet enn glass.. og selv der kan det bli pain in the ass...

Lykke til med 3m, de selger ikke direkte, og det er som sagt ikke mange leverandører som selger slik film løs... jeg hørte så vidt, men så ble hele prosjektet utsatt... du får ta en tlf...
    hmmm.. Bestille fra utlandet kanskje? Spørs jo litt på pris også da, gidder ikke bruke enorme summer på noe sånt heller :grin:

Var litt nedslående dette her, men jeg gir ikke opp så lett..

A

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    biltema har solskjermingsfilm som kan fjernes, Det skal ikke bli noen limrester på det da. Ellers finnes det sitrusrens som fjerner limrester

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    biltema har solskjermingsfilm som kan fjernes, Det skal ikke bli noen limrester på det da. Ellers finnes det sitrusrens som fjerner limrester
    Jeg refererer til mitt tidligere utsagn om billig solfilm....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    hmmm.. Bestille fra utlandet kanskje? Spørs jo litt på pris også da, gidder ikke bruke enorme summer på noe sånt heller :grin:

Var litt nedslående dette her, men jeg gir ikke opp så lett..

A
    Ring til en spesialist på film til biler og kjøp litt av de... De bruker film av god kvalitet.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitrusrens på et plastdisplay ? da blir nok plasten rimelig matt og stygg tror jeg

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo som nevnt før snakke med noen som driver med solfilm. St. Lumar (mener det skrives slik) har veldig god film. Mange proffe firmaer som bruker den.

Når det gjelder den biltema filmen så er vel det sånn film som kan taes av og settes på igjen flere ganger

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    du kan jo som nevnt før snakke med noen som driver med solfilm. St. Lumar (mener det skrives slik) har veldig god film. Mange proffe firmaer som bruker den.

Når det gjelder den biltema filmen så er vel det sånn film som kan taes av og settes på igjen flere ganger
    Dersom biltema filmen kan tas av og på igjen så burde den ikke lage så mye merker. Koster vel ikke allverdens å teste denne på noe som det ikke er så farlig med, har vel en billig sony cd-spiller et eller annet sted som snart er utslitt, denne kan jo bli prøvekanin.
    Det er VU meterene på kenwood forsterkeren min jeg har lyst til å dimme ned, men siden dette snart er en vintage forsterker så har jeg fint lite lyst til å ødelegge den pleksiglassplata som er foran :-?
    Hadde ikke gjort noe å få andre lys og display litt svakere heller, tror nok det blir litt testing med biltema film i første omgang. Også får jeg heller prøve meg på firma'er som driver med soting og 3M hvis biltema er helt ubrukelig.

Skal prøve å gi tilbakemeldinger ang erfaringer etterhvert, men vær tålmodig med en småbarnspappa som sitter midt i den berømte tidsklemma

Takk for gode tips!

A

Newcomer soka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FoliaTech er et merke som selges på forskjellige bilrekvisita og som er veldig bra. Har brukt denne mye selv. Varm den litt godt opp med varmepistol eller hårføner så blir den skikkelig myk og elastisk. Dette gjelder alle typer film. Vist du skal ta den av igjen så varm den opp litt slik at limet løsner bedre. Har da klart å få den av igjen uten noe spesielt limrester. Her må man være forsiktig så du ikke ødelegger displayet du skal bruke det på. Det som er litt dumt med de billige er at de tåler ingenting i forhold til riper o.l. Har noen småbiter igjen av noe FoliaTech liggende, så vist du ikke får tak i eller blir fornøyd med Biltemafilmen så kan jeg sende en bit til deg i posten. Lykke til! ;-)

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får jo film som er statisk, bare å ta av å på så mye du vil! biltema har sikkert det! du kan sikkert bruke den om "buen" går kun i en retning, ikke 2veier.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Man får jo film som er statisk, bare å ta av å på så mye du vil! biltema har sikkert det! du kan sikkert bruke den om "buen" går kun i en retning, ikke 2veier.
    Det blir som slik plast som sitter på display på elektronikk når den er ny? Det høres ut som et genialt produkt, trenger jo ikke lim når det er snakk om ting som står stille, litt høyere krav til noe som skal være på vindu i en bil :-P

Var det jeg tenkte med bue også, at så lenge den kun er en vei så burde det jo gå...

Får se om jeg rekker en tur innom biltema før alt stenger for påske.

A

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, var det jeg mente, håper du finner noe da, jeg garanterer ingenting, men det finnes på markedet en vei.. biltema pleier å ha "alt", om ikke, så prøv andre bilrekvisita butikker.

Trenger ikke lim i en bil heller, brukes der for å ha noe raskt å klistre opp når småungene ikke vil ha sola på seg, men med den filmen kan man ikke sveive ned ruta

Biltema ART NR: 39-3260, kanskje denne? den så veldig "hullete" ut, men å se den i virkligheten er sikkert bedre.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Er det noen som har erfaringer med svart sotningsfilm?

Hvordan er limet på sånne? Setter de merker og må fjernes med løsemidler?
    Biter de på feks plast?
    Og kan den limes på overflater som ikke er flate? feks en buet kant..

Tenkte på å bruke dette til å dimme ned lys og display feks, men vil jo seff ha muligheten til å fjerne den igjen. Spesielt hvis det er garanti på enheten :razz:

Noen som har erfaringer med sånt?

A
    Har både sett og tenkt på det der selv, og kom frem til at jeg ville kjøpe plexiglass som jeg sotet selv (i og med det var dyrere ferdigsotet). Har ikke prøvd det ennå (i og med jeg ikke har fått platen), men da fester jeg det som dører på RACKET jeg har. Jeg kan komme tilbake senere når jeg har prøvd det ;-)

Mvh
    OscarOT

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OscarOT
    Har både sett og tenkt på det der selv, og kom frem til at jeg ville kjøpe plexiglass som jeg sotet selv (i og med det var dyrere ferdigsotet). Har ikke prøvd det ennå (i og med jeg ikke har fått platen), men da fester jeg det som dører på RACKET jeg har. Jeg kan komme tilbake senere når jeg har prøvd det ;-)

Mvh
    OscarOT
    Nå er jo ikke det noe alternativ for meg, å kjøpe plexiglass å sote selv. Jeg vil jo sote originale display, jeg har det heller slik som idag enn å sette på en ny plexiplate foran displayet ;-)
    Men kom gjerne med tilbakemeldinger når du har gjennomført prosjektet :grin:

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •