DIY High End Høgtalar kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY High End Høgtalar kabler

Er er eit par bilder av mine DIY High end kabler.

Klikk på bildene for større utgaver.

Kommentarer?

Byggebeskrivelse kommer seinere...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene de, men mine ikke fult så high end eller diy kabler er penere da :P
    Men har vurdert og lage slike selv, hvilke kabler har du brukt?
    Merke, størrelse osv..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseendet er jo bra og det ser ut til å være godt håndverk, men jeg skjønner ikke grunnen til "high end"-begrepet. Kan du fortelle litt om hvorfor du velger å bruke akkurat det begrepet? Har du brukt deler eller laget en konstruksjon som er utenom det vanlige og gir en lydkvalitet i toppskiktet?

Bananpluggene ser jo ut til å være av helt standard type med en stor metallklump av uspesifisert metall og merke der kontaktflatene mellom terminal og plugg blir ganske liten.

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel trukket høyttalerekabler i veggen? Er det meningen at du skal bruke disse mellom veggutaket og høyttalerene? Hva slags kabler trakk du i veggen?
    Men flotte var de jo

Andreas

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm meinte eg satte High end i hermetegn..... men men... Laget disse etter hva som kom best ut i ein DIY kabel test som eg fant på nettet. Link til testen (http://www.audioholics.com/techtips/...rCablesp1.html) Kjøpte dei dyraste bananpluggene eg fant på ELFA (Finst sikkert bedre andre plasser) Og så brukte eg kabel strømpe og krympestrømper til å ha utan på kabelen. Eg bruker den no mellom min nye DIY forsterker (http://avforum.no/forum/diy-do-it-yourself-/33288-bygge-5-kanals-forsterker.html) og mine "nye" Infinity kappa 6.1i. Eg har laga kun ein kabel no (Fikk for lite kabelstrømpe. Meir er bestillt) og bruker no denne kabelen på ein kanalen og ein dyr 4 mm2 kobber kabel til den andre (Samme som er trekt i veggane til 7.1 opplegget i kinoen min) Har egentlig vore litt tvilande til dette med høgtalarkablar og kor mykje dei har å seia for lyden sin del, men jaggu er det ganske merkbar forskjell på lyden i frå venstre til høgre kanal. Har krysskobla berre for å testa og det meir detaljerte lydbilde følger med den nye kabelen!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •