Bygge effekt forsterker - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 49 av 49
    Newcomer Gaudakongen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gangerolv
    Hvor mye måtte du ut med for det kabinettet, så lekkert ut!

P.
    Fikk mail idag om at det kommer på 110 euro inkl frakt. Ikke ille pris det når man tenker på at man slipper å kjøpe kjøleribber. Litt vanskelig å komunissere med dem som driver siden da de ikke er spesielt gode i engelsk, men man blir enige til slutt. Håper det blir sendt snart.

PSU ble sendt idag. Den kom på ca 225 euro inkl frakt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg sånn smått igang igjen

Legger ved et mobil bilde av tilkoplingene på baksiden av kabinettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende!

Moro å følge dette. Har selv bestillt 3 stk 150D fra Greg. Han bygger de "as we speak" Leter etter kabinetter, strømforsyninger etc jeg også rundt på nettet. Har vel kommet frem til samme firma som deg når det gjelder kabinett. Hvilken str har du bestillt? Er spennt på om 30 cm dybde holder...ellers ser jeg etter transformatorer rundt forbi..så du hadde bestillt noe fra coldamp som ikke er ringkjerne...hvordan er prisene? Skal du ha softstartmoduler i din..hvor kjøper du evt det? Tørster etter info i og med at det er første gang jeg bygger noe slikt og må si jeg føler meg ganske "grønn" på området!
    Gøy med andre i samme båt!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Moro å følge dette. Har selv bestillt 3 stk 150D fra Greg. Han bygger de "as we speak" Leter etter kabinetter, strømforsyninger etc jeg også rundt på nettet. Har vel kommet frem til samme firma som deg når det gjelder kabinett. Hvilken str har du bestillt? Er spennt på om 30 cm dybde holder...ellers ser jeg etter transformatorer rundt forbi..så du hadde bestillt noe fra coldamp som ikke er ringkjerne...hvordan er prisene? Skal du ha softstartmoduler i din..hvor kjøper du evt det? Tørster etter info i og med at det er første gang jeg bygger noe slikt og må si jeg føler meg ganske "grønn" på området!
    Gøy med andre i samme båt!

Jeg bestilte kabinett fra HIFI 2000. 30cm dybt og 8cm høyt(2U 300mm).
    Strømforsyning bestilte jeg fra COLDAMP ja. Koster 198 euro + frakt og moms. Her slipper du trafo.

Softstart har jeg ikke tenkt på. Tror muligens strømforsyningen har innebygd softstart. Du får kjøpt moduler hos LCAudio, hvis du trenger.

Ellers har jeg kjøpt det jeg trenger av kontaktmateriell på ELFA. Lykke til med byggingen.

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har helt ny og ubrukt Coldamp SPS80 strømforsyning liggende hvis noen skulle trenge, send meg en PM hvis du er interessert.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sliter litt

Sliter med 2 ting før jeg kan gå videre.

1: Hvordan feste transistorene til kjøleribbene? Er jeg nødt til å bore hull tvers igjennom dem? Dette vil jo ikke bli særlig pent. Eller er det noen som har noen andre forslag?

2: Hvor får jeg tak i noen "avstandshylser" for å få effektmodul og PSU opp fra bunnplata på kabinettet.

Kom med tips. Nå må jeg se å få denne greia ferdig snart:evil:

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gaudakongen
    Sliter med 2 ting før jeg kan gå videre.

1: Hvordan feste transistorene til kjøleribbene? Er jeg nødt til å bore hull tvers igjennom dem? Dette vil jo ikke bli særlig pent. Eller er det noen som har noen andre forslag?

2: Hvor får jeg tak i noen "avstandshylser" for å få effektmodul og PSU opp fra bunnplata på kabinettet.

Kom med tips. Nå må jeg se å få denne greia ferdig snart:evil:
    1: Det beste er å skru dem fast i kjøleribbene, men hvis ribbene er tykk nok trenger du nødvendigvis ikke borre helt gjennom. Bor 3/4 av ribbetykkelsen og gjeng dem, det burde gi bra feste for montering av transistorene samtidig som det ikke synes fra utsiden av ribbene.

2: Avstandshylser får du kjøpt på Elfa. Se her: ELFA - Distributør av elektronikk i Nord-Europa

Se under kategoriene "monteringsmateriell" og "avstandsstykker"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Resultat

Hei!
    Har du kommet i mål med forsterkeren din? Har du noen bilder av doningen helt ferdig i kabinettet?

Kjøpte du kabinettet direkte fra hifi2000 eller fikk du en norsk leverandør til å få tak i?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke kommet lengre. Bestilte kabinett direkte fra hifi2000.

Sitat Opprinnelig postet av petteran
    Hei!
    Har du kommet i mål med forsterkeren din? Har du noen bilder av doningen helt ferdig i kabinettet?

Kjøpte du kabinettet direkte fra hifi2000 eller fikk du en norsk leverandør til å få tak i?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •