Mine "Do It Yourself" høytalerstativ i stein !

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mine "Do It Yourself" høytalerstativ i stein !

Jeg trengte høytalerstativ til mine fremtidige bakhøytalere i min hjemmekino så da kikket jeg litt runt og de fleste var for lave for mitt behov og de som var riktig høyde var altfor dyre så da prøvde jeg meg på å sveise sammen noe i aluminium å fylle med bly , noe som ble mislykket så da tenkte jeg andre veier og gikk for materialet stein.

Så da var det godt å ha kontakter innenfor steinbransjen, så da dro jeg til nordicstone utenfor larvik som jeg på forhånd vil takke for at stilte opp med gratis avkapp av stein , nermere bestemt av steinarten larvikitt som på verdensbasis kun finnes i larvik komune.

Steinen ble kappet til riktig lengde,sanblåst og limt sammen og resultatet kan dere bedømme selv ;-)

de er 81cm høye og vekta ligger vel på rundt 35-40kg pr stk noe som står svert stødig selv med ett monster av en høytaler.

for andre som er intereserte i høytaler kasser,stativer eller andre produkter i stein så ta kontakt på http://www.nordicstone.no/.
    De har laget et høytalerpar i stein der borte og de låter meget godt med en vekt på 90kg , men det koster en god del penger, men så skal jo lyd vere en fryd for øret og ikke lommeboka :smile:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut!

Ellers er Sigvartsen dyktige på det meste av stein.
    www.sigvartsen.no

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MEGET PENT!!!

Mer er det ikke å si om de der..

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig Veldig pene!

Active mardil sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et veldig bra resultar du har fått til der!
    Skal du ha spikes under eller?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mardil
    Et veldig bra resultar du har fått til der!
    Skal du ha spikes under eller?
    takk for tilbakemeldingene , men har spikes noe hensikt på disse da ? de er jo av stein og står på teppebelagt murgulv.

Har jo laget DIY spikes før så hvis det gir bedre lyd å ha under stativene så er det jo bare å dreie ut noen nye.

http://avforum.no/forum/diy-do-it-yourself-/32239-messing-spikes.html

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig pene... Spikes under disse kan da vel ikke være nødvendig? så tunge som de er?

Vil det lage så mye vibrasjoner at d er nødvendig?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de er såpass tunge og er veldig stive så jeg tror det vil være smør på flesk å montere på spikes.

Jeg har hørt at mange på forumet her har kjøpt metall stativer å fylt med sand for å få høyere vekt,mindre vibrasjoner og bedre lyd så jeg tror stein er meget egnet for det er veldig tungt og massivt i seg selv så trenger ingen modifikasjoner

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kooonge

Sitat Opprinnelig postet av mmes
    Jeg trengte høytalerstativ til mine fremtidige bakhøytalere i min hjemmekino så da kikket jeg litt runt og de fleste var for lave for mitt behov og de som var riktig høyde var altfor dyre så da prøvde jeg meg på å sveise sammen noe i aluminium å fylle med bly , noe som ble mislykket så da tenkte jeg andre veier og gikk for materialet stein.

Så da var det godt å ha kontakter innenfor steinbransjen, så da dro jeg til nordicstone utenfor larvik som jeg på forhånd vil takke for at stilte opp med gratis avkapp av stein , nermere bestemt av steinarten larvikitt som på verdensbasis kun finnes i larvik komune.

Steinen ble kappet til riktig lengde,sanblåst og limt sammen og resultatet kan dere bedømme selv ;-)

de er 81cm høye og vekta ligger vel på rundt 35-40kg pr stk noe som står svert stødig selv med ett monster av en høytaler.

for andre som er intereserte i høytaler kasser,stativer eller andre produkter i stein så ta kontakt på http://www.nordicstone.no/.
    De har laget et høytalerpar i stein der borte og de låter meget godt med en vekt på 90kg , men det koster en god del penger, men så skal jo lyd vere en fryd for øret og ikke lommeboka :smile:
    Hey hey... slike får du solgt til tusener av kroner om du legger de ut for salg på de rette plassene ;-)

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja kan kansje få noen kroner for de , men det er ganske uaktuelt å selge de siden jeg trenger de til å ha mine hjemmekino høytalere på og synes de tar seg meget godt ut i mitt hjem.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt å feste høytalerne i stativet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ja kan kansje få noen kroner for de , men det er ganske uaktuelt å selge de siden jeg trenger de til å ha mine hjemmekino høytalere på og synes de tar seg meget godt ut i mitt hjem.
    Start butikk!

Skikkelig pent, foressten!
    Har du bilder av hele kinoen?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høytaleren skal kun stå oppå stativet uten noe form for festing. skal ha cerwin vega stativhøytaleren i classic serien og stativet er laget så det er 5mm større en høytalerens flate rundt hele og siden høytalerne veier 9kg per stykk så burte de stå støtt på stativene.

Nei jeg har ikke tatt bilder av hele "kinoen" , da den ikke er noe spesielt imponerende eller påkostet med dyrt utstyr osv .... men skal prøve å få lagt ut en profil på "minHjemmekino" snart;-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut disse :grin: Men jeg syns foten så farlig liten ut, men tyngden forhindrer velting kanskje? Du har vel heller ikke smårollinger som løper rundt utstyret heller så sikkerhet er kanskje ikke SÅ høyt prioritert ;-)

A

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    foten og topp plata er like store 21x28cm og står stødigere en man tror selv om de er såpass høye...;-) skal bort på hifiklubben i mårra å hente de nye høytalerne så får de hvor godt de står med høytalere oppå da

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    foten og topp plata er like store 21x28cm og står stødigere en man tror selv om de er såpass høye...;-) skal bort på hifiklubben i mårra å hente de nye høytalerne så får de hvor godt de står med høytalere oppå da
    Ja, trodde de var like store, men på bildet ser det nesten ut som de nederste er mindre ;-)
    Med en såpass brutal vekt så skal det vel en god del til for å velte de uansett.

Gratulerer med nye høyttalere :grin: Tror de kommer til å ta seg godt ut på disse stativene..

A

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var høytalerne på plass

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=mmes]Høytaleren skal kun stå oppå stativet uten noe form for festing. skal ha cerwin vega stativhøytaleren i classic serien og stativet er laget så det er 5mm større en høytalerens flate rundt hele og siden høytalerne veier 9kg per stykk så burte de stå støtt på stativene.

Hørte jeg noen som sa "perler for svin" :grin:

Kjempefine stativ, skal prøve å fikse meg 5 stk underlag i kleberstein i påska. Har familie som jobber med det materialet (granit A/S).

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blu Tack er ypperlig til å feste høyttalerene med: http://www.blutack.com/home.htm

Frode

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår rett så er blutack såkalt "tyggegummui-lim" som du knar på og kan ta av og bruke om igjen.
    En god venn brukte slikt tyggegummi på sine høytalerstativ i samme materiale og det satt så man måtte bruke makt for å dra det av igjen , men problemet er at steinen suger ut fuktigheten i gummien så det blir stygge merker som ikke går vekk i steinen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •