Mine "Do It Yourself" høytalerstativ i stein ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men skal det ikke stå høyttalere der, slik at de merkene ikke blir synlig?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda høytaleren dekker det , men er det noe hensikt ? det er verre med små barn runt stativet hvis høytaleren sitter fast for da raser den samtidig som hele stativet og blir meget tungt å få over en liten stakkar.:-?

Skal smøre de inn med olje når jeg får tid så da blir de meget mørke og matcher høytalerens farge bedre. da slipper man også det at de tar til seg "forrurensinger" fra fete fingre med ostepopp og lignende. :razz:

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmes
    joda høytaleren dekker det , men er det noe hensikt ? det er verre med små barn runt stativet hvis høytaleren sitter fast for da raser den samtidig som hele stativet og blir meget tungt å få over en liten stakkar.:-?

Skal smøre de inn med olje når jeg får tid så da blir de meget mørke og matcher høytalerens farge bedre. da slipper man også det at de tar til seg "forrurensinger" fra fete fingre med ostepopp og lignende. :razz:
    SteinOlje, jo jeg satt å lurte på å spørre om de ikke skulle settes inn. Klinkerolje heter det visst. Støver mindre, samt at strukturen i steinen vises mye bedre. Skal de være helt matte, kanskje er det meningen. Før eller siden kommer behovet for å sjule noen flekker, da kan det vel være greit at basisen ikke er tyttebærsyltetøy.

Meget koole stativer.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttaleren vil vel ta turen ned mot gulvet uansett om en smårolling klarer å velte det? Om høyttaleren sitter fast i stativet eller ikke tror jeg ikke har så mye å si. Med slike tunge stativer som dette så er de som utgjør den største faren uansett ;-)

Hvis du smører de inn med olje så tror jeg heller ikke bluetac vil få noe særlig grep heller, tviler på at den klarer å binde seg hvis overflaten er litt feit. Jeg skal teste bluetac på mine stativer, tror ikke det er mange ukene til junior går rundt på to bein nå :grin: Men jeg har støpejernstativer så det blir neppe merker i disse.

A

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da var de smurt inn med olje og det ble meget vakkert i mine øyne:razz:
    Man kan tydelig se steinens struktur og det beste er at den ikke lenger blir stygg av våte hunde neser,svette ostepopp fingre osv

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter oljing ble de enda finere, skikkelig kult når man får fram litt av den 'metallic' looken som er i larkvikitt :grin: De er bare steintøffe disse stativene! Hehe!

Det neste blir rack i samme design eller? ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Steintøft er ordet, mildest talt!
    Har i sin tid (som selger / produktsjef for fjellboringsutstyr) vært innom steinindustrien i Larvik, og ble voldsomt imponert over hvordan stein egentlig kan fortone seg.
    Det aller meste av steinen som utvinnes i Larvikområdet blir jo sendt til Italia for videreforedling / polering.
    Har du vært inne på tanken om å sende stativene til Italia for polering?
    Jeg aner riktignok ikke hva det kan komme til å koste, men resultatet blir i alle fall minst like godt som ved behandling av steinolje.
    Og som Ronny D så morsomt nevner, omkring tyttebærsyltetøybasis; Om polering først er gjennomført, så må nok også syltetøyet melde pass!

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for alle de hyggelige tilbakemeldingene:grin:

De har flere typer full automatiske våtpoleringsmaskiner På Nordicstone som kan slipe og polere stein blokker,plate og alle andre former du ønsker. Bare setter på før du går hjem fra jobb og ferdig skinnende blankt neste morgen. Men det koster en god del så jeg får heller ta det en annen gang på et fremtidig prosjekt.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mål

Jeg trengte høytalerstativ til mine fremtidige bakhøytalere i min hjemmekino så da kikket jeg litt runt og de fleste var for lave for mitt behov og de som var riktig høyde var altfor dyre så da prøvde jeg meg på å sveise sammen noe i aluminium å fylle med bly , noe som ble mislykket så da tenkte jeg andre veier og gikk for materialet stein.

Så da var det godt å ha kontakter innenfor steinbransjen, så da dro jeg til nordicstone utenfor larvik som jeg på forhånd vil takke for at stilte opp med gratis avkapp av stein , nermere bestemt av steinarten larvikitt som på verdensbasis kun finnes i larvik komune.

Steinen ble kappet til riktig lengde,sanblåst og limt sammen og resultatet kan dere bedømme selv ;-)

de er 81cm høye og vekta ligger vel på rundt 35-40kg pr stk noe som står svert stødig selv med ett monster av en høytaler.

for andre som er intereserte i høytaler kasser,stativer eller andre produkter i stein så ta kontakt på http://www.nordicstone.no/.
    De har laget et høytalerpar i stein der borte og de låter meget godt med en vekt på 90kg , men det koster en god del penger, men så skal jo lyd vere en fryd for øret og ikke lommeboka :smile:
    Hva er eksakt mål på dette stativet i sten. Tenker da på firkantet søylen i midten og topp og bunn plate?

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Top og bunnplate er identiske , og målene er etter cerwin vega clsc6 , og laget så den er en halv centimeter større en høytaleren rundt det hele.

Målet på bunn\toppplate er

-Dybde 28cm
    -Bredde 21cm
    -Tykkelse 3cm

Søylen

-Bredde 5cm
    -Dybde 12cm
    -Høyde 75cm

Total høyde ca 81cm

Bunnplaten skulle egentlig vere litt større, men pga det ville gi plasseringsproblemer intill veggen , så droppet jeg det. Stativet veier jo grusomt mye så det stør støtt som fjell, selv med høytalere oppå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •