Bygging av 12" subwoofer (aktiv) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Newcomer Håvard90 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Japp, mulig DSW-400 er det beste.. men er jo svineaktig dyr! Tviler på at den er verdt penga..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært noen brukte sub forsterkere både på Avtorget og på finn.no nylig. Mener jeg så en zachry DSW400 også til en rimelig penge.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det har vært noen brukte sub forsterkere både på Avtorget og på finn.no nylig. Mener jeg så en zachry DSW400 også til en rimelig penge.
    Ikke så rart disse selges RIMELIG. Jeg har sett og loddet i en, og det blir aldri mere. Disse kan IKKE gå dypt med det innebyggede hp filter, sammen med resten av elektronikken i disse bokser.... Jeg ville vel sette verdien til ca 500,- pr stk no more. Ulyden fra disse Zachry bokser står ikke i forhold til forventninger. (bedre uten) Åssen dem får gitte spesifikasjoner er for meg en gåte! Kjøp billig kjøp hele tia, men ikke klag på lyden nå som dere er advart.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du, hvor får man kjøpt de Zachry forsterkerne og hva er prisen?
    Og hvilket program bruker du til måling av suben?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ronny D
    Ikke så rart disse selges RIMELIG. Jeg har sett og loddet i en, og det blir aldri mere. Disse kan IKKE gå dypt med det innebyggede hp filter, sammen med resten av elektronikken i disse bokser.... Jeg ville vel sette verdien til ca 500,- pr stk no more. Ulyden fra disse Zachry bokser står ikke i forhold til forventninger. (bedre uten) Åssen dem får gitte spesifikasjoner er for meg en gåte! Kjøp billig kjøp hele tia, men ikke klag på lyden nå som dere er advart.
    Som sagt, så tviler jeg på at det er verdt penga..

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofreak-MODEL 2330B
    Du, hvor får man kjøpt de Zachry forsterkerne og hva er prisen?
    Og hvilket program bruker du til måling av suben?
    Begge deler ligger på www.ljudia.no

Okei, så gjevnt over virker det som om formeningen er at subforsterkerne til Zachry er crap. Noen erfaringer med svenske MDS da? Like ille?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det bedre forsterkere til prisen? I tilfelle hvilke?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan hende eltek sine er betre..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    det kan hende eltek sine er betre..
    Skal ikke se bort fra det. :-) Er det f.eks. noen som har prøvd en av disse Zachry forsterkerne opp mot noen av de som selges på Eltek i samme prisklasse? Er jo det som må telle?

Er ikke helt uhildet da jeg har to DSW-400 selv, selv om jeg ikke har betalt mye for disse.

Lurer forresten på hvordan et HP filter forhindrer forsterkeren å levere noe effekt nedover i frekvens? Mine phoboser går relativt dypt, selv om de ikke skal det etter spec. Se vedlegg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal ikke se bort fra det. :-) Er det f.eks. noen som har prøvd en av disse Zachry forsterkerne opp mot noen av de som selges på Eltek i samme prisklasse? Er jo det som må telle?

Er ikke helt uhildet da jeg har to DSW-400 selv, selv om jeg ikke har betalt mye for disse.

Lurer forresten på hvordan et HP filter forhindrer forsterkeren å levere noe effekt nedover i frekvens? Mine phoboser går relativt dypt, selv om de ikke skal det etter spec. Se vedlegg.
    Men så fint.. noen som har litt erfaring med Zachry forsterkerne. Hvordan vil du si de leverer i forhold til oppgitt effekt? Ser da ikke ille ut responsen på phobos'ene dine.. hmm!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Behringer for å ha litt kontroll, men under 30Hz har jeg ikke gjort noe med signalet. I forhold til det jeg fikk dem for er jeg fornøyd. Har imidlertid på å kvitte meg med alt som har med sub å gjøre og prøve noe annet, men får se...

Poenget mitt er imidlertid at det hadde vært kjekt å vite om det er noen som har gjort en direkte sammenligning. Jeg tror ikke at Zachry er veien til evig frlse, men er ikke sikker på at det er så elendig som enkelt påstår. Ting har en tendens til å være en smule sort/hvitt hos enkelte. Jeg har bl.a. sett forsterkere i sub til 5-6000 som har hatt betydelig mindre strømforsyning enn Zachryene, selv om de har vært oppgitt til samme effekt osv. Det kan kanskje gå an å være litt mer nyansert i uttalelser.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •