IKEA Lack

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: IKEA Lack

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IKEA Lack

Ikke sikker på hvor denne skal postes...

Skal ha ny TV/stereobenk, og vurderer IKEA Lack: http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...roductId=66548

Er det noen som vet om den tåler en Loewe Xelos 32", som veier ca 50 kg. Har hørt at den ikke tåler all verden. Vil også ha cd-spiller og forsterker i "underetasjen". Disse er ikke voldsomt tunge, tipper 10-12 kilo tilsammen.

Kan jo være det lar seg gjøre å forsterke den på et vis..

Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så i en annen tråd at det ikke var anbefalt å montere ben på disse, da de lett kunne gå igjennom materialet ved stor vektbelastning. Men benken tåler nok vekten om den står direkte mot gulvet.

Andreas

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror den tåler det om du beholder noen av hyllene som oppstivere under.

Jeg bruker den og har ikke hatt noe problem, jeg har tilogmed skåret ut mye av innmaten, men det fungerer likevel.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Active
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD

Skal ha ny TV/stereobenk, og vurderer IKEA Lack: http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...roductId=66548

Er det noen som vet om den tåler en Loewe Xelos 32", som veier ca 50 kg. Har hørt at den ikke tåler all verden. Vil også ha cd-spiller og forsterker i "underetasjen". Disse er ikke voldsomt tunge, tipper 10-12 kilo tilsammen.

Jeg har en sånn sort LACK hylle med en 32" Philips tv som står midt oppå. Jeg har et hjul i hvert hjørne (ca. 10 cm fra yttertkanten). Min benk har fått seg en bøy siden tv'en står midt på, men den holder fortsatt. Tror jeg kunne ha unngått bøyen ved å ha hatt et hjul under på midten også. Den blir hvertfall byttet ut snart. Jeg har også en Denon 2106 og en pc ståene oppå på den ene siden av benken.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme erfaring som deg penol - så jeg monterte det femte hjulet på "vogna". Nå er ikke benken salrygget lengre

Det største problemet med benken er at man ikke har plass til mer enn to stabler med komponenter (bredden mellom hyllene er for liten). Men løsningen tralltrall har valgt er jo elegant.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lack burde egentlig hete Paph, eller no

Som nevnt her er plassene i Lack for smale til hifi-komponenter, og den er veldig lett/skrøpelig, består hovedsaklig av laminat og papp (har sett en saget over). Til mitt bruk var den perfekt, skal legge ut bilder som jeg tok nå snart. Som TrallTrall og andre har gjort går fint, jeg har ingenting stående oppå min, og har ikke festet avdelerne på noen måte, de bare står der, og har litt glippe til overliggeren fordi gulvet mitt svaier litt, så den nederste platen buer litt nedover.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av penol
    Jeg har en sånn sort LACK hylle med en 32" Philips tv som står midt oppå. Jeg har et hjul i hvert hjørne (ca. 10 cm fra yttertkanten). Min benk har fått seg en bøy siden tv'en står midt på, men den holder fortsatt. Tror jeg kunne ha unngått bøyen ved å ha hatt et hjul under på midten også. Den blir hvertfall byttet ut snart. Jeg har også en Denon 2106 og en pc ståene oppå på den ene siden av benken.
    Stemmer det.
    Jobber på IKEA på en avdeling som er tett tilknyttet Bytte og retur, og har opplevd at kunder som har kommet med en salrygget en etter å ha montert beina ytters uten å ha noe på midten. Sier vel egentlig seg selv siden det er en enkel konstruksjon med mye luft. Om den tåler en loewe?
    Wouldnt bet on it!! Men du kan jo bygge en av benkeplater i bjørk, eik eller bøk da? Har noen ideer da.. Ikke like billig som oppli da, men ett godt alternativ:-)

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo den er ganske stilig da, se min hjemmekino f.eks... Den kan jo uten problem modifiseres mere, bygges mere solid osv...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns Oppli ser litt billig ut, Lack er stiligere.

Er det sånn å forstå at dersom alle hyllene( romavdelerene vertilkalt når den ligger) monteres, så er det ikke plass til vanlige hifi-komponenter? Ser at TrallTrall har montert to av de. Deter jo en mulig løsning. Dersom det monteres to ben under midten også, er det ikke umulig at det holder. Jeg får ta en tur ut å se.

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne hylla jeg og, og har tatt ut to av hyllene, men beholdt den midterste. Da for man akkurat plass til to komponenter ved siden av hverandre, med ca. en centimeters klaring. Tror nok det skal gå fint å ha en tv på midten, dersom du beholder den midterste hylla og kutter ut hjul (hvem vil ha det, det ser jo bare teit ut ), evt. setter på en form for støtte under.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan fortelle meg innvendig høyde på denne? Håper å få plass til en RX-V2600 (17 cm høy) i den, men er litt bekymret for varme. Bør vel være litt luft over?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør funke helt greit. Min Pioneer 1015 er 17,3 cm. høy, og den har plenty med rom i overkant. Så, hvis ikke Yamahaene blir uforholdsmessig varme, så vil du ikke få noen problemer.

Edit: Målte nå, ca. 25 cm. er tilgjengelig høyde.

Newcomer OscarOT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD

Har en slik selv... Kjøp hjul eller bein på Ikea... De er laget spesiellt til Lack... fine å se på... 1 spørsmål: skal de stå eller ligge?

Edit: Ville ikke satt en Loewe tv på denne... Om du går på ikea, så står det på forpakningen hvor mye hver vare tåler...

Mvh
    OscarOT

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lack kan både stå og ligge, har denne selv. Den tåler tung vekt så sant ingen vegger er fjernet inni, og man har den rett på gulv. Dersom man monterer hjul/føtter som man kan kjøpe på IKEA(laget til LACK), anbefaler jeg å montere noe midt under også. Dersom man kan ha denne rett på gulv/teppe, er det ingen problem med et tv midt på etter mine erfaringer med LACK og vekt..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SEB
    Det bør funke helt greit. Min Pioneer 1015 er 17,3 cm. høy, og den har plenty med rom i overkant. Så, hvis ikke Yamahaene blir uforholdsmessig varme, så vil du ikke få noen problemer.

Edit: Målte nå, ca. 25 cm. er tilgjengelig høyde.
    Det bør holde. RX-V2600 blir temmelig varm, men med 8 cm å gå på bør varmen slippe unna både foran og bak.

Selv kommer jeg til å sette LACK på lave gummiknotter for å stjele minst mulig høyde.

Takk for hjelpen!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bredden på veggene er ca 5 cm, så da kan dere også regne dere ut til hvor mye plass det blir mellom hver hylle om dere ikke bruker standard hullene.

Vil tro det ikke er noe problem med 8 cm lufting over. Hadde sikkert klart deg med mindre enn det.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (190-25)/4=41,25 (standardhull)

Tror jeg uansett vil fjerne den midterste hylla for å få litt bedre plass. Skal bare ha center oppå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    (190-25)/4=41,25 (standardhull)

Tror jeg uansett vil fjerne den midterste hylla for å få litt bedre plass. Skal bare ha center oppå.
    Det er ingen problem. Senteren din er jo ganske lett. Jeg har skåret ut innmaten i topp plata, og har satt en forholdsvis tung DVD spiller på den, og det bøyer seg ikke.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville for sikkerhets skyld laget eller kjøpt et ekstra ben og festet på midten. Har en Ikea hylle i samme materiale som fikk en seriøs svai (godt synlig) etter en stund som bokhylle. Måtte da lage et ekstra ben, og fikk løst problemet på en ganske ok måte. Man ser det knapt om man ikke er klar over det.

Newcomer per egil sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Jeg bruker den og har ikke hatt noe problem, jeg har tilogmed skåret ut mye av innmaten, men det fungerer likevel.
    tralltrall har heller ikke en tv på 50 kg oppå ;-)

Er helt sikker på at om denne påmonteres 4 ben som plasseres i ytterkant, så vil den svikte under vekten av en slik tv (+ forsterkere i tillegg). Tror ikke den knekker, men den vil svaie godt i ryggen...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •