Hva kan jeg få ut av Vifa P21WO-39-08 I en 30 Liters kasse??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg få ut av Vifa P21WO-39-08 I en 30 Liters kasse??

Ja, topic sier jo det aller meste.
    Har jo denne fine 8" i en alt for lita kasse egentlig, men har så dårlig med plass. OG siden jeg enda ikke har rå til å Handle meg BEL så vil jeg prøve ut det jeg har av valg først..
    Bassreflex eller trykkammer er det samme bare jeg for et "Heftig" basstrykk.. Heh
    Har rota litt rundt med Winisd. Legger ut graf.. Grønn: Port tuna på 30 HZ, Rød: Port Tuna på 40 HZ, Gul: Trykkammer.
    Har per i dag Tuna porten på 40 hz, men er ikke heelt fornøyd med bassen nei..
    Det manger lissom noe.. Vist dere skjønner??
    Og siden både 30 og 40 hz gir -3db 40 hz, så jeg velgte da en pga røret sin del.
    Men hva mener dere "pro" folk vil bli bra? Bare og komme med andre forslag, så lenge det er dette elementet det inne bærer, bygging av ny kasse kommer nok ikke til å skje..
    Takker for alle svar!

Tommy...

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har penger kan du kjøpe en til bass og sette de til å spille som isobarik sub. Da får du -3dB punkt under 30Hz! Men da må du har litt forsterker på dem for å spille! Og "heftig" blir det nok ikke, det er tross alt 8"'ere, men bra dypt vil det gå!

Har hatt lyst til å prøve noe slikt selv, men penger og tid strekker ikke til. Ingen garanti for resultatet

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har 2 stk ja.. Mulig jeg kanskje prøver noe slikt... Forsterker har jeg nok av så det skulle nok gå ganske fint.. Takk for tips..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No prob, husk å vendre fase på det ene elementet! Og kom gjerne med en liten beskrivelse om hvordan det låter.

Har ikke allverdens plass å ta av hjemme jeg heller, så en så kompakt sub, som kan gå så lavt er på ønskelista. Men som sagt så kan du ikke regne med de helt store dB-nivåene her. Men det som blir av dB blir dyyypt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det skal vi nok få til..

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har nå snekkra sammen en ny kasse, på 34 liter, satt mine 2 8" i isobarik. Du verden og den spilte på film! Oi Oi! Dere ble jeg mektig overasket! Og den kunne draes på litt volumet også! Men til Musikk så var det ikke noe å skryte av. Syn ikke det ble bra til det. . Og siden jeg hører mere på musikk enn jeg ser på film så må jeg nok finne på en annen løsning.
    Så det blir nok da en bassreflex eller trykkammer løsning. Og siden jeg ikke har allverdens peiling så, så hva vil bli best? Som sakt, høyest prioritet vil bli å få den til å spille bra til musikk. Altså en litt kjapp og stram bass. Hva må til får og kunne få det i en 30 liters kasse?.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump, søren også, var som musikk sub jeg også tenkte å ha den som isobaric.

Hvis du ennå har kassen på 30 liter 40hz tuning så ville jeg prøvd å tune til 30 Hz.. Er jo ikke mye "hump" (+2,57dB) du får med 40Hz tuning, men er jo alltid fint å kunne vise frem noe som er fint og linært

I lukket så faller den vel tidlig til å kunne kalles sub...(og det testes jo greit med en sokk i porten)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Prøvde nå denne subben hos fattern. som har en 30 kvadrats Stue i forhold til min lille 15 kvadrats hybel...
    Og du verden, der låt det faktisk "rått", til både musikk og film. Men der kom man ikke så langt på volumet da..

Skal prøve litt forskjellig i morra. Håper jeg får til no bra for midt bruk..
    Men takker for alle tips jozho

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer, kjekt noen kan realisere noen av det jeg selv vil prøve ut

Ta noen bilder av det lille monsteret da Hvordan ligger kablene til elementet som er montert på utsiden? Vurderer du å kjøre isobaric hos deg også? Jeg syns det er kjempe kult bare det å ikke kjøre helt mainstream, isobarik er kjent, men ikke så utbredt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder blir det vanskelig med, har desverre ikke no digital kamera for øyeblikket. Dama har det med på Paris turn sin.
    Mulig jeg kommer til og kjøre det, eller så skulle fattern kjøpen san. Han ble helt vil ettern, hehe.
    Skal ut i dag og kjøpe noen lange høyttaler kabler, så jeg kan få testet den med forskjellige plasser, kanskje er jeg heldig og finner den rette plassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •