MDF plater?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: MDF plater?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MDF plater?

Hvor lønner det seg å kjøpe MDF?

Jeg trenger bare to 'små' stykker på 31x37cm, er det mulig å få kjøpt kun to slike ferdig kappet? Hvor mye ca kommer dette til å koste? Har ikke råd til noenting før neste lønn uansett, har knust budsjettet for de neste månedene med innkjøp av to nye effektforsterkere, men litt DIY småtterier kan jeg ta meg råd til.
    Må være nøyaktig da det skal bli "føtter" til gulvstående..

Eller kanskje det er noen DIY'ere som har MDF til overs og kan selge meg to slike plater?
    Har dårlig med verktøy selv og det blir neppe nøyaktig nok med håndsag

Are

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Hvor lønner det seg å kjøpe MDF?

Jeg trenger bare to 'små' stykker på 31x37cm, er det mulig å få kjøpt kun to slike ferdig kappet? Hvor mye ca kommer dette til å koste? Har ikke råd til noenting før neste lønn uansett, har knust budsjettet for de neste månedene med innkjøp av to nye effektforsterkere, men litt DIY småtterier kan jeg ta meg råd til.
    Må være nøyaktig da det skal bli "føtter" til gulvstående..

Eller kanskje det er noen DIY'ere som har MDF til overs og kan selge meg to slike plater?
    Har dårlig med verktøy selv og det blir neppe nøyaktig nok med håndsag

Are
    Ring kundesenteret til maxbo, så får du en pris. De kan kutte opp for deg slik at det blir skikkelig gjort. Det finnes vel også flere slike butikker som leverer trevarer, men jeg har alltid brukt maxbo så har ikke tenkt på de andre!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Ring kundesenteret til maxbo, så får du en pris. De kan kutte opp for deg slik at det blir skikkelig gjort. Det finnes vel også flere slike butikker som leverer trevarer, men jeg har alltid brukt maxbo så har ikke tenkt på de andre!
    Det jeg lurte mest på var om det er store prisforskjeller på materialer og kapping fra sted til sted, men det kan se ut som om jeg må ta meg en liten ringerunde i så fall... Jeg veit bare om maxbo selv, og jeg husker at jeg måtte betale ganske så mye når jeg skulle ha ferdig kappa deler til et par sub'er for ca 10 år siden, men det var jo ganske mange og store deler da, to sub'er på 85x48x36cm med plater for båndpass inni blir endel materialer :shock:

Are

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    19mm MDF 107kr +moms og 30% kapptilegg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tar en prat med Sound people i Drammen så selger han noen plater på ca80x40 mener jeg å huske..Og det betalte jeg 20 eller 30 kr plata for hvis jeg ikke husker feil..!!! Veldig billig i alle fall..=) Så har du sikkert noen du kjenner som kan kappe de for deg..;o)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    19mm MDF 107kr +moms og 30% kapptilegg
    107 spenn? Men det er vel for slike plater jeg skal ha da? Eller er det kvadratmeterpris? hehe

Skal høre med Taugland, de er visst billige og nøyaktige... :-D

A

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kvadratmeterprisen for 19mm MDF på maxbo. Selv bruker jeg maxbo når jeg skal ha noe MDF. TChaugland ligger ikke så langt vekke ,men nå har jeg gode erfaringer med Maxbo og velger å holde meg til dem (selvom de nå har brukt veldig lang tid med noen plater)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kvadratmeterprisen for 19mm MDF på maxbo. Selv bruker jeg maxbo når jeg skal ha noe MDF. TChaugland ligger ikke så langt vekke ,men nå har jeg gode erfaringer med Maxbo og velger å holde meg til dem (selvom de nå har brukt veldig lang tid med noen plater)
    Jeg må nok ha 25mm, greit å ha litt tykkelse så det ikke ser pinglete ut når det skal være 'føtter' på gulvstående..

Lurer på om jeg skal høre om de kan runde av kantene også, slik at de matcher sidepanelene på høyttaleren bedre :razz:
    Men jeg venter til jeg har penger på konto før jeg ringer og hører med maxbo og taugland.
    Nå har jeg ikke råd til en dråpe lakk engang

A

Newcomer KimGD sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv benyttet meg av byggmakker når jeg skal handle MDF-plater. Betaler sånn ca. 110-115kr førr plata, men har aldri betalt for å få dem kappet :roll:

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg betalte 464kr for en hel plate (tror det er 244x122cm) 19mm på byggmakker, dette var inkludert kapping slik at jeg fikk den inn i bilen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Jeg må nok ha 25mm, greit å ha litt tykkelse så det ikke ser pinglete ut når det skal være 'føtter' på gulvstående..

Lurer på om jeg skal høre om de kan runde av kantene også, slik at de matcher sidepanelene på høyttaleren bedre :razz:
    Men jeg venter til jeg har penger på konto før jeg ringer og hører med maxbo og taugland.
    Nå har jeg ikke råd til en dråpe lakk engang

A
    hvis du kan bruke 32mm,kan du få de av meg,men du må betale frakten selv.
    mvh

Newcomer Lionstar sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalte 350 kr for en 19MM (1.2 x 2.4) plate på byggmakker, og da for jeg kappet det i prisen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er to stykker 32mm MDF på vei til meg

Tusen takk til SSN høyttalerteknikk som nå er offisiell sponsor av mine høyttalere!! :grin:

Nå må jeg bare få kjøpt meg sandpapir og lakk, lurer på om jeg skal gå for spraylakk isteden? Med klar spraylakk oppå den svarte.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •