Tak- eller veggfeste for senterhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tak- eller veggfeste for senterhøyttaler

Jeg har en projektor og bruker nå veggen som lerret. Husets interiørsjef har bestemt at veggene skal få ny farge og dette betyr i praksis at jeg kommer til å kjøpe meg et lerret.

En sofa har også blitt plassert under bildet og derfor må jeg feste senterhøyttaleren over det fremtidige lerretet. Skal det være et nedtrekkbart lerret ønsker jeg å feste høyttaleren i taket litt foran lerretet. Dersom jeg velger et rammespent lerret så kan jeg bruke et veggfeste til høyttaleren.

Er det noen som kan tipse meg om feste for vegg og tak? Høyttaleren er middels stor og veier vel 7-8 kilo tipper jeg. Jeg ønsker å feste høyttaleren på billigst mulig måte (gjerne DIY) så lenge jeg ikke risikerer at den faller ned.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av larsar
    Jeg har en projektor og bruker nå veggen som lerret. Husets interiørsjef har bestemt at veggene skal få ny farge og dette betyr i praksis at jeg kommer til å kjøpe meg et lerret.

En sofa har også blitt plassert under bildet og derfor må jeg feste senterhøyttaleren over det fremtidige lerretet. Skal det være et nedtrekkbart lerret ønsker jeg å feste høyttaleren i taket litt foran lerretet. Dersom jeg velger et rammespent lerret så kan jeg bruke et veggfeste til høyttaleren.

Er det noen som kan tipse meg om feste for vegg og tak? Høyttaleren er middels stor og veier vel 7-8 kilo tipper jeg. Jeg ønsker å feste høyttaleren på billigst mulig måte (gjerne DIY) så lenge jeg ikke risikerer at den faller ned.
    sjekk ut tv stativer, de solgte noen på ikea som kunne vinkles litt nedover og hadde en liten stoppekant i forkant pluss en rem til å spenne fast tv'en med, med litt DIY kan du klare å lage større vinkling nedover. Disse stativene er laget for små tv'er så vekta på en grei senter burde ikke være noe problem ;-)

Are

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •