Steinhøyttalere! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 43 av 43
    Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg innbilier meg at stein har veldig gode egenskaper i forhold til lyd, demping, og resonans. Tror konseptet kunne funke. Hvis man hadde brukt noen skikkelige komponenter, og en blank lakkert steinfinish hadde det ikke vært noen tvil om hva som hadde befolket øverste del av min ønskeliste hvertfall.

Men her snakker man high end. Tror det er temmelig dyrt og forme og lage steinhøyttalere, i tillegg til en ekstrem vekt.

Dette vet jeg ikke, men jeg regner med det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å støpe det i Corian? Vet ikke hvor godt dette er som material, men en kan få de støpt i så og si hvilken som helst form. Og man kan få de i flere hundre forskjellige farger.

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt man kan støpe med, kan man lage høyttalere av. Det er materialet man bruker som avgjør mye av lydegenskapene til en høyttaler. Kjenner ikke til corian, kanskje det er bra?

Men det er fullt mulig å få laget en høyttaler i stein som er en firkant, med seks plater som limes sammen. Det som trengs er nøyaktige tegninger med radius mål for utfresing av elementhull osv. Hadde noen kommet med noen tegninger kan vi fint få laget noen prøve eksemplarer....

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •