Nytt subprosjekt - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 83
    Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Verinoloth
    Jeg syns Magma var verd pengene men det finnes sikkert elementer som spiller både bedre og høyere.

Hva med en av de innfellings forsterkerene som Ljudia selger? Zachry DSW 400 f.eks http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...28%20&cart_id=

koster ikke så mye heller
    Joda, spiller sikkert bra Magma! Den ljudia forsterkern tror jeg rett å slett blir litt for svak

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking DIY sub :)

Halla...

Rett før jul bygget jeg en sub.. Og er MAX fornøyd!. Bygde Dynabel`s BRONTUS kasse (ENKELT). Kjøpte så Peerless XXLS308SWR - 4 ohm - 830844 og Peerless XLS308SLAVE-830548. Subforsterker importerte jeg selv fra Danmark og heter Hypex D.S4.0
    http://frequence.dk/images/hy-40-front.jpg

Sammen med Dali 850 i front, Dali 450 bak og Dali SC-7 i senter gjør min DIY sub en meget god jobb.. Jeg er rett å slett MEGET imponert. (Jeg m flere)

Lykke til..

Mvh
    CTV

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-arnesen
    Joda, spiller sikkert bra Magma! Den ljudia forsterkern tror jeg rett å slett blir litt for svak

sikkert mulig det. Men de driver mine magma ganske bra. men hadde vært bedre me en stor PA amp på de

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nesten helt sikkert to stk. TC2+ :grin:
    Da trenger jeg forsterker etter hvert! Har sett litt på Lab 1000 bl.a. Litt artig å ha noe jeg kan prøve CV`ene på å bare for å se om d blir noen stor forskjell :wink: Andre forsterkere som kan være aktuelle i prisklassen 3-4000?
    Gjerne brukt!

mvh
    Jon Arnesen

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Hypex DS 4.0? Koster 4000.- hos Dynabel. Hvis du da kjøper 2 x TC2+ SVC med 8 ohm og paralellkobler skal de få 400 w.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEi du kan trygt satse på ein hypex ds 4.0 eg har ein den koster 3100kr viss du kjøper fra sverige det jorde eg.Den driver nokk det meste av subber på markedet ja og blir alri varm.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypex høres interessant ut det! Men for å blåse litt liv i tråden lurte jeg på en liten ting! Hva tror dere er best av å ha en stor kasse med begge elementene i eller å dele opp i to mindre kasser? Selvsagt er det jo litt mer fleksibelt med tanke på vekt og å flytte rundt på de hvis jeg deler opp i to kasser, men på en måte kan det jo være litt kjekt å samle de i en kasse å! Men hvis vi ikke tenker på vekt,størrelse o.l. hvilken løsning gir best lyd?

mvh
    Jon Arnesen

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har flere forslag til forsterker til subben foressten? :grin:
    Pa? (Brukbare merker?)
    Innebygget?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hypex høres interessant ut det! Men for å blåse litt liv i tråden lurte jeg på en liten ting! Hva tror dere er best av å ha en stor kasse med begge elementene i eller å dele opp i to mindre kasser? Selvsagt er det jo litt mer fleksibelt med tanke på vekt og å flytte rundt på de hvis jeg deler opp i to kasser, men på en måte kan det jo være litt kjekt å samle de i en kasse å! Men hvis vi ikke tenker på vekt,størrelse o.l. hvilken løsning gir best lyd?
    To kasser gir stort sett best resultat.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det.. :wink:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har flere forslag til forsterker til subben foressten? :grin:
    Pa? (Brukbare merker?)
    Innebygget?
    Du har jo selv nevnt LAB gruppen, men det finnes flere kurante på bruktmarkedet også (www.musikkweb.no). Bl.a. diverse Crown forsterkere. Det finnes jo større utgaver fra LAB grupen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ute å glor magnus =P hypexen bestiller du på www.hifikit.se =)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! :grin:
    Tror det blir mest aktuelt med en ekstern forsterker pga. at jeg sannsyneligvis kommer til å ha de i hver sin kasse, og du får litt mer "watt for pengene" enn med innebygde forsterkere :-P

mvh
    Jon :wink:

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeng fint an å bruke ein innfellingsforsterkar om du skal bruke to kasser. Køyrer sjølv ein hypex hs500 amp som stend i eine kassa, og monterte ein høgtalerterminal i kvar av kassene. Problem solved Elementa er forresten to stk. peerless xxls 12".

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!
    Tenkte jeg skulle blåse litt liv i tråden igjen. Elementene kom med posten igår, så da skal jeg begynne å bygge snart! Kassen blir på 120l pr element med 2 bassporter ala 10x40cm. Tenkte jeg skulle gjøre det litt skikkelig denne gangen og lakke kassen, har ikke helt bestemt meg for farge men det bli vel en slags klar svartfarge... men problemet er at jeg aldri har lakket noe før og derfor skulle jeg ha hatt en liten innføring i hvordan det gjøres,hva slags maling jeg trenger,sprøyting?rulling?kost? Svar mottas med stoor takk! :grin:

mvh Jon Arnesen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er ute etter piano lakk finishen, å må du være veldig nøye med grunn arbeidet, pusse-sparkle-pusse-sparkle, og anbefaler å sprøyte male hvis du har utstyret. Du kan jo høre med et bil lakkernigs verksted om de kan lakke kassen for deg, si at de kan lakke den med lakk de har til overs, så får du en overraskelse når du henter den, er den hvit? eller kanskje sølv metallic ?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært tøft med pianolakk da... ;-) Blir sikkert mye arbeid men jeg har god tid jeg! Men hva gjør man egentlig når man sparkler? Ganske dårlig på dette med lakking...! Holder det å bruke vanelig spray-boks når man skal lakke? eller må man bruke sprøyte? Har kompressor så det er blir jo ikke så dyrt å kjøpe en sprøyte..men det hadde vært greit å sluppet hvis det er mulig! Ser også att endel sier att du ikke trenger skruer når du bygger, bare masse lim...isåfall hadde det spart meg for mye arbeid!
    Legger ved et bilde og jeg

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo vært tøft med pianolakk da... ;-) Blir sikkert mye arbeid men jeg har god tid jeg! Men hva gjør man egentlig når man sparkler? Ganske dårlig på dette med lakking...! Holder det å bruke vanelig spray-boks når man skal lakke? eller må man bruke sprøyte? Har kompressor så det er blir jo ikke så dyrt å kjøpe en sprøyte..men det hadde vært greit å sluppet hvis det er mulig! Ser også att endel sier att du ikke trenger skruer når du bygger, bare masse lim...isåfall hadde det spart meg for mye arbeid!
    Legger ved et bilde og jeg
    Når du sparkler og pusser jevner du ut ujevnheter "bulker" og riper.
    Om det holder å bruke boks? joda kan få et ok resultat med boks, men vil ikke anbefale det. Hvis det var MIN sub så ville jeg enten malt med oljemaling påført med rulle, eller finert med bladfiner.
    Lakkering vil jeg IKKE anbefale med mindre du får en lakkerer til å gjøre det, eller om du skulle ha erfaring med lakkering fra før (noe jeg forstår du ikke har).
    Skruer? skruer er tull enkelt og greit! (ja jeg er stor motstander av skruer) dette fordi det er stygt og det er bare ekstraarbeid, du får like godt (om ikke bedre) resultat med skummende lim og mange tvinger.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Skruer? skruer er tull enkelt og greit! (ja jeg er stor motstander av skruer) dette fordi det er stygt og det er bare ekstraarbeid, du får like godt (om ikke bedre) resultat med skummende lim og mange tvinger.
    Hva slags lim bruker du Britax? Gjerne merke/typebetegnelse. Min lokale Maxbo butikk er en heller håpløs affære, sendte fruen for å kjøpe hurtigtørkende sement for å sette fast armering. Det tok lang tid å få tak i noen som visste hva armering var, og enda lengre tid for å få tak i hurtigtørkende sement.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Når du sparkler og pusser jevner du ut ujevnheter "bulker" og riper.
    Om det holder å bruke boks? joda kan få et ok resultat med boks, men vil ikke anbefale det. Hvis det var MIN sub så ville jeg enten malt med oljemaling påført med rulle, eller finert med bladfiner.
    Lakkering vil jeg IKKE anbefale med mindre du får en lakkerer til å gjøre det, eller om du skulle ha erfaring med lakkering fra før (noe jeg forstår du ikke har).
    Har så å si ingen erfaring med lakking nei....synes egentlig rulle høres greit ut! Hva heter limet du bruker da? Pris? Holder ikke med vanlig trelim da altså..?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •