Nytt subprosjekt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Vel. Den forsterkeren som ble nevnt her KAN IKKE levere mer enn MAX 1100Watt kontinuerlig, Da sier den takk for seg. Det er noe ganske annet enn 2400..
    Dessuten bør man styre unna Behringer ene og alene for deres skitne moral.
    Hvor har du dette fra??

Her er uttdrag av testen som jeg har linket til:

"At 1 kHz, I was able to achieve 98 Vrms, matching the ‘as advertised’ power level of 2400 Watts into 4 Ohms, bridged mono. "

"This is a well constructed amplifier that meets its prodigious published specs. I would not have expected this level of build and component quality for $350. Great value"

Har du linker til andre tester eller lign, setter jeg pris på at du legger de inn her da jeg har planer om å kjøpe en slik behringer.

Mvh Ivan

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Den forsterkeren som ble nevnt her KAN IKKE levere mer enn MAX 1100Watt kontinuerlig, Da sier den takk for seg. Det er noe ganske annet enn 2400..
    Dessuten bør man styre unna Behringer ene og alene for deres skitne moral.
    Behringer kopierer over en lav sko ja. Kanskje ikke moralsk rosverdig, men det sørger for billige produkter. Innmaten i den nevnte forsterkeren fra behringer er 99,9% ren kopi av QSC RMX2450, de er visstnok også produsert på samme fabrikken i Kina. Den leverer effekt som oppgitt, garantert.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.. Den er oppgitt til å trekke 5 amper det betyr at den max kan levere 1100Watt RMS uten å overskride det.

Om det skulle ver mye "men atte, offa datte" så går sikringen om den trekker mer enn 1760watt..
    1760 er ikke 2400.

Og dette er jo absolutt ikke et HIFI produkt. Hell, det er ikke et SR produkt en gang. Det er kanskje en kopi av QSC.. Men de har da også byttet ut alle komponentene med de billigste de klarer å oppdrive.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er jo absolutt ikke et HIFI produkt. Hell, det er ikke et SR produkt en gang. Det er kanskje en kopi av QSC.. Men de har da også byttet ut alle komponentene med de billigste de klarer å oppdrive.
    Hvem har sagt at det skal være en hifi forsterker? Lest trådstarters bruksområde til denne forsterkeren. Skal drive en diy sub.
    Dette duger den vel til?
    Har du bedre forslag til sub forsterker i samme pris/ytelse forhold må du gjerne komme med de.

Byttet ut alle komponenten med de billigste?? Hvor har du dette fra? Ren synsing fra din side eller dok.fakta?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra servicemanualen så bruker de samme komponenter.

At den "bare" trekker 5A spiller ingen større praktisk rolle. Den skal ikke fungere som varmeovn, men forsterke et signal med variabel styrke. Så lenge forsterkeren ikke drives hardt med veldig komprimert signal så går det bra.

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...her går det unna! Skal ikke legge meg allt for mye oppi denne Behringer diskusjonen men den kan vel ikke gi mer strøm ut enn den trekker fra nettet, hvis den trekker 5 A fra nettet så gir den maks 1150W ut+ ca.50% varmetap, såvidt jeg kan huske det værtfall! Har vel bestemt meg for å prioritere subprosjektet først nå så får PC`n heller vente
    Takk for forslag Hansam! :-D

mvh
    Jon Arnesen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at med peaker på 2400 watt så ligger gjennomsnittet gjerne på 600W. Så 5A gjennomsnittlig strømforbruk holder lenge. Strømforsyningen har to trinn og sørger for nok effekt i de millisekundene som peakene varer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Poenget er at med peaker på 2400 watt så ligger gjennomsnittet gjerne på 600W. Så 5A gjennomsnittlig strømforbruk holder lenge. Strømforsyningen har to trinn og sørger for nok effekt i de millisekundene som peakene varer.
    Okey...

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se poenget da. Det "jukses" med merkedsføringa. Alt blir pyntet på for at det skal se bedre ut.
    Synes det også er litt trist at dere her ikke forventer at bassene trenger noe bedre?
    Det er da fortsatt virkelig viktig med en god forsterker på en sub. Skal du få kontant punsh og god kontroll må du ha det.

Nei, jeg har ikke no dokumentasjon her nå som kan fortelle deg at behringer sparer på komponentene. Men personlig overasker det meg ikke om de t.o.m. sparer på loddetinnet.
    Produsenter som oppgir effekt i "peak" er neppe seriøse. (pyramid...)

Du får så mye mer om du bare legger i et PAR hundrelapper til og kjøper noe kvalitet. Nå var jeg rasende heldig og fikk meg en Ecler APA 600 for 1650,- NY!. Trådstarter kan vel også komme heldig ut av det vet å kjøpe en brukt amp. På musikkpraksis.no bruktmarked finner man en del god PA/SR

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort sett alle produsenter "jukser" isåfall med markedsføringa.
    Og siden du klager over kvaliteten og kontrollen til behringern så regner jeg med at du har testet den til sub-bruk. (eller det tror jeg vel egentlig ikke noe særlig på når jeg tenker meg om) Men slapp av, skal ikke tvinge noen til å like jeg behringer jeg. Passer ikke for alle.

Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må egentlig bare støtte hansam her!!! Behringer generellt, uansett produkt, befinner seg i nedre del av kvalitetsskalaen! Man får hva man betaler for, og dermed kan det selvfølgelig at Behringer er lykken for deg..... Men om man skulle slumpe til å få teste et produkt av litt høyere kvalitet kan det hende man begynner å vurdere.
    En annen ting er driftssikkerhet! Min bransje er gjennomsyret med Behringer-produkter... Hvor tror dere jeg opplever høyest feilprosent og ustabilitet??? (Sammenlignet med "lignende" produkter som kan det samme i følge spec, bare dyrere.) Jeg sammenligner her med produkter fra Midas, KlarkTeknik, Soundcraft, DBX, BSS, Crown, LAB, Camco, og dermed er standarden satt....i den dyre enden av skalaen!
    Behringer leverer kopiprodukter, produsert i lavkostland. Sånn er det! De har lykkes med et par produkter, men dessverre er det ikke nok til å få et rykte bransjen stoler på.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knottpøbel
    De har lykkes med et par produkter, men dessverre er det ikke nok til å få et rykte bransjen stoler på.
    Er EP2500 et av de?

Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivan
    Er EP2500 et av de?
    Ikke såvidt meg bekjent! De klarer å lage gater som funker greit.. (Intelligate)
    Deres Composer er ok om man ikke komprimerer for hardt, da den plutselig låter utrolig metallisk og hardt. Og den nyeste studio-ampen deres (A500) har vist seg å være et kupp med tanke på pris/lyd... Den er dessverre for ny til at vi vet hvor lenge den varer....

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke såvidt meg bekjent! De klarer å lage gater som funker greit.. (Intelligate)
    Deres Composer er ok om man ikke komprimerer for hardt, da den plutselig låter utrolig metallisk og hardt. Og den nyeste studio-ampen deres (A500) har vist seg å være et kupp med tanke på pris/lyd... Den er dessverre for ny til at vi vet hvor lenge den varer....

Hmm

BFD 1124 har jo fått en masse skryt her på forumet, så den må jo de også kunne lage?

Etter den informasjon som jeg finner på nettet vedr EP2500, så er de som bruker desse til diy sub meget fornøyd.

Her er en som har testet en på noen SVS subber:

Crown XLS402 vs Behringer EP2500..my opinions

--------------------------------------------------------------------------------

Let me lay this out a little bit. First of all, I am running dual SVS CS 20-39s. Signal is from the sub out of my AVR7000 and fed through a Behringer UltraGraph Pro EQ and then into the amp. The signal has a low pass of 80hz and a low cut coming in at 13hz with a 18db per octave slope. My room is about 3500 cu. ft. and the subs are co-located in the front right corner.

I stared with the Crown XLS 402B. I do like this amp. From day one however, it did not seem to have quite enough power to drive these subs to their maximum potential. It would easily clip before the subs would show any signs of stress. I am driving one sub per channel at 4 ohms. The best I could muster with this setup at 20hz was 117db in room uncorrected on my RS meter from the seating position. The bass was tight and clean but seemed to lack the "headroom" I was shooting for. The crown never got warm to the touch even with the fan mod done.

We all know that Behringer is not considered "high end" stuff but there was an EP2500 available locally for $299 so I decided to pick it up. Reading that it is a copy of the QSC2450 with a smaller power supply, I figured it couldn't be THAT bad.

Just for comparison sake, the Crown 402 is rated at 400 WPC driven into 4 ohms. The EP2500 is rated at 650 WPC into 4 ohms.

One of the first things I noticed is that the Behringer weighs 15 lbs more than the Crown. The exterior build quality is very similar between the 2 with the slight nod going to the Behringer. The case is a little heavier duty and has built in rubber feet on the bottom for shelf placement. (nice touch)

The components inside the amp show a pretty big difference. The main things I noticed where that the Behringer had a substantially larger transformer, larger gauge wiring throughout, and much larger caps in the amp circuit. (I would expect these things in a more powerful amp)

One thing I am going to note here is that the Behringer cannot be run without its fan hooked up like the Crown can. I do not know if its the amp of the heat sink design, but the Behringer will shut down without a fan. With the fan on it runs perfectly cool.

The Behringer has several options that the crown does not. These are configured through DIP switches on the rear panel and include: selectable subsonic filters (to high for HT use), a parallel mode for driving both channels with one input, and a clip limiter to protect your speakers.

After hooking up the Behringer I could tell it had more power right off that bat.....but I wasnt sold yet. How would it sound? Lets get the max SPL figure out of the way now. 20 hz tone in room was 120db uncorrected before driving into clip. For those taking notes, thats 3db more than the Crown. I spent the weekend listening to music and watching a few movies. Trying to be as objective as I can, I actually think the Behringer sounds better than the Crown. The bass seems tighter and more mucical. The drivers react to fast bass passages better. They do their job and "get out of the way". Very low tones seem cleaner and more defined. When the system is really cranked on the extra headroom really shines. The subs really like the extra power. So far I am extremely pleased.

The Crown wins hands down in the warranty department. Right now Crown is offering a 6 year warranty on their amps. Behringer is 1 year. This makes me a little nervous but time will tell.

I have to give the EP2500 a thumbs up for a <$300 sub amp. So far it has easily outperformed my similar priced XLS402 for sub duty.

Please also keep in mind that my observations are for driving subs. I have no idea how these amps compare running full range.

Edit: I checked my notes again and I was mistaken on one of my SPL numbers. Fixed it.

Her er en som bruker de på en IB:

I have worked with them several times now. I currently have 1 running my IB that houses 2 BP1804 drivers. I also just installed a 1500 and a 2500 at a local youth center for a DJ/live performance system. In all cases they perform rock solid and power output is down right scary.

Link til enda en fornøyd behringer eier:
    http://www.hometheaterforum.com/htfo...=&pagenumber=2

Tar desse fullstendig feil??

PS: Hugs at den er ment til bruk mot en diy sub!!!

Mvh Ivan

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.
    Grei review. Ampen er vel kanskje ikke helt hinsides.. Men jeg må vel alikevel påpeke at den er testet mot en amp som er rated 200watt! svakere. Og her blir jeg skuffa over Crown. De har her oppgitt wattstyrken sin på en like tåpelig måte som Behringer Hoffameien.

Edit: Den er faktisk 300watt svakere...

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Magma 15

Hva med et eller 2 Earthquake magma 15 " elementer?

Noen som har?

http://www.earthquakesound.com/magma.htm

Men de koster rundt 4 k da :s og er tungdrevne. men spiller bra og raskt. Fungerer veldig bra for meg på film.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De koster vanvittig mye mer enn de smaker da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må egentlig bare støtte hansam her!!! Behringer generellt, uansett produkt, befinner seg i nedre del av kvalitetsskalaen! Man får hva man betaler for, og dermed kan det selvfølgelig at Behringer er lykken for deg..... Men om man skulle slumpe til å få teste et produkt av litt høyere kvalitet kan det hende man begynner å vurdere.
    En annen ting er driftssikkerhet! Min bransje er gjennomsyret med Behringer-produkter... Hvor tror dere jeg opplever høyest feilprosent og ustabilitet??? (Sammenlignet med "lignende" produkter som kan det samme i følge spec, bare dyrere.) Jeg sammenligner her med produkter fra Midas, KlarkTeknik, Soundcraft, DBX, BSS, Crown, LAB, Camco, og dermed er standarden satt....i den dyre enden av skalaen!
    Behringer leverer kopiprodukter, produsert i lavkostland. Sånn er det! De har lykkes med et par produkter, men dessverre er det ikke nok til å få et rykte bransjen stoler på.
    Poenget er ikke at forsterkeren er så fantastisk bra, men at den er så fantastisk billig. Selvsagt finnes det bedre, men da til en mye høyere pris for samme effekt. Jeg ville heller aldri anbefalt behringern til noe særlig annet enn sub-bruk hjemme. I subområdet vil andre ting være vesentlig svakere lydkvalitetsmessig, og hjemme vil arbeidsforholdene være ganske stabile.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange meninger her! Men jeg tror uansett att jeg legger litt mer i forsterkeren hvis jeg skal kjøpe nytt. Earthquake tror jeg kansje er uaktuelt hvis jeg ikke finner noen på bruktmarkedet. Tror kansje jeg kjøper inn element snart, så får jeg heller vente en liten stund på forsterkeren, kan jo begynne på kassen etterhvert å! Har ikke helt bestemt meg for lukket eller bassrefleks ennå...uansett takk for alle svar

mvh
    Jon Arnesen

Newcomer Verinoloth sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Magma var verd pengene men det finnes sikkert elementer som spiller både bedre og høyere.

Hva med en av de innfellings forsterkerene som Ljudia selger? Zachry DSW 400 f.eks http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onli...28%20&cart_id=

koster ikke så mye heller

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •