Male/lakke kirsebær sort (bilder av "ugjerningen") - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for gode ord :-D

Jeg er som sagt fornøyd med resultatet, men det som overrasket meg mest var hvor enkelt det var med sprayboks og finishen ble mye bedre enn jeg trodde den skulle bli med sprayboks av billigste typen..

Hansam: Ja, nå kan du se hvor tragisk denne kirsebær finishen var, jeg syns den så mere ut som bøkelaminatet til ikea enn kirsebær. Jeg ville heller aldri trodd at det var finer hvis jeg ikke visste det. Makan til kjedelig treverk, stakkars kirsebær trær som måtte bøte med livet for å bli til dette :roll:
    Den ene siden av de gulvstående ser faktisk litt mere ut slik som kirsebær skal se ut, men det hjelper meg jo fint lite når den andre siden og den andre høyttaleren har nøyaktig like kjip finish som disse.

Det er forøvrig flere bilder på AVforum.no - are_e's HiFi
    Her kan dere også se litt av det andre utstyret som precision jobber sammen med ;-)

Håper det blir under ett år til jeg kan oppdatere tråden med resultatet av de gulvstående ops: Jeg har vært fristet til å kjøpe meg noen nye tannoy innimellom, men så kommer jeg på at det er en liten terrorist på snart 2år som fortsatt skal få fritt spillerom i stua. Apropo så er holdbarheten til lakken ganske bra, har blitt noen små riper her og der men de tåler en trøkk.

A

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare stusset på at det ikke var noe synlig endeved på platene, det ser ut som juksekirsebær.

Men i dette tilfellet er det jo resultatet som teller, og det klare du jo fint, blei jo kjempeflott!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Jeg bare stusset på at det ikke var noe synlig endeved på platene, det ser ut som juksekirsebær.

Men i dette tilfellet er det jo resultatet som teller, og det klare du jo fint, blei jo kjempeflott!
    Fineren er bretta rundt kanten på sideplatene, men det kommer ikke frem på bildene her. Når jeg ser på det nå så ser det ut som rå mdf omtrent, men bildet lyver litt ;-)

A

edit: på det andre bildet på minhifi så ser man kanten litt bedre.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Fineren er bretta rundt kanten på sideplatene, men det kommer ikke frem på bildene her. Når jeg ser på det nå så ser det ut som rå mdf omtrent, men bildet lyver litt ;-)

A
    Ekte kirsebær ja! mm

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekte kirsebær ja! mm
    Ja, det smaker mye bedre enn kunstig aroma

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ekte kirsebær ja! mm
    Er en forskjell på "heltre" og "Trevinyl" Side panelene hans er dekket av EKTE kirsebær vinyl, dvs laget av kirsebær tre og ikke av plast som på f.eks Proson.

(Mulig jeg tok en ironi som kanskje ikke var ment som det)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok helt sikkert brukt 0,7 mm kirsebær finer på sidene, mens kantene ikke er finert, dvs at vi ser mdf platen. En mye brukt "teknikk" der mdf-en har noenlunde samme farge som finerets tresort. Gjort for å holde kostnadene nede, men allikavel får de et bra sluttresultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vinyl er et plastprodukt, og i snekkerbransjen er det et billigere alternativ enn finer. Finer er EKTE tre, og som regel i 0,7 mm tykkelse.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Det er nok helt sikkert brukt 0,7 mm kirsebær finer på sidene, mens kantene ikke er finert, dvs at vi ser mdf platen. En mye brukt "teknikk" der mdf-en har noenlunde samme farge som finerets tresort. Gjort for å holde kostnadene nede, men allikavel får de et bra sluttresultat.
    Jeg er ganske sikker på at den store flaten på kantene også har finer, men det kan godt være at det bare er mdf'en som har samme farge som du sier.
    Bryr meg egentlig ikke siden det er sort som gjelder...

A

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •