Skifte av membran kant på C-V! 15"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Skifte av membran kant på C-V! 15"

har hatt to 15" liggende i ca 4 år uten membran kant, fordi at den tiden der så hadde jeg ikke hørt om noe som het reconing osv... (tenk hvor uvitende alle engang har vært)
    disse to 15" sto i et par med Cerwin-Vega! A 316-R som jeg kjøpte i oktober 2001.
    skulla helst ha luktet lunta med engang jeg kjøpte dem da, siden kanten ikke var så spesielt rød lenger da. men en fin blanding av en rød bil som har stått i solen litt for lenge og en eggeplomme.
    litt lettere solbrent for å si det mildt, noe jeg ser går igjen ganske ofte på gamle Cerwin-Vega! modeller.
    så etter en liten stund dvs 3-4mnd på vanlig C-V volum, så begynte ting å skje!
    de sto som oftest med frontene på, så en dag merket jeg at det virket som om en spiss gjenstand pirket borti stoffdekslet.
    så når jeg tok det av så var jo hele membranen begynt å gå i oppløsning =(

så tok jeg i beste velvitende å smurte den inn med noe silikonbasert stoff for å forlenge levetiden så lenge som mulig. men like etterpå så sa membranen på nr 2 takk for seg den også å nr 1 var snart helt kaputtski.

ringte jo selvsagt til hifiklubben å lurte på hva jeg skulle foreta meg, fikk til svar at de ikke hadde mulighet til å reparere dem siden de var så gamle.
    men jeg kunne jo kjøpe 2stk Vega 154 som erstatnings element =) så jeg endte med å kjøpe dem til 1998kr pr stk.
    så gikk jeg jo å surret rundt å ventet på nye element fikk dem da til slutt =) koblet de til spilte dem inn ca 100 timer eller noe før jeg begynte å dra på... men d ble jo litt blandings fylt glede... stort pluss for å øke dypbassen men et stort minus for å fjerne endel av punchen da. har siden da brukt det oppsettet der å d har fungert ganske brukbart til fest og hverdags, orginal elementene ble så pakket ned i eskene som 154 elementene kom i.

har i ca et år gått å tenkt på å fått reconet de orginale, men har jo hørt på diverse priser rundt omkring og det har variert i fra 1350-1950 pr element. så er det jo hvor mye kan en student legge i et par høytalere som i utgangspunktet fungerer? så konklusjonen ble jo at d kom til å bli sløsing av allerede bunnskrapte ressurser..

men så kom gjennombruddet i denne historien =)
    i forrige uke satt jeg på nett å kokulerte litt som jeg vanligvis gjør om dagene. så kom jeg over en side som het WOOFERREPAIR.COM som leverte nye membraner til den standard 15" Cerwin-Vega! og en par andre merker. etter å ha sett prisen for et sett som inkluderte:
    --2stk membraner til 15"
    --2stk støvhetter
    --1stk instruksjons dvd
    --2stk limtuber
    --2stk pensler til limen
    --8 stk shims til å sentrere spolen
    til den skikkelig avskrekkende pris nemlig 195norske kroner dvs akkurat under tollgrensa også, med frakt levert på døra ble det totalt 330kr...
    så jeg tenkte at dette måtte prøves =) bestilte dette for akkurat en uke siden og akkurat nå så sitter jeg å hører på to 15" som vibrerer og skaper noe som mennesket kaller lyd =) så dette er det jeg kaller en suksess...

instruksjons dvden var helt grei å se på litt sånn hjemmevideo preg over den men helt ok til formålet grei bruksanvisning. ryddig og greit innpakket det som fulgte med.
    det som betydde mest hodebry var rengjøringen av elementene, var ganske skeptiskt til å rive å slite for mye i selve konen på elementet men d gikk tydeligvis bra. rotet litt med limen her og der da men det synes jeg er helt greit når det er første gang jeg gjør noe i den dur.

jeg rekner med at jeg ikke er den eneste Cerwin-Vega! eieren her inne som sliter har slitt med at membranen morkner opp... ville bare dele mine erfaringer med dere om dette håper at noen av dere får bruk for noe av det jeg skrev ned da... ikke den dårligste investeringen jeg har gjort for å si d mildt. det var verdt å droppe 5 halvlitere på puben for dette...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke membranen som morkner som du skriver, men det ytre opphenget.. som er av et slags skum materiale.

Du skriver at i settet så fulte det med to membraner? Du mener vel da to oppheng sant?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bytte noe så må det nok være opphenget ja..Det er i alle fall det som kan bli noe slitent med tid og stunner..!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •