DIY MDF lerret - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer mitch sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    dette blir kanskje litt ot, men allikevel...

jeg har kikka litt på disse diy trådene her på forumet og kom frem til at jeg skulle prøve meg på denne fronten da jeg ikke vil blåse vekk 4-5 tusen på et lerret hvis jeg kan lage et relativt bra selv...

Kjøpte da inn vanlig veggspon og litt glattkant til rammer..

Til oppheng bruker jeg et slags grindoppheng til 95,- på coopobsbygg

Påførte 1 strøk med oljebasert heftgrunn blanda i S2000-N (oljebasert pga at det tørker mye senere, og man får en mye jevnere flate og slipper å se rullemerker på lerretet)

skal males flere strøk etterhvert, men jeg må si at når jeg sammenligner denne som er malt 1(!) strøk, så er forskjellen mellom dukprøven av greyscreen og min diy VELDIG liten....

Blir bare helt paff av hvor liten forskjell det var... Er veldig fornøyd med resultatet!

Fort gjort var det og!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mitch
    dette blir kanskje litt ot, men allikevel...

jeg har kikka litt på disse diy trådene her på forumet og kom frem til at jeg skulle prøve meg på denne fronten da jeg ikke vil blåse vekk 4-5 tusen på et lerret hvis jeg kan lage et relativt bra selv...

Kjøpte da inn vanlig veggspon og litt glattkant til rammer..

Til oppheng bruker jeg et slags grindoppheng til 95,- på coopobsbygg

Påførte 1 strøk med oljebasert heftgrunn blanda i S2000-N (oljebasert pga at det tørker mye senere, og man får en mye jevnere flate og slipper å se rullemerker på lerretet)

skal males flere strøk etterhvert, men jeg må si at når jeg sammenligner denne som er malt 1(!) strøk, så er forskjellen mellom dukprøven av greyscreen og min diy VELDIG liten....

Blir bare helt paff av hvor liten forskjell det var... Er veldig fornøyd med resultatet!

Fort gjort var det og!
    Enig i det.

Sammenlignet selv min hjemmelagede huntonitt-plate (kr 220,- inkl maling og kost) med et Stewart Firehawk til 25k - syntes ikke forskjellen var spesielt stor......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal også prøve å lage et lerret selv. Etter det jeg har forstått så skal det brukes takmaling, men vilke fargekode er det som skal brukes og hvilke plate er det som egner seg best (gips, spon eller noe annet)?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •