Lyd demping, mot nabo ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd demping, mot nabo ??

Bor i en eldre bolig, som er vegg i vegg med bolig ved siden av.

Men hvordan demper bassen som rister glassene til naboen++++.
    Vurderer asfalt plater på eksisterende vegg. Deretter en ny vegg ca 10cm fra den eksisterende med noen lag gips på begge sider, og vulk eller lignende på ytterkant av veggen. Slik at den ikke har kontakt med vegger og tak. Altså slik at veggen blir kilt mellom gulv og tak med vulk eller lignende seig masse mellom.

Er dette en dårlig plan, eller er det noen som har tips for å dempe bass bedre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hørtes bra ut,men kanskje du også burde gjøre noe med gulvet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DIY Mekkern
    Bor i en eldre bolig, som er vegg i vegg med bolig ved siden av.

Men hvordan demper bassen som rister glassene til naboen++++.
    Vurderer asfalt plater på eksisterende vegg. Deretter en ny vegg ca 10cm fra den eksisterende med noen lag gips på begge sider, og vulk eller lignende på ytterkant av veggen. Slik at den ikke har kontakt med vegger og tak. Altså slik at veggen blir kilt mellom gulv og tak med vulk eller lignende seig masse mellom.

Er dette en dårlig plan, eller er det noen som har tips for å dempe bass bedre ?
    Litt vanskelig å se om du allerede hadde det på bildene dine, men skifer eller lignende under HT er veldig effektivt.

Står litt om det i denne tråden

http://avforum.no/forum/showthread.p...ighlight=blokk
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, dette er lydtrykk som skifer ikke kan gjøre noe med, såfremt jeg ikke murer subben inn i skiferstein. Men da forsvinner litt av gleden.
    Jeg har ikke skifer under de nå , men den ligger rett ved siden av . Så det er jo fort gjort å dempe 1Db eller 2 hos naboen. Men hva med de 120 andre ??

Hva kan jeg eventuelt gjøre med gulvet ?? dette er en bolig jeg driver å renoverer for så å selge, så dyre løsninger er uaktuelt. Naboen får tåle litt mens jeg er her. Men jeg kunne jo tenkt meg å guffa litt mer uten å plage de så mye...

Newcomer a_strann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    167
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du tar på deg hørselsvern, åpner vindu og dører og setter på full guffe.. (spesiellt diskant)
    da skulle problemet være løst..

et drastisk steg er jo å flytte ut.. eller la de flytte ut.. (snuble i trappen og den slags)

beste alternativ: invitere naboen bort slik at vedkommende ikke klager..
    (sikkert bare misunnelig skal du se)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat flytta fra en bolig hvor naboene sikkert var ganske nær å sette skuddpremie på meg....
    Det var en enebolig med 5-6 meter til nærmeste bolig.
    Men nå har jeg kjøpt ei gammal rønne som jeg skal fikse opp , for å få litt startkapital til å bygge nytt. Så jeg må bare prøve å gjøre det beste utav det i mellomtida.

Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det koster jo nesten ingenting å prøve det der betonghelle-liggeunderlag-trixet!

Om du har subben din på spikes (??) vil jo dette egentlig koble subben med gulvet. Dette forplanter seg vel lettere til naboen enn de decibela som er i lufta. (lyd går fortere i faste materialer enn luft, osv...)

Og kanskje du, i likhet med mange i den tråden nevnt over, opplever bedre lyd?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knottpøbel
    Det koster jo nesten ingenting å prøve det der betonghelle-liggeunderlag-trixet!

Om du har subben din på spikes (??) vil jo dette egentlig koble subben med gulvet. Dette forplanter seg vel lettere til naboen enn de decibela som er i lufta. (lyd går fortere i faste materialer enn luft, osv...)

Og kanskje du, i likhet med mange i den tråden nevnt over, opplever bedre lyd?
    Ja det hjelper litt, men ikke mye, som svart tidligere i denne tråd............

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •