Hvordan bygge TV-bord/Hi-Fi møbler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan bygge TV-bord/Hi-Fi møbler

I mangel av hell i å finne en passende TV-benk har jeg tenkt å bygge en selv. Den kommer til å ligne en del på denne:

http://www.sonido.no/default.asp?section=98&id=

Dersom noen har gjort dette før og har noen tips tar jeg med glede imot, særlig ang.:

1. Type plater/sideplater. Hvor kan jeg kjøpe disse, hva slags type egner seg best? Hvordan får jeg saget til litt tykke plater, gjerne avrundet i hjørnene?

2. Hvor kan jeg finne glassdører til å skjerme elektronikken fra barnehender etc?

3. Hvordan bør dette males/lakkes?

Takk for hjelp!

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Dersom noen har gjort dette før og har noen tips tar jeg med glede imot, særlig ang.:

1. Type plater/sideplater. Hvor kan jeg kjøpe disse, hva slags type egner seg best? Hvordan får jeg saget til litt tykke plater, gjerne avrundet i hjørnene?

2. Hvor kan jeg finne glassdører til å skjerme elektronikken fra barnehender etc?

3. Hvordan bør dette males/lakkes?

Takk for hjelp!
    Etter hva jeg har skjønt (ikke testet selv) så er i allefall metall bannlyst. bruk noe tungt (MDF, glass el.l.), og bruk spikes på beina.

Maling? all mulig interiørmaling, og bruk rull så blir det veldig pent.
    Er du veldig pirkete så kan du jo bruke lakksprøyte eller finere hvis du bruker treverk.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mdf også legge finer på som du lakker hadde nok blitt finest tro nå jeg.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som matriale kan du bruke mdf som mange har sagt her, men du kan også bruke feks bekeplater. dette får du kjøpt på ikea og er tykke heltre plater av forskjellige tresorter. Mdf'en kan du feks finere hvis du vil ha trefinish, eller du kan lakke den. Skal du male/lakke lønner det seg og grunne platene først for de suger veldig godt med maling. selv pleier jeg å bruke spray sparkel. Til ben kan du feks bruke gjengede stenger, metallrør, bjelker (feks 2x2") osv, bare fantasien som setter stopp. Du finner det meste du trenger på biltema, clas ohlson og byggevare forretninger

Når det gjelder å kappe tykke plater kan du bruke stikksag med langt blad. denne kan du kappe feks buede hjørner med. skal du kappe lange rette strekk er sirkelsag å anbefale. for å lage buede kanter er en overhånds fres det enkleste. denne kan gjøre masse annet også.

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thunderstorm: Kor i landet bor du? Om du bor i nærheita av Sykkylven(2 mil frå Ålesund) så kan eg sage benkeplata/mdf-plata til deg. Eg jobbar på sag, og he saga slike plater til fleire privatpersonar. Vi sager fast benkeplater ein gong i veka.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •