Ny finér på gamle "ferdigbygde" høyttalere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny finér på gamle "ferdigbygde" høyttalere?

Hei hå, nylig kjøpt meg et par Canton Karat M 70 av en snill forumbruker. strålende fornøyd med lyden, men ikke helt med fargen. trefargen har et veldig orangeskjær i seg som ikke passer helt med resten av inventaret. tenkte derfor på og prøve meg på og legge ny finér hvis mulig.

har ikke gjort dette før, men etter å ha lest grundig i finér tråden her så er jeg sikker på at jeg burde klare dette! men det jeg altså lurer på da er om det er noe problem og legge ny finér oppå gammel lakkert finér? må jeg pusse ned den gamle finéren først for at det skal sitte eller?

og hvilken finér burde jeg satse på? høyttalerne er helt firkantige, altså ingen buete vegger. så det gjør vel jobben litt lettere hvertfall. men leste litt om lignaflex, som hørtes interessant ut. er dette lettere og legge? og gir det like fin finish som "vanlig" finér?

mange spørsmål, håper noen av dere "eksperter" kan hjelpe meg på vei!

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke så mye peiling på finer typer men kan trygt si puss ned for sikkerhets skyld kanskje klarer du det uten pussing men hvorfor gamble når du kan pusse ned og være sikker.

Active whitenr9 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres fornuftig ut. regner med jeg pusser over da for å være på den sikre siden!

så nå gjelder det vel egentlig bare bestemme meg for hvilken type finér jeg skal velge. tror jeg må ta en telefon på mandag og forhøre meg om denne lignaflex'n, hvis den ser like bra ut som vanlig finér så tror jeg at jeg satser på den!

vurderer også å stikke innom en blikkenslager og se om jeg ikke kan få skjært ut et par frontplater i 2mm børsta alu eller no, noe alá den stilen til audiovektor, SA og mange andre høyttalere nå til dags.. tror det kan bli bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •