ZapPulse 2,3SE

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ZapPulse 2,3SE

Trenger en liten oppgradering på effektsiden til min Sr7200, vurderer sterkt LC Audio sitt byggesett.

Er egentlig bare litt usikker på hva jeg skal gjøre med strømforsyningsdelen.
    Har noen kraftige switcha strømfosryninger liggende som kan kjører opp til +/- 60V, men er redd for at de kan gi en del støy.
    Skal være ganske godt filtrerte ettersom de er beregnet på følsom elektronikk.

Et annet alternativ er å konstruere en 3~ strømforsyning, men sliter litt med å finne passende komponenter.
    Noen tips der? Hadde vært litt morro å få til.

Siste alternativ er selvsagt LC Audio sine egne, men det er jo litt kjedelig.

Kom med noen innspill!

Har også et gammelt selvbygg som skal fikses til med litt bytting av kabler, terminaler og kondiser.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan noe om dette?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvbygget ditt luktet TDA 2020 eller tilsvarende lang vei. Om så er vet jeg ikke om det er så mye å hente på de store endringene i denne konstruksjonen.

De switchede powerene du har liggende kan brukes dersom de leverer den spenningen du skal ha til ZAP-ene. Jeg huser ikke hva de skal ha i hodet.

Støy er i prinsippet ikke problematisk med slike power dersom de er laget for å levere støyfri spenning ut. Jeg har brukt slike power i flere sammenhenger, og det sitter slike power både i min Linn og i Oberon-forsterkerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zapulse

Jeg har bygget forsterkere før men ikke Zappulse. Har nå under bestilling de komplett sett med de nye XE700-modulene som skal være bedre enn 2.x-serien. Jeg har også et n gammel power, blansert og bra og forespurte LC Audio om å bruke denne. De svarte at dette lot seg gjøre, men minnet om at kablene må være så korte som mulig, kfr. nedenfor.

Mhp. din regulerede forsynign fra andet projekt..:
    Det burde du sagtens kunne bruge, den skal jo blot kobles som + - 60 volt, men det skulle det sikkert osse til det andet projekt. Det eneste du skal huske når du forbinder stumperne er, at du skal lave kablerne til forsyningen så korte som overhovedet muligt!! - Og hvis muligt, så selvfølgelig osse højttaler-kablerne og indgangskablerne, der er virkelig noget at hente ved at lave dte så kort og godt som muligt!![I]

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TDA7294 er den gamle bygget på.
    Har affeksjonsverdi for meg, så syntes den fortjener litt finpuss.
    Var et valgfagsprosjekt på skolen for en del år siden.

Ang. ZapPulsen så skal jeg prøve meg på de switcha strømforsyningene.
    De er ganske store 4U 19", og må bruke 2stk av de.
    De er justerbare 12-60V, men hvor høyt er det anbefalt å drive disse modulene med?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforsyningen er forresten på 30A kontinuerlig v/ +/-60V, blir ikke noe problem med at den er for kraftig ved kortslutning o.l?

Det er ikke 12V uttak til gate driven, men skal vel heller ikke være noe problem å kjøre en ege strømforsyning til den?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •