Utskifting av element i DynaBel Phobos sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utskifting av element i DynaBel Phobos sub

Hei!

Har hatt min Dynabel Phobos i litt over 1 år nå, men føler den er for "slapp". Er det noen her inne som har lyktes i å skifte ut elementet med et annet, men samtidlig ha samme kasse?

Slik som den er nå, føler jeg desverre lite "trykk "på" kroppen"...

Driver foresten og bygger Dynabel Set senterhøytaler nå i romjulen, så er vel ferdig om noen dager med den :razz:

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er sikker på at du har funnet riktig plassering..?? Utover dette er det vel gulla på Eltek som har mest peil, ta en telefon dit ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror helt ærlig at jeg IKKE har funnet den beste plassen, men når rommet ikke er av de største, så har jeg desverre ikke så mange muligheter :neutral:

Sendte en mail til Eltek gutta, så håper på bra svar ;-)

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    m-hm... la oss få høre hva de sier :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg vettu :razz:

Viss det er noen andre som kan anbefale noe, så er jeg åpen for forslag.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette svaret fikk jeg tilbake fra Eltek i dag:

"Hei.

Jeg vet det er noen som har byttet til Seas Lotus 12" med godt resultat.

Med vennlig hilsen

Eltek AS
    "

Dette elementet koster trossalt 2498,-. Det synes jeg er litt på kanten i tilfelle jeg ikke vil bli fornøyd. Ville dere heller anbefalt meg og solgt Phobos'en og gått til innkjøp av SVS's sin 10" sub? Hva kan jeg få for Phobosen? Sikkert vanskelig å si uten bilder, men den er laget i hobbyplate 18 eller 19 mm med bra finish. 1500,-?

Newcomer BeemerZ1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjott
    Dette svaret fikk jeg tilbake fra Eltek i dag:

"Hei.

Jeg vet det er noen som har byttet til Seas Lotus 12" med godt resultat.

Med vennlig hilsen

Eltek AS
    "

Dette elementet koster trossalt 2498,-. Det synes jeg er litt på kanten i tilfelle jeg ikke vil bli fornøyd. Ville dere heller anbefalt meg og solgt Phobos'en og gått til innkjøp av SVS's sin 10" sub? Hva kan jeg få for Phobosen? Sikkert vanskelig å si uten bilder, men den er laget i hobbyplate 18 eller 19 mm med bra finish. 1500,-?
    Selg Phobos'en og bygg deg en ny
    Men om du ikke er interessert i å bruke penger på det, er det jo bare å l vær...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir neppe bygging av helt ny sub, men SVS PB10 er av interesse.

Hva kan jeg ta for Phobos'en da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS sparker rompe, det kan jeg garantere Ahh erru stjørdaling du også, voi, det var første gang jeg har sett noen fra hjembygda her inne. Uansett, har en PB10 stående her og er utrolig fornøyd. Er hele to stk som har vært her på demo og endt opp med å kjøpe selv, og jeg hakke hatt tid å justert og plassert den skikkelig engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok Stjørdaling ja. Hvor du holder til da?

Er egentlig til film jeg er mest ute etter "trykket", men regner med PB10'en gjør jobben sin der også?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du banne på at den gjør. Den er bedre på hjemmekino enn på musikk men den er god på musikk også.

Bor selv i trondheim nå. Når det gjelder subben din, så lenge den ser pen ut så ville jeg lagt den ut for salg på finn.no eller qxl og lagt ved skikkelige bilder (ikke mobiltelefonbilder og lignende) samt link til dynabel og kanskje utdrag fra tester osv. Slikt trekker opp. Subben din er jo langt ifra dårlig, men svs er bare fenomenalt.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjott.. Send inn elementet hvis du ikke blir fornøyd. Er en ting som heter angrefrist i Norge skjønner du Så kjøp det seas elementet og si hva du synes.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er jo en "mulighet", men tror det blir til at jeg beholder Phobos'en og går til innkjøp av en SVS PB10. Er vel vanskelig å få disse til å spille sammen, så Phobos'en blir nok stuet bort. Har ikke hjerte til å selge den :lol:

Er snart ferdig med Dynabel Set centerhøytaler, så skal bli artig å høre hvordan min "DIY hjemmekino" spiller.

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i samme situasjon som deg jeg hadde hatt phobos ett par år og tiden var inne for og skaffe seg noe bedre, og jeg kjøpte en svs pb10 når jeg leste om den her på forumet, så nå sitter jeg med en phobos til overs. Men fy flate hva svs har gitt mitt anlegg, utrolig dyp bass jeg aldri hadde hørt før og mye strammere og kontant bass enn phobos, min brukes i ett veldig lite rom 9m2.

Hvor stort er rommet den skal brukes i da?

Lykke til med subbvalg! håper du får det du er ute etter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres knall ut

Rommet er vel maks 12-14m2, men har desverre ikke så mange muligheter til å flytte på sub. Var det stor forskjell på de to nevnte sub'ene? Føler at Phobos'en sliter når det blir litt volum og samtidige heftige scener...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang angrefrist...hvor lenge gjelder denne? gjelder den når elementet er brukt litt....ca et par uker??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YAMAHA..ja
    Ang angrefrist...hvor lenge gjelder denne? gjelder den når elementet er brukt litt....ca et par uker??
    Google er din venn

Les f.eks. her:

http://forbrukerportalen.no/portal/P...4/1024140584.0

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres knall ut

Rommet er vel maks 12-14m2, men har desverre ikke så mange muligheter til å flytte på sub. Var det stor forskjell på de to nevnte sub'ene? Føler at Phobos'en sliter når det blir litt volum og samtidige heftige scener...
    Tror nok det er typisk for phobosen. Jeg har to stk, (passive) som blir matet av en PA forsterker på 2x400W. Selv om denne peaker og elementene bunner føler jeg at det blir litt lite i enkelte scener. Spesielt enkelte filmer. På musikk spiller de stort sett bra. Rommet har nok mye av skylda på film, har en dipp rundt 37Hz i rommet.

Har også hørt Phobos med et par andre element, et Dynabel og et MAaudio, men det hørtes ikke bra ut. Tror det er en relativt sær konstruksjon. Over helga skal elementene i to stk. (ikke mine) byttes med noen elementer fra ELFA, pga. en forsterker som ikke tåler 4ohms belastning... Lang historie, skal komme tilbake til resultat senere.

Men det kan hende at du har problemer med rommet, noe som kanskje kan fikses med en eq, jeg fikk bedre lyd med min iallefall. Kan være verdt å prøve. Jeg har relativt flat respons ned til ca. 18Hz med phobos nå, bortsett fra dippen litt under 40Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe det blir innkjøp av eq, viss det var det du mente. Satser på at den eventuelle SVS'en gjør meg fornøyd. Vil ha noe som "kjennes i kroppen"

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres knall ut

Det var stor forskjell ja, svs spiller med mye mere tyngde enn phobos sann jeg føler det, jeg fikk liksom en sann wow opplevelse med undervanns bombene i filmen u-571 og det kan spilles temmelig høyt!

Husk att svs pb-10 ikke har innebygget delefilter, om du skal bruke den med en stereoforsterker må du ha ett externt filter, selv bruker jeg ett av typen Paradigm X-30.

edit: siden du bygger center så går jeg ut ifra att du har surround forsterker og da er ikke det med filter noe problem slik jeg forstår det, mulig jeg bommer her :S

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •