Finer på overflate som er buet.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finer på overflate som er buet.

Ble fascinert og inspirert av guiden om hvordan legge finer. Har hatt lyst til å prøve mg md en slik finish. Problemet mitt er at jeg har laget to sider på høytalleren min i en bue. Er litt usikker på hvordan d vil fungere med festingen av fineren? Tørker limet fort nok slik at jeg bare kan "holde" fineren på plass til limet fester d? Forslag til hvordan jeg skal gå frem?

Takk på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bruker kontaktlim når du limer er de bare å stryke fineren utover med en klossa av kork eller lignende og de herder med en gang. Ikke på grunn av klossen men limen. Har gjort de selv ved flere anledninger. Men pass på for du bør legge fineren på rett plass med en gang siden den er umulig å flytte på etter de er kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge buen bare går i én retning går det helt fint. Selv om krumningen går på langs av fibrene. Vedlagte bilde er av bassrefleksåpningen på en høyttaler hvor jeg har lagt 0.7 mm eikefiner i bue med 15mm radius. Bare følg bruksanvisningen på kontaktlimet, og fortsett med å stryke fineren utover til du er sikker på at limet sitter. (10-15 minutters tid).

Dobbeltkrumme flater derimot får du problemer med...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. så bra ut den der ja. Flatene er ikke dobbeltkrumme nei..

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasonic
    Ble fascinert og inspirert av guiden om hvordan legge finer. Har hatt lyst til å prøve mg md en slik finish. Problemet mitt er at jeg har laget to sider på høytalleren min i en bue. Er litt usikker på hvordan d vil fungere med festingen av fineren? Tørker limet fort nok slik at jeg bare kan "holde" fineren på plass til limet fester d? Forslag til hvordan jeg skal gå frem?

Takk på forhånd!
    Her er link til en danske som har gjort noe tilsvarende. Kanskje du kan finne noen tips her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p...79&PN=2&TPN=12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •