BEL relaterte spm..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question BEL relaterte spm..

Heisann,

Er noen måneder siden jeg ble ferdig med BEL og har fått lyttet mye med variert musikk. Syns de låter veldig bra, men har i en del sanger veldig skarp diskant ved høy volum. Så skarp at det nesten skjærer i ørene. Nå har ikke jeg akkuart high-end forsterker ( denon avr-1905) så jeg lurer på om det kan være noe i det? Har lenge tenkt på å bytte forsterker, muligens denon 3806 eller H/K avr 635. Hvordan vil lydbildet forandre seg ved bedre forsterker?

nr2..

Leste veldig mye på forumet før jeg begynte å bygge selv. Fant veldig lite om hvor nøyaktig kassen måtte være for at det skal låte bra. Mine høyttalere er iallfall ikke lik på millimeteren. Kanskje oppi mot 1 cm avvik enkelte plasser. Er det slik at jeg bør vurdere å bygge kassen på nytt?

Mvh Thomas

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har BEL Mk I og synes at en av de beste egenskapene er at den ikke har skarp diskant i det hele tatt. Dette var et problem med phonar p40s til 15k. Problemet er at ht produsenter tukler med frekvensgangen for å få imponatorfaktoren.

Jeg bruker forøvrig hk avr 7000 for å drive de, spiller avsinding høyt uten tegn til forvrengning.

Mulig at problemet ditt skyldes dårlig innspilling, jeg har fått inntrykk av at mange nye "pop" plater er innspillt for å lyde bra på boomboxer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig mulig Jeg har ikke peiling. Derfor jeg spør Kan ikke spille så veldig høyt med 1905. Blir fryktelig varm ved høyt volum.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo prøve å få lånt hjem en 2ch effektforsterker og se om det hjelper. Bruker du subben sammen med dem? Hvis du gjør det burde denonen gi nok krefter. Bruker selv Bel 2,5 + svs pb 10 isd, men hk'en på 2x110w klarer å drive de fullrange også.

Hvor høyt spiller du når det begynner å låte slitsomt, jeg kan fint spille på 100db gjennomsnitt uten problem.

Jeg har også plater med plagsom diskant

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pleier å slå av subben når jeg hører på musikk. Kan jo bare være plater med slitsom diskant Clapton - change the world låter jo helt rått på høy volum, men andre ikke. pytt pytt. kan vel ikke få alt i pose og sekk. Skal prøve å få lånt en god forsterker. takk for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •