Aktivt eler passivt delefilter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aktivt eler passivt delefilter?

Jeg er ganske fersk påd ette området og lurte på om noen kunne forklare meg forskjellen på ett aktivt og ett passivt delefilter...

Må jeg ha et aktivt eller passivt delefilter i en passiv sub?

Samtidig som jeg poster lurer jeg også på om noen forteller meg hva impendansen på Zachry BX-T10 er? Står at det er 2 svingspoler og at imp. er 2x4 ohm. vil det si 8 ohm? :???:
    Passer denne godt som sub i stua mi?
    http://www.ljudia.no/no/index.html

Mange spørsmål her, så får håpe noen har svar :smile:

På forhånd takk

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    passivt delefilter vil si at det sitter etter forsterkern. aktivt vil si at det sitter forran. Bruker du en egen forsterker til suben, kan du feks bruke ett aktivt filter før forsterkern. bruker du samme forsterker til flere høyttalere må du bruke ett passivt filter.

at den har 2 spoler på 4 ohm hver vil si at du kan koble den på flere måter. Kobler du spolene i paralell (+ til + og - til -) vil du få 2ohm. Kobler du spolene i serie (+til- og + til -) vil du få 8 ohm. Hvordan du skal koble kommer egentlig mest an på forsterkern du skal bruke. du må se hva den yter i 2 og 8 ohm, og om den i det heletatt er stabil i 2ohm.

Om den passer bra i stua di, kommer an på byggeferdighetene dine og stua. den kan funke bra ja, men det finnes mange andre billige elementer der ute som jeg synes er bedre, feks pearless

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •