Hjelp til bygging av ZapPulse

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til bygging av ZapPulse

Hei nå trenger jeg litt hjelp av de som har litt peiling på hvordan en bygger ZapPulse eller andre forsterkere forøvrig.

Jeg sitter her med Kabinett og Trafo. Så da er det bare for meg og stikke bortom NAT for å hente moduler eventuelt softsart, kabler og Predator PSU delen.

Men det har seg slik at jeg førts skal bygge en tokanals, men ser for meg at jeg muligens vil bygge 3 kanaler til inne i det samme kabinettet slik at jeg ender opp med en 5kanals.
    Slik det ligger an nå så har jeg kjøpt en 2x50V 1000VA trafo for 2 kanaler.

Videre når jeg skal sette inn en de ekstra 3 modulene tenkte jeg at det ville være fornuftig å fylle på med enda en likedan trafo slik at jeg ender opp med 4x50V 2000VA.
    Spørsmålet er da, hvordan blir dette i praksis, hvordan burde jeg koble det hele. Er det best å koble slik at jeg får en 2x50V 2000VA trafo(hvis det er mulig og koble slik) eller burde jeg kjøre 4x50V separat inn på lyttene?

I første tilfellet burde jeg vel ha 2 likeretter mens i det siste 4. hva er her den beste løsningen?
    Også hvilke spesifikasjoner trenger jeg på likerettere ang ampere Volt etc.?

Angående softstart, her må jeg vel ha en softstart som er større enn den som LC audio selger, den er oppgitt til max 1000VA mens jeg her vil ligge på 2000VA

På LC-Audios nettside står det at en må sørge for at en enkelt modul ikke får tilgang på mer enn 550VA. Når jeg da kobler 2000VA på 5 moduler er det da noen mulighet for at modulene vil få det? Er det noe jeg bør gjøre for å sikre meg?

Jeg trenger nå noen kyndige byggere som kan gi meg noen råd på veien.

Hvor får jeg kjøpt det jeg trenger til en fornuftig pris?
    Jeg trenger noen linker.

Likerettere som passer mitt oppsett
    Hvilke kabler bør jeg bruke for internkablingen?
    Lytter, jeg vil vel trenge noe sånt som 5 x 10.000uF 80-100V for 5 kanaler. Eller er dette for lite? Hvilke lytter er gode til formålet og hvor får jeg kjøpt de? Link.
    Fikk noen tips i ett annet innlegg om Elna Cerafine, Siemens sikorel, BHC slitfoil men hvor de selges aner jeg ikke.

Her ble det mange spørsmål på en gang, jeg er forholdsvis ny på dette her og alt må jo læres en eller annen gang. Setter stor pris på om noen kyndige kunne utdannet meg litt innen dette.

Mvh

Even

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kommet deg videre med disse sakene ? Jeg skal igang med tilsvarende.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg er godt ferdig og jeg er utrolig fornøyd med hva jeg til syvende og sist endte opp med.
    Hvis du lurer på noe så skal gjøre mitt beste for å hjelpe deg

Slik ble min seende ut.

Even

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kva vart totalprisen på dette prosjektet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Zap

Dette ser jo riktig bra ut. Ser det bare ble stereo. Fant du ut noen løsninger om du skulle bygge tre kanaler ?
    Hvordan låter det ?

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kommer kabinettet ifra?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den totale prisen på min Zap kom ganske nøyaktig på 6000 kr noe jeg synes er en virkelig god pris på en slik god og kraftig forsterker.
    Lyden på mine B&W 703 er nå bare utrolig og det kan ikke sammenlignes med da min Arcam AVR300 hadde oppgaven. All bass er nå tilbake med tyngde og slagkraft samt at forsterkeren aldri mister kontrollen samme hvilket volum jeg spiller på. Jeg tror kanskje dette er det beste Hifi kjøpet jeg noen gang har gjort. Jeg begynner nå virkelig og se hva en stor forsterker kan gjøre med ett par høytalere, selv på lavt lyttevolum er forskjellen enorm.

Kabinettet kjøpte jeg fra en kar som holder til i Nederland som også yter fantastisk service http://www.machmat.com anbefales virkelig. Kabinettet heter på siden hans LL-1924A

Apropos 5 kanaler, jeg bestemte meg til syvende og sist for først å lage en stereo og se hvordan dette gikk. Noe jeg tror var fornuftig, jeg fant fort ut at det er forskjell på byggetegning og bygging i praksis, ting tok fort litt mer plass enn jeg først trodde.

Jeg skal nå kjøre mine 703 på Zapen og mens min AVR300 har oppgaven center/bak så får jeg se hvor fornøyd jeg blir. Blir jeg ikke fornøyd bygger jeg nok en 3 kanaler på 3x200W for disse i samme type kabinett eller muligens en størrelse større, H 12cm kontra 8,5cm

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •