bygge om en høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bygge om en høytaler

jeg har idag cerwin vega al1000mk1

hvordan ville det vært å tatt ut elementen og byggd et annet kabinett? med f.eks. 15" på siden, og mellomtone og diskant fremover?

vil jeg møte på noen problemer med at basselementet trenger plass bak elementet? eller kan jeg kjøre kassa så smal som mulig?

regner med at noen her kan gi meg svar på om dette har noe å si for lyden

har ikke planer om å lage en høytaler som er bedre en den er, og skal ikke forfine lyden, men kanskje få ned bredden på høytaleren..

og aller mest, ment som et morsomt eksperiment, hvis det teoretiskt lar seg gjøre

mvh Øistein

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobnob
    jeg har idag cerwin vega al1000mk1

hvordan ville det vært å tatt ut elementen og byggd et annet kabinett? med f.eks. 15" på siden, og mellomtone og diskant fremover?

vil jeg møte på noen problemer med at basselementet trenger plass bak elementet? eller kan jeg kjøre kassa så smal som mulig?

regner med at noen her kan gi meg svar på om dette har noe å si for lyden

har ikke planer om å lage en høytaler som er bedre en den er, og skal ikke forfine lyden, men kanskje få ned bredden på høytaleren..

og aller mest, ment som et morsomt eksperiment, hvis det teoretiskt lar seg gjøre

mvh Øistein

Dette er ikke mitt felt, men jeg regner med at kassa er bygget så stor som den er for å gi optimal ytelse, og at det da vil bli dårligere ved å bygge mindre kasse?
    Men, spennende prosjekt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at cv vet hva slags mål som er best til sine høytalere, men har du noen formening om hvordan lyden vil bli hvis den blir dypere, en vil jo få litt volum av å gjøre høytaleren dypere når den eventuelt blir gjort smalere

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du må bygge om i delefilteret litt også. Mener å huske at delefilterene er laget med tanke på bredde på baffelen også.. Ellers er det vel bare å ha samme volumet på kabinettet så skal det være bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •