Diverse undring rundt IB-sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diverse undring rundt IB-sub

En kamerat av meg skal snart bygge seg hus om alt går i orden. For omtrent et år siden fikk jeg snakket ham bort fra å bruke 20.000 på en CRT-tv og istedetfor investere i prosjektor og lerret. Nå har han blitt helt bitt av kinobasillen, og har handlet seg kinoutstyr for over 40.000,-

I det nye huset har han fått tegnet inn et dedikert hjemmekinorom. Dette vil bli et tilbygg på huset, og han vil derfor få et ubrukelig loftsrom med skråtak over dette. Jeg har hintet kraftig frempå om at han definitivt burde prøve en IB-løsning, både fordi loftsrommet over uansett blir stående ubrukt samt at en konvensjonell løsning med tilsvarende menge og kvalitet i bassen blir gedigen. Om det i det hele tatt lar seg gjøre...

I den forbindelse har jeg begynt å fundere litt rundt dette med IB. Hva er det nøyaktig som skjer, som gjør dette konseptet så bra? Jeg ser for meg at Qts/Qt/system Q (???) vil bli svært lav grunnet det store "kassevolumet", komprimering blir et ikke-tema, men samtidig vil det stilles endel krav til slaglengde, mekanisk støy og antakeligvis også div. T/S-parametre...Høy Qms? Correct me if im wrong. Jeg spør for å lære

Hva slags parameterverdier er det man skal kikke etter når man velger elementer til en IB-løsning? Vil f.eks. Dynabel db12 gjøre en dugelig jobb?

EDIT: Glemte forresten å nevne at han har tenkt å ha skyvedør mellom stue og kinorom, så han slipper at svingspolene slår nedi hver gang han åpner/lukker døra

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intermediate epifant sin avatar