skjule høytaler ledninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer sicpa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question skjule høytaler ledninger

hei,lurte på triks og forslag til og få gjemt bak høytaler kablene...lang veggene og evt hvor jeg kan få kjøpt lister som jeg kan legge dem bak...!og evt prisen på disse listene...!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk etter ordet "kabelkanal".. Da får du nok endel svar

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan enten bruke kabelkanaler, eller du kan kjøpe spesielle gulvlister i tre (med utfrest spor bak) som en erstaning for de du har i dag. Eventuelt kan du jo fjerne en gulvlist og se om du har en "glipe" mellom veggen og gulvet du kan legge kablene i.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og for dem som har anskaffet overfres, er det enkelt å frese ut et spor i de gulvlistene du har (hvis de ikke er altfor tynne da).

Jeg har selv skiftet ut noen tynne gulvlister med kraftigere typer, og frest ut spor til både høyttaler kabler, vga kabel og TV kabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..

Jeg hadde et lignende problem i en hjemmekino en gang og siden vi ikke kunne frese spor i hverken list eller vegg/gulv gjorde vi følgende:

Kjøp en firkantlist som dekker ca 30/40% av høyden på eksisterende list, lim den fast i lista du har (i overkant) og skru så denne tilbake på veggen, da slipper du å kjøpe nye lister.

Vi måtte frese litt på den lista vi limte på den gammle men med "valige" gulvlister er det ikke nødvendig.

Lykke til.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høvel

Jeg brukte elektrisk høvel. Det tok litt tid, men blei bra..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runer
    Og for dem som har anskaffet overfres, er det enkelt å frese ut et spor i de gulvlistene du har (hvis de ikke er altfor tynne da).
    For dem som ikke har overfres finnes det gulv og taklister som har ferdig utfrest spor. Disse er dog fake-wood (les: plastikk) og er å få tak i som "ferdigmalt" hvit og i alle fall "eik"-look.

Har i det siste prøvd å spore opp dealer men har kommet til kort... Noen kollegaer her på jobben har brukt dem men jeg har ikke fått navn. Hvis jeg klarer å riste dealer-navnet ut av dem skal jeg legge det ut her. I mellomtiden: Er det andre som vet hvor disse er å få kjøpt?

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    For dem som ikke har overfres finnes det gulv og taklister som har ferdig utfrest spor. Disse er dog fake-wood (les: plastikk) og er å få tak i som "ferdigmalt" hvit og i alle fall "eik"-look.

Har i det siste prøvd å spore opp dealer men har kommet til kort... Noen kollegaer her på jobben har brukt dem men jeg har ikke fått navn. Hvis jeg klarer å riste dealer-navnet ut av dem skal jeg legge det ut her. I mellomtiden: Er det andre som vet hvor disse er å få kjøpt?
    Kjøpte noen lister på obs bygg for litt siden med to spor bak, var ikke så altfor store men var iallefall spor på dem. De var i tre, ikke plastikk.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KriZ87
    Kjøpte noen lister på obs bygg for litt siden med to spor bak, var ikke så altfor store men var iallefall spor på dem. De var i tre, ikke plastikk.
    Disse jeg snakker om er av plast (selges som kabelkanal med listverk-look) og er primært beregnet på rehabilitering. Jeg er spesiellt interessert i dem da jeg har betongvegg som ikke er så lett å frese ut for nye kabelføringer...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lister med kabelplass

Jai kjøpte eikelister med kabelspor på interiørland, grei pris og utrolig lett å montere opp!

Dessuten er det enkelt å flytte ledningene senere!

Det hører til noen spesielle clips som skrus i gulvhøyde, for å så sette listene på etterpå!!

Utrolig greitt! Spesielt på betongvegg!

Vet ikke navnet på listene, men clipsa heter Parador Leistenclips fur sockelleisten SL4

Får fint en PR 2x2,5 bak der så d skal jo være plass til litt høyttalerkabler også da....

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Så slike lister på Byggmakker Karlsen i Sandefjord. Husker ikke produsent, men jeg tok med noen hefter som ligger hjemme. (Desverre er jeg ikke hjemme før på torsdags kveld). Men du kan jo i alle fall gå innom en Byggmakker og spørre de. Dette listesystemet var veldig greit ved at det er festeklosser som skrues til vegg som listene klemmes inn på. Listene er spessielt laget for enkel montering og skuling av ledninger.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de har sånne lister med utfrest spor i tre på HC Thaugland. hvertfall i oslo sentrum. har ikke sett etter det på Storo

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Listene jeg tenkte på heter PRIMO. Mer informasjon finnes på primolister.no

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må umiddelbart si at mine eikelister var noen hakk finere....
    Så vidt eg såg var dette helt plastikk??
    hmmm...

Men d har jo med resten av leilgheten å gjør!

Hvordan er det å male disse listene? Primolistene altså....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabellist?

Kan nevne at jeg har lagt mye kabler hos privatkunder for jobben, og har nesten alltid kommet fint ut av det med å legge egne små kabelkanaler i overkant av kundens gulvlist. Disse fåes i mange størelser, og vi bruker Malmbergs som grosist. De har lager i Vestby og i Oslo som jeg vet om. verdt å ta en titt på, hvis man skal slippe å være snekker hjemme...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kabelkanaler

er trikker, kanaler kommer i alle former fasonger og farger til alle mulige formål. de har en del på clas olson ellers ville jeg hørt med en el grosist,
    malbergs er ok men de har ikke størst utvalg.
    tealit er et merke på en kanal type det ser veldig bra, alle størrelser og masse vinkler osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •