Ombygging av Sonic T-amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer kjoenik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ombygging av Sonic T-amp

Skal i gang med å bygge om en Sonic T-amp (http://www.tnt-audio.com/clinica/t-amp_tweaks_e.html).
    Har uten hell prøvd å finne et potensiometer, 50 kOhm, på nettet. Skulle også hatt en fin volumbryter, i stål eller aluminium, som passer til dette. Har funnet et potmeter på elfa, men volumbryteren som passer til er i plast og ser ikke pent ut.
    Har vært inne på alps.com, men jeg er ingen ekspert, og jeg synes det er vanskelig å finne det riktige potmeteret med volumbryter.
    Noen som vet hvor jeg kan å tak i dette, og som kan finne det riktige for meg, please!

Mvh Nils

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig ingen som vet noe om dette?
    Hvor får dere deler fra?
    Har ringt norsk audioteknikk, Eltek, diverse elektronikforhandlere, og søkt på nettet, men kommer ikke videre.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa har mange forskjellige 50K potmetere... det i linken er vel et av de mer audio vennelige.

Edit: Med volumbryter(jeg leser på av bryter) så jeg nå... kan du ikke bare legge inn en liten vippebryter eller.no?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jobb bestiller vi en del fra Farnell In One (www.farnellinone.no). De har utrolig mye elektroniske komponenter og mekaniske duppeditter. Eller har man jo RS online som også leverer elektronikk ala Elfa som allerede er nevnt her.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Rikelig utvalg på farnellonline. De har både potmetere og volumknapper. Men jeg er fremdeles forvirret. Finnes jo haugevis med potmetere på 50 kOhm med forskjellige spesifikasjoner som jeg ikke aner hva er. Og hvilken volumknapp passer til hvilket potmeter???

Veggen som potmeteret skal skrus fast i er ca. 1 cm tykk (kan gjøre den tynnere hvis det er nødvendig), og diameteren på volumknappen bør være 3-4 cm (glatt, børstet stål). Det er relativt romslig inne i kabinettet.

Forslag?

Jozho!

Ville kjøpt den der hvis jeg visste at jeg kunne få en volumknapp til den (ikke av/på bryter, men lydnivå).
    Vet du om de har det?

Og igjen, takk for svar!

Mvh Nils

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selve metallknotten ja, hm, vet ikke hvor du får tak i. Du kan kanskje stikke til en metall-forhandler, eller mekanisk-verksted. De kan sikkert mekke en liten knått til deg! Finn et fint sylinder emne, kutt av de 3-4cm du trenger og lage et hull hvor du kan putte pinnen på potmeteret inni.Og hvis det blir nødvendig, lage et hull til som står normalt på pinnen hvor du kan sette en stramme skrue.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Farnellinone.no selger kun til firma. Eltek har ikke pene volumratt (volumknapp, volumbryter...)

Men, har funnet denne siden. De har mye som slvbyggeren trenger.
    http://www.svalander.se

Fant volumrattet her.
    Er nå ferdig med ombyggingen (venter bare på volumknappen).
    Lyden er like åpen og detaljert som før ombyggingen, men man kan spille MYE høyere. Skyldes sannsynligvis at jeg har skaffet en god strømforsyning, 13,8V 5amp (7amp peak).

Det er intet mindre en absurd at den lyden kan komme fra en forsterker til 200 kroner (eksl. frakt, kostet mer enn forsterkeren...).
    Veldig moro!

Mvh Nils

PS. Bruker nå Energy Veritas 2.3. De har vel en følsomhet omkring 90dB. Vurderer å skaffe noen lettdrevne Klipsch stativhøytalere, og bruke dette som kontoranlegg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •