ProAc 2.5 klone bassfattig!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ProAc 2.5 klone bassfattig!

Har bygget 2.5 klonene, men opplever absolutt ikke hva andre opplever, de fleste sier at det er for mye bass, men jeg opplever det stikk motsatte.
    Har tenkt på evt om dempingen har vært for mye, skal undersøke dette nærmere,
    De spiller utrolig oppløst, 3D er vanvittig bra, og den har dypbass, men det er veldig svakt presentert.
    Må spille relativt høyt for at det skal komme frem, virker nesten som om kassen er for død... Litt vanskelig å forklare hva jeg hører, men kan jo forklare kasseoppbygning, av mangel på 25mm MDF på front og bak, så lagde jeg 2 x 19mm på front, resten er 19mm. Kassen er fõret med 5mm asfaltplater (bitumen)
    Unntatt frontplaten.
    Dempemateriale så har jeg brukt Eltek sin vanlige watt sak, men det er lagt dobbelt på bakplate.

Siden alle som erfarer denne konstruksjonen har en boomy bass, og jeg har total mangel av bass så synes jeg dette er noe snålt, har også prøvd å skifte fase for å se om det er endringer i bassen der, men den er så og si lik uansett.

Håper noen har gode tips om hva jeg skal gjøre, prøver dere før jeg plager Troels

Mvh Krigs

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket filter har du brukt? Du har brukt riktig basselement regner jeg med? Husk at det IKKE er 8545 i denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt 8535 til bass + SS 9500 til diskant. Og brukt Troels Gravesens filter versjon v3.

Filteret til bassen består av:
    1.8mh (luft)
    0.47mh (denne er luft, Eltek anbafalte denne i stedet for kjerne)
    2R2
    8.3uf

Det er disse 4 komponentene som er blitt brukt til bassen, håper du klarer å få noe ut av denne informasjonen Snickers.

Mvh Krigs

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •