spørsmål ang bel mk2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer almightybozo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

spørsmål ang bel mk2

Hei, ser at en ny bel er under utvikling, er denne klar? Evt hvor mye koster filter og den ekstra diskanten?

Sitter her m bel mk1, fortsatt i deler...., hvordan er mk2 kontra mk1?

mvh Ole

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tror ikke MKII er 100% i mål ennå, men det er lite som gjenstår av fintuning, så jeg tar vel ikke så feil i det følgende.

Det er tre hovedforskjeller:

1. Den viktigste er den bakmonterte ambience-diskanten. Den gir mer luft, spesielt i utklingingen av diskanttransienter, noe som får bukt med innvendingen om at den skulle være mørk i klangen.

2. Filteret er helt nytt, men har mye den samme karakteristikken. Det blir uten den rene parallellmotstanden som hadde en tendens til å bli veldig varm ved HØYT lydnivå i mkI. Delefilteret vil også roe ned en liten kul omtrent ved delefrekvensen mellom mellomtone og diskant (rundt 3000Hz). Det gjør den mer nøytral og enda mer allsidig (mkI kunne lyde litt stresset på musikk med intens fuzz-gitar eller kraftige symbaler).

3. Den har en litt dypere bassavstemming, og det nederste basselementet er plassert lavere, noe som visstnok skal gi litt kraftigere bass eller bedre spredning av bassen (...eller noe slikt... spør evt. Snickers om dette.).

Det nye filteret skal også kunne brukes på BEL mkI. Det er også mulig å legge til ambiencediskanten. Priser er ikke klare, men etter hva jeg skjønner øker prisen på kitet noe, hovedsaklig på grunn av ambience-diskanten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •