Ny Center høgtaler, men gal farve

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Center høgtaler, men gal farve

Jeg har lett etter ny center høgtaler til mitt system lenge, og nå har jeg funnet den jeg ønsker meg.
    En Dali Suite C0.8.
    Problemet jeg har er at alle mine høgtalere er sorte, mens disse Dali høgtalerene bare kommer i trefarvet og sølv. Se vedlagte bilder.

Tror dere det kunne bli fint med å kjøpe en slik i sølv, og legge en film utenpå, en folie.
    Tenkte da på sort eik folie.

Noen som har lagt slik folie på en center med avrunnet kanter før?
    Vil jo at det skal se fint ut.
    Får man mer enn en sjanse, eller er det one go?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik de ser ut de høgtalerene den skal gå sammen med.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket litt med en kompis av meg om dette, han mente at høgtalerene kanskje hadde en overflate som det ikke lot seg legge folie over, da folien ikke ville feste seg skikkelig.
    Festet den seg ikke skikkelig, så ville det bli luft bobler.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har hifi klubben svart.
    Den som er i tre farve vil folien enkelt la seg legge på.
    Da vil også front deksel bli i sort, mens på sølv modellen er dette grått.

Tror dere folien vil holde seg om jeg ikke bruker noen annen form for lim?

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor bruker du ikke centeren i samme serie? (C1000LE)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er litt pinglete.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp litt grå filt, som blir brukt til sub-kasser i bil, men klipp den og tilpass, fest den på kabinettet med små borrelåser...........det funker. Du kan prøve å spørre ArneK som har gjort dette på meget fin måte.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Kjøp litt grå filt, som blir brukt til sub-kasser i bil, men klipp den og tilpass, fest den på kabinettet med små borrelåser...........det funker. Du kan prøve å spørre ArneK som har gjort dette på meget fin måte.
    Skal sende en pm til ArneK da.
    Tusen takk for svar.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mithrandir
    hvorfor bruker du ikke centeren i samme serie? (C1000LE)
    Den er for spinkel i lyden. Passer ikke til de store og kraftige 8008 høgtalrene jeg har.
    Har vært på hifiklubben å hørt, og fikk også lånt med meg en fra en kompis, så jeg fikk testet.
    Resultatet ble at den var mindre/dårligere integert mot systemet mitt enn hva min nåværende Kirksaeter center er.
    Da er det ingen poeng i å kjøpe en C1000.

Suite 0.8 passet veldig godt inn, men har feil farve.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er såpass mye sorte flater på Suite 0.8 center høytaleren, så jeg vet ikke om den trefargede eike flaten vil ødelegge så veldig for helhets inntrykket for høytalerene i hjemme kinoen. Film børr vel nytes i litt dempet belysning, eller så mørkt som mulig hvis man bruker projektor, så fargen på center høytaleren er ikke det største problemet i bruk i alle fall, hvis det ikke blir uønskede lys refleksjoner på lerretet da... ;-)

Ellers så er det kanskje lurt å gå for en farge skifte løsning, hvor man senere kan gå tilbake og få frem original finishen, tenkte da hvis man senere vil oppgradere og selge centerhøytaleren. Da får man vel lettere litt høyere pris hvis man har bevart original utførelsen vil jeg tro. Filt eller andre tekstiler med ønsket farge , eller hva med lær, noe lignende det sonus faber høytalere ofte er utstyrt med, hadde kankje vært noe å etterligne. Fester man det man velger med dobbelt sidig tape, med eller uten borrelås, så har man jo en grei retrett mulighet senere. Tekstiler som filt ol, kan være fine de også, men er redd at de vil sammle støv og bli litt degradert litt loddene over tid, noe som vel vil virke mot hensikten.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Det er såpass mye sorte flater på Suite 0.8 center høytaleren, så jeg vet ikke om den trefargede eike flaten vil ødelegge så veldig for helhets inntrykket for høytalerene i hjemme kinoen. Film børr vel nytes i litt dempet belysning, eller så mørkt som mulig hvis man bruker projektor, så fargen på center høytaleren er ikke det største problemet i bruk i alle fall, hvis det ikke blir uønskede lys refleksjoner på lerretet da... ;-)

Ellers så er det kanskje lurt å gå for en farge skifte løsning, hvor man senere kan gå tilbake og få frem original finishen, tenkte da hvis man senere vil oppgradere og selge centerhøytaleren. Da får man vel lettere litt høyere pris hvis man har bevart original utførelsen vil jeg tro. Filt eller andre tekstiler med ønsket farge , eller hva med lær, noe lignende det sonus faber høytalere ofte er utstyrt med, hadde kankje vært noe å etterligne. Fester man det man velger med dobbelt sidig tape, med eller uten borrelås, så har man jo en grei retrett mulighet senere. Tekstiler som filt ol, kan være fine de også, men er redd at de vil sammle støv og bli litt degradert litt loddene over tid, noe som vel vil virke mot hensikten.
    Ja, jeg har tenkt i de baner selv.
    Kanskje det ville være en lur ide å trekke dem i stoff, sort og matt.
    Det er bare flaten oppe og nede som er i tre, sidene er i sort.
    Jeg har da vurdert å feste borrelås på høgtalerene, også ha tøy over for å få den sort, da er det også enkelt å ta av og vaske det om det blir mye støv, eventuelt bare å riste av støvet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •